Fiat Tipo HB 1.3d 95: Οικογενειακή υπόθεση

Test Drive
Η αλματώδης αύξηση των πωλήσεων των SUV- Crossover έχει περιορίσει την εμπορική απήχηση των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, που πριν από μερικά χρόνια αποτελούσαν τον βασικό άξονα της ελληνικής αγοράς του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, τα μοντέλα που έχουν μήκος γύρω στα 4 μ. φέρουν πέντε πόρτες, δεν είναι υπερυψωμένα από το έδαφος και παρέχουν μεγάλους χώρους, εξακολουθούν να αποτελούν μια ενδιαφέρουσα πρόταση κυρίως για τους οικογενειάρχες που έχουν μεγάλες μεταφορικές ανάγκες. Υπολείπονται των SUV- Crossover με την μοντέρνα σχεδίαση αλλά αντιπαραθέτουν πολλά πλεονεκτήματα τα οποία έχουν σχέση με την οδική συμπεριφορά, την αίσθηση ασφάλειας και την πρακτικότητα.
Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας έγινε με το Fiat Tipo 1.3 Multijet II turbo diesel 95 ίππων. Επιλέχθηκε η πετρελαιοκίνητη έκδοση γιατί είναι κατάλληλη για ταξίδια και έντονη χρήση κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος. Ο πετρελαιοκινητήρας εξασφαλίζει χαμηλό κόστος χρήσης και είναι μια πρόταση που ενδιαφέρει όσους διανύουν κάθε χρόνο τουλάχιστον 15.000 χλμ. Έτσι θα κάνουν και απόσβεση της διαφοράς στη δαπάνη που θα δώσουν για να το αποκτήσουν σε σχέση με την αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση. Αυτοί οι παράμετροι στην επιλογή της πετρελαιοκίνησης ισχύουν για όλα τα αυτοκίνητα που φέρουν κινητήρα ντίζελ και συγκρίνονται με τις αντίστοιχες βενζινοκίνητες εκδόσεις. Αξίζει να τονισθεί ότι οι κινητήρες ντίζελ, λόγω των ρύπων και των εξελίξεων στις σύγχρονες μονάδες παραγωγής ενέργειας, θα αντιμετωπίσουν απαγορεύσεις στη χρήση τους σε μερικές ευρωπαϊκές πόλεις.
Το ιταλικό αυτοκίνητο που εκπροσωπεί τη μάρκα στη κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων έχει ένα σημαντικό χαρακτηριστικό, που αφορά τον οικογενειάρχη, παρέχει γενναιόδωρους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η φιλοσοφία του προγράμματος του Fiat Tipo έχει σαν επίκεντρο την κατασκευή ενός αυτοκινήτου με μεγάλους χώρους σε προσιτή τιμή, η οποία ταιριάζει στην οικονομική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.
Από την πρώτη αξιολόγηση του αυτοκινήτου, που έγινε κατά την διάρκεια της δοκιμής, διαπιστώθηκε ότι η κατασκευή είναι στιβαρή αλλά στη προσπάθεια να περιορισθεί το κόστος έχουν επιλεγεί κυρίως σκληρά πλαστικά, τα οποία μειώνουν την αισθητική του εσωτερικού χώρου. Επίσης, υπάρχουν και μερικές ατέλειες στο φινίρισμα. Το ζητούμενο σε αυτή την περίπτωση είναι η αντοχή της κατασκευής στο πέρασμα του χρόνου. Μέχρι τώρα ανάλογες κατασκευές έχουν αποδείξει ότι ξεπερνούν με επιτυχία τις επιδράσεις του χρόνου, του ηλίου και της σκληρής χρήσης.
Το πεδίο όπου το Fiat Tipo ξεχωρίζει από τα περισσότερα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Ανάλογους χώρους προσφέρουν συνήθως τα μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας.
Παρέχει άνετους χώρους για να καθίσουν ακόμη και πέντε ενήλικες. Το μεγάλο εσωτερικό μήκος της καμπίνας, το διευρυμένο πλάτος και το αυξημένο ύψος είναι στοιχεία που θα εκτιμήσουν και οι υψηλόσωμοι επιβάτες. Οι θέσεις είναι σχεδιασμένες για επιβάτες ύψους έως και 1,87 μ. εμπρός και 1,80 μ. πίσω, Επίσης, μεγάλη είναι και η αποθηκευτική του ικανότητα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ καθορίστηκε στα 440 λίτρα. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν (60/40) πλήρως ή μερικώς, διευκολύνοντας τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους (έως 1,8 μ.). Η καμπίνα διαθέτει πολλούς μικρούς αποθηκευτικούς χώρους διαφόρων σχημάτων συνολικής χωρητικότητας 12 λίτρων. Το πεντάθυρο Fiat Tipo έχει μήκος 4,37 μ., πλάτος 1,79 μ. και ύψος 1,50 μ.
Ο κινητήρας ντίζελ 1.300 με τεχνολογίας Multijet II turbo αποδίδει 95 ίππους. Η μέγιστη ισχύς του παρέχεται στις 3.750 σ.α.λ. Την διαφορά στη κίνηση του αυτοκινήτου κάνει η υψηλή ροπή. Η μέγιστη τιμή της είναι 20,2 χλγμ. Η ευεργετική της δράση εμφανίζεται από χαμηλά, από τις 1.500 σ.α.λ. Για να επιτύχει υψηλή ροπή και ανάλογα τεχνικά χαρακτηριστικά στην απόδοση χρησιμοποίει έναν υπερσυμπιεστη μεταβλητής γεωμετρίας.
Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή ο κινητήρας έχει ικανοποιητική απόδοση και καλύπτει τις ανάγκες κίνησης του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις είναι ανάλογες των ικανοτήτων του μοτέρ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12’’ και τελική 180 χλμ./ώρα. Ο θόρυβος από την λειτουργία του κινητήρα είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Η ηχομόνωση θα έπρεπε να ήταν πιο αποτελεσματική. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 5,3 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 3,7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 99 γραμ./χλμ. Η οδική συμπεριφορά είναι προσανατολισμένη στην άνεση.
Διαθέτει το σύστημα UconnectTM 7" HD LIVE με μια έγχρωμη οθόνη αφής 7" υψηλής ανάλυσης και μια capacitive οθόνη που ο χρήστης μπορεί να κάνει pinch και swipe, όπως ακριβώς και σε ένα tablet. Αυτό το σύστημα τελευταίας γενιάς περιλαμβάνει Bluetooth hands-free, audio streaming, text reader, αναγνώριση φωνής, AUX και USB θύρες για σύνδεση με iPod, χειριστήρια στο τιμόνι και, κατόπιν ζήτησης, πίσω κάμερα στάθμευσης και το νέο TomTom 3D σύστημα πλοήγησης.
Η λίστα του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης Pop περιλαμβάνει: Air Condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα με δύο πίσω προσκέφαλα, σύστημα U-Connect με ψηφιακή οθόνη, θύρα USB/Aux, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ' ύψος, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες σε μαύρο χρώμα, προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, ατσάλινες ζάντες 15'' με πλαστικό καπάκι, πορτ μπαγκάζ, κιτ καπνιστή και ρεζέρβα.
Η τιμή του Fiat Tipo HB 1.3 MTJ 95 ίππων Pop καθορίστηκε στα 15.600 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στη ποιότητα κατασκευής, στο φινίρισμα και στο επίπεδο θορύβου.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ