Alfa Romeo Brera: Μυώδης και... ”σέξι”

”Μία από τις πιο sexy Alfa”. Ο χαρακτηρισμός ανήκει στον μπαμπά του νέου Alfa Romeo Brera και είναι ακριβής! Δύο κινητήρες (στα 2,2 ή στα 3,2 λίτρα), cruise control, επτά αερόσακοι, αλλά και αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος, συμπληρώνουν την εικόνα ενός αυτοκινήτου τουλάχιστον εντυπωσιακού, αν και λίγο ακριβού...

του Άρη Δαμουλάκη

Δεν έχει σημασία αν δηλώνεις ορκισμένος ”alfisti” ή μέγας πολέμιος της ιταλικής φίρμας για να παραδεχθείς ότι η Alfa Romeo Βrera είναι- αν μη τι άλλο- τουλάχιστον εντυπωσιακή.

Ο (σχεδιαστής του μοντέλου) G. Giugiario παρουσιάζοντας στην Έκθεση της Γενεύης το concept car, το είχε χαρακτηρίσει ως ”μια από τις πιο sexy Alfa”. Μπορεί το μπροστινό μέρος, αλλά και το εσωτερικό, να ομοιάζουν με την 159 και η όψη του οχήματος από τα πλάγια να χρήζει κριτικής για ορισμένους, ωστόσο η παρουσία μιας Brera στο δρόμο σίγουρα θα σε κάνει να λοξοκοιτάξεις ή και να ”στραβολαιμιάσεις”.

Η τελευταία θα κατασκευάζεται με ρυθμό 20.000 περίπου οχημάτων ανά έτος, το ένα τρίτο εκ των οποίων θα αποτελούν την ανοικτή έκδοση, ενώ η συνολική επένδυση κόστισε στην Alfa Romeo περί τα 200 εκατομμύρια ευρώ.

Εξοπλίζεται με δύο κινητήρια σύνολα των 2,2 και 3,2 κ. εκ. αντίστοιχα. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας αποδίδει 185 ίππους με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε 8,6 sec, ενώ το όχημα ζυγίζει κάτι λιγότερο από 1.500 κιλά.

Με τον 6κύλινδρο κινητήρα των 3,2 λίτρων και των 260 ίππων οι επιδόσεις περνούν σε άλλη κατηγορία αυτοκινήτου, αφού απαιτούνται μόλις 6,8 sec ώστε να φθάσεις τα πρώτα 100 χ.α.ω., με την ροπή να αγγίζει τα 322Nm στις 4.500 σ.α.λ. Ωστόσο, αυξημένο είναι και το βάρος, που λόγω και της τετρακίνησης, ξεπερνά τα 1.600 κιλά.

Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, οι Brera ”φορούν” διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ενώ ανεξαρτήτως κυβικών, η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου.

Η σπορτίφ ”διάθεση” των μηχανικών της Alfa περνά και στο εσωτερικό της Brera, που όμως μόνο ”σπαρτιάτικο” δεν μπορεί να χαρακτηριστεί: Διζωνικό σύστημα κλιματισμού, εξαιρετικό ηχοσύστημα της Bosse, επτά αερόσακοι, cruise control και πολλά άλλα, όπως αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος.

Ωστόσο, η Alfa Romeo Brera, με βάση τον γερμανικό αλλά και τον ιαπωνικό σε ορισμένες περιπτώσεις ανταγωνισμό, δεν αναμένεται να είναι φθηνή. Στην Ιταλία το μοντέλο ”βάσης” αποτιμάται περί τα 33.800 ευρώ, στη Γερμανία 32.200 και στη Μεγάλη Βρετανία περί τις 27.500 λίρες. Μάλιστα στη Γερμανία η τιμή της Brera με τα 3,2 λίτρα ξεπερνά τα 40.000 ευρώ.

Επιπλέον, ο μικρός κινητήρας της Brera προσφέρει επαρκείς έως καλές επιδόσεις, αλλά μέχρι εκεί. Για όσους αναζητούν κάτι πιο γρήγορο οι εναπομένουσες λύσεις είναι ο 3,2 και (κυρίως) ο γερμανικός ανταγωνισμός.

Εκτός συναγωνισμού λόγω κυβικών και ίππων το μοντέλο με τον κινητήρα των 3,2 λίτρων που μπορεί να συγκριθεί μόνο με συγκεκριμένα λίγα οχήματα γερμανικά προέλευσης. Ωστόσο στην περίπτωση της αγοράς η μεταπώληση της Brera 3,2 μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη υπόθεση.

Στην Ελλάδα αναμένεται το Φεβρουάριο, ενώ δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές της.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v