Νέο Opel Combo Life: ανταγωνιστής των SUV

Το νέο Opel Combo Life έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας.

αποστολή στη Γερμανία

Η Opel στη προσπάθεια της να δημιουργήσει τον αντίλογο στη λαίλαπα των SUV, ολοκλήρωσε το πρόγραμμα της πέμπτης γενιάς του Combo. Πρόκειται για ένα μοντέλο που ανήκει στη κατηγορία των MPV και παράγεται σε δυο εκδόσεις Life (επιβατικό) και Cargo(επαγγελματικό). Η επιβατική έκδοση έχει βασικό στόχο να προσελκύσει υποψήφιους αγοραστές με περιορισμένη οικονομική δυνατότητα που αναζητούν μεγάλους χώρους, άνεση και πρακτικότητα.

Στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας πραγματοποιήθηκε η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Opel Combo Life. Διατίθεται σε στάνταρ έκδοση μήκους 4,4 μ. ή κατά 35 εκατ. μακρύτερη, μακριά έκδοση. Και στις δύο εκδόσεις υπάρχει η δυνατότητα επιλογής με δύο συρόμενες πίσω πόρτες και με πέντε ή επτά καθίσματα, για να μπορούν ακόμα και μεγάλες οικογένειες να ταξιδεύουν άνετα.




Εύκολη είναι η μεταφορά πολλών αποσκευών, ογκώδους σπορ εξοπλισμού ή ακόμα και μεγαλόσωμων κατοικίδιων. Η πενταθέσια στάνταρ έκδοση έχει χώρο αποσκευών 597 λίτρα. Με το μακρύ μεταξόνιο η χωρητικότητα αγγίζει τα 850 λίτρα.

Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ο χώρος αποσκευών της στάνταρ έκδοσης υπερτριπλασιάζεται στα 2.126 λίτρα, που σημαίνει ότι μπορεί να μεταφέρει εξοπλισμό κάμπινγκ, ποδήλατα ή μεγάλα πακέτα. Και πάλι, η μεγαλύτερη έκδοση του Combo Life προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη χωρητικότητα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Σε αυτή τη διάταξη, μπορεί να μεταφέρει 2.693 λίτρα. Το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνεται στο ίδιο επίπεδο με τα πίσω καθίσματα, επεκτείνοντας το μήκος του χώρου φόρτωσης για να χωράει ακόμα και σανίδες του σερφ.

Οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα καλά οργανωμένο cockpit όπου όλα τα χειριστήρια είναι εύχρηστα και εύκολα προσβάσιμα. Η κεντρική κονσόλα είναι χωρισμένη σε τρεις διαφορετικές ζώνες. Στην πάνω ζώνη, το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας καταλαμβάνει τον περισσότερο χώρο. Πιο κάτω, βρίσκονται τα χειριστήρια θέρμανσης και εξαερισμού. Και ακόμα πιο κάτω συναντάμε τους αποθηκευτικούς χώρους.

Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ πληρούν το πρότυπο Euro 6d-TEMP. Στη κορυφή βρίσκεται ο νέος 1.5 ντίζελ 130 ίππων με Start/Stop και υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Κατανάλωση καυσίμου, στη πόλη 4,9 λίτρα/100 χλμ., εκτός πόλης 4,3 λίτρα/100χλμ., μικτός κύκλος 4,5 λίτρα/100χλμ.. ΕκπομπέςCO2 118 γραμ./χλμ. Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 30,4 χλγμ. από τις 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με το νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Για την επεξεργασία των καυσαερίων, το σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων – που περιλαμβάνει έναν οξειδωτικό καταλύτη/φίλτρο NOx, ψεκασμό AdBlue, καταλύτη SCR (επιλεκτική καταλυτική αναγωγή) και Φίλτρο Σωματιδίων Diesel (DPF) – αποτελεί μια συμπαγή μονάδα που τοποθετείται πολύ κοντά στον κινητήρα. Το φίλτρο NOx λειτουργεί σαν καταλύτης ψυχρών εκκινήσεων και μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά την εκκίνηση, σε θερμοκρασίες κάτω από το όριο ενεργοποίησης του SCR.




Διατίθεται και με τον ντίζελ 1.5 απόδοσης 102 ίππων. Κατανάλωση καυσίμου, στη πόλη 4.9 λίτρα/100χλμ., εκτός πόλης 4,3 λίτρα/100χλμ., μικτός κύκλος 4,5 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 118 γραμ./χλμ.

Βενζίνη 1.2 Direct Injection Turbo 110 ίππων. Κατανάλωση καυσίμου, στη πόλη 6,9 λίτρα/100χλμ., εκτός πόλης 5,2 λιτρα/100χλμ., μικτός κύκλος 5,8 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 133 γραμ./χλμ. Η τρικύλινδρη μονάδα διατίθεται με τεχνολογία Start/Stop και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Αποδίδει μέγιστη ροπή 20,5 χλγμ. στις 1.750 σ.α.λ..

Για τη μέγιστη δυνατή μείωση των εκπομπών σωματιδίων, υιοθετείται φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (GPF) που τοποθετείται κοντά στο κινητήρα. Αυτή η δομή επιτρέπει τη βελτιστοποιημένη οξείδωση των σωματιδίων που συγκρατούνται από το φίλτρο.

Μετά την οδήγηση όλων των κινητήρων στη Φρανκφούρτη διαπιστώθηκε ότι η καλύτερη επιλογή είναι το ισχυρότερο μοτέρ ντίζελ 1.5 απόδοσης 130 ίππων όταν συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Αυτός ο συνδυασμός εξασφαλίζει υψηλή απόδοση σχεδόν σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα, άνεση στην οδήγηση λόγω της αυτόματης εμπλοκής των σχέσεων και ικανοποιητική κατανάλωση. Επίσης, είναι μια επιλογή η οποία καλύπτει τις ανάγκες κίνησης στο αστικό περιβάλλον οπού συχνά υπάρχουν μποτιλιαρίσματα και απαιτούνται συνέχεις αλλαγές σχέσεων καθώς και στον αυτοκινητόδρομο.

Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και πλησιάζει τα στάνταρ των επιβατικών αυτοκινήτων. Το νέο Opel Combo Life δεν θα ικανοποιήσει όσους επιθυμούν το αυτοκίνητο τους να διαθέτει μαλακά πλαστικά τουλάχιστον στα βασικά τμήματα του εσωτερικού χώρου. Οι περιορισμοί στο κόστος παραγωγής του αυτοκινήτου και η επαγγελματική του χρήση επέβαλαν την υιοθέτηση σκληρού πλαστικού στα περισσότερα σημεία του εσωτερικού χώρου(ταμπλό, κεντρική κονσόλα, επενδύσεις θυρών, επιμέρους τμήματα κ.α.). Αναμφισβήτητα αυτή η επιλογή μειώνει την αισθητική του εσωτερικού χώρου.

Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Οκτώβριο. Η βασική έκδοση 1.2 κοστίζει κάτω από 20.000 ευρώ.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v