Νέο Lexus UX: πολυτελές υβριδικό compact crossover

Η Lexus εμπλούτισε τη γκάμα της με ένα νέο compact crossover το οποίο είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση στο αστικό περιβάλλον. Η ιαπωνική φίρμα που διαθέτει τη μεγαλύτερη σειρά υβριδικών μοντέλων στην αγορά, αναβαθμίζει τα στοιχεία των αυτοκινήτων που καλύπτουν πολλαπλές ανάγκες και διαθέτουν τα αναγνωρισμένα χαρακτηριστικά των ιαπωνικών κατασκευών υψηλών προδιαγραφών.
Στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Lexus πραγματοποίησε τη παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Lexus UX. Τα σημαντικότερα στοιχεία του καινούργιου crossover που θα κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα:
- Ένα νέο είδος crossover, ένας ‘Εξερευνητής Πόλης’ (Urban Explorer) που λανσάρει μία φρέσκια πρόταση για τα πολυτελή lifestyle.
- Κομψή, ξεχωριστή εξωτερική σχεδίαση δημιουργεί μία νεα ταυτότητα, που συνδυάζει την αίσθηση ασφάλειας και ευρυχωρίας σε συμπαγείς διαστάσεις.
- Συμπαγές, οδηγοκεντρικό cockpit με απεριόριστη ορατότητα.
- Το εσωτερικό περιλαμβάνει νέο φινίρισμα εμπνευσμένο από το ιαπωνικό χαρτί washi, και δερμάτινη ταπετσαρία με παραδοσιακά γεωμετρικά σχέδια sashiko.
- Το πρώτο Lexus που βασίζεται στη νέα, παγκόσμια πλατφόρμα GA-C, η οποία προσφέρει το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία και εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος, για μία ευέλικτη οδηγική εμπειρία τύπου hatchback.
- Νέα, τέταρτη γενιά υβριδικού συστήματος στο UX 250h με υψηλότερη απόδοση και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα.
- UX 200 με νέο βενζινοκινητήρα 2.0 με υψηλή θερμική απόδοση και νέο κιβώτιο άμεσων αλλαγών με συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση.
Η ανώτερη ποιότητα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Lexus είναι εμφανής τόσο στη συνολική, υψηλή ποιότητα κατασκευής του νέου UX – το οποίο παράγεται στο εργοστάσιο της Lexus στο Kyushu, μαζί με τα μοντέλα CT, NX και RX – και στις φίνες λεπτομέρειες, όπως η χρήση διαφορετικών, μοναδικών φινιρισμάτων στην καμπίνα.
Η λεία δερμάτινη ταπετσαρία είναι εμπνευσμένη από το sashiko, μία παραδοσιακή ιαπωνική τεχνική γεωμετρικών σχημάτων που χρησιμοποιείται επίσης στις στολές πολεμικών τεχνών judo και kendo. Το καπιτονέ δέρμα είναι διακοσμημένο με νέα περφορέ σχέδια που σχηματίζουν μαθηματικούς κύκλους και διαβαθμίσεις σε πλήρη ευθυγράμμιση, αναδεικνύοντας την εμφάνιση των καθισμάτων.
Ο εκτεταμένος πίνακας οργάνων καλύπτει μία μεγάλη επιφάνεια, συνδέοντας τις πλευρές οδηγού και συνοδηγού. Η ατμόσφαιρα της καμπίνας αναδεικνύεται με διάκοσμο υψηλής ποιότητας με δυνατότητα επιλογής από δύο σχέδια washi και τέσσερα χρώματα.
Το UX είναι το πρώτο μοντέλο Lexus που προσφέρει νέο φινίρισμα εμπνευσμένο από το ιαπωνικό χαρτί washi, γνωστό στα παραδοσιακά γιαπωνέζικα σπίτια. Κατασκευάζεται από χυτό πολτό και προσεκτικά επιλεγμένο φινίρισμα και αποπνέει μία αίσθηση ζεστασιάς και ηρεμίας.
Επίσης, διατίθεται δερμάτινο φινίρισμα με ‘νερά’, κοινό με των LC coupe και LS sedan.
Το UX έχει μήκος 4.49 μ., ύψος 1.52 μ. και πλάτος 1.84 μ. ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.640 χιλ. H απόσταση των 870 χιλ. μεταξύ επιβατών στην ίδια σειρά καθισμάτων εξασφαλίζει πλούσιο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ενώ η επιφάνεια φόρτωσης έχει μήκος 791 χιλ. Οι αναλογίες του αυτοκινήτου επιτρέπουν εξαιρετική ευελιξία με την καλύτερη στην κατηγορία ακτίνα στροφής 5,2 μ. Για τον οδηγό, η μειωμένη απόσταση μεταξύ των hip & heel points (από το σημείο των γοφών μέχρι τη φτέρνα) δίνει την αίσθηση ότι οδηγεί hatchback και όχι κάποιο SUV.
Το εσωτερικό είναι ο χώρος όπου ο οδηγός συνδέεται με το αυτοκίνητο. Γι’ αυτό, οι σχεδιαστές θέλησαν να καταργήσουν τα όρια μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού, δημιουργώντας μία αρμονική συνέχεια. Αυτό το τέχνασμα προσφέρει ένα άριστο πεδίο ορατότητας στον οδηγό με σαφή αντίληψη των διαστάσεων του αμαξώματος. Η συγκεκριμένη φιλοσοφία είναι περισσότερο αισθητή από τη θέση του οδηγού, όπου το πάνω τμήμα του ταμπλό φαίνεται να εκτείνεται εκτός του παρμπρίζ. Αντίθετα, παρατηρώντας το από το εξωτερικό, το καπό μοιάζει να συνδέεται απευθείας στο ταμπλό - εμπνευσμένο από μία παραδοσιακή Ιαπωνική τεχνοτροπία η οποία ‘θολώνει’ τα όρια μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού ενός σπιτιού.
Ανθρωποκεντρική προσέγγιση εφαρμόζεται και στη σχεδίαση της καμπίνας του UX, με μία φιλοσοφία 'καθίσματος ελέγχου’ που φέρνει τον έλεγχο όλων των βασικών λειτουργιών γύρω από τον οδηγό.
Είναι κάτι που βοηθά στη δημιουργία μιας πιο χαλαρής ατμόσφαιρας στο χώρο επιβατών. Ο πίνακας οργάνων είναι χαμηλά και διακριτικά τοποθετημένος, ενώ οι λεπτές κολόνες Α έχουν διαμορφωθεί ώστε να βελτιώνουν την ορατότητα και να προσφέρουν την ανεμπόδιστη θέα που αναμένεται από ένα crossover.
Η ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή στην εμφάνιση και την ευκολία χρήσης της κεντρικής κονσόλας που ενσωματώνει διακόπτες ηχοσυστήματος σε θέση εργονομική για την παλάμη. Το σχήμα της πλάτης των καθισμάτων είναι τέτοιο ώστε να μπορεί ο οδηγός να λειτουργεί τα χειριστήρια, διατηρώντας μία άνετη, φυσική στάση.
Η είσοδος και η έξοδος από το αυτοκίνητο γίνεται ευκολότερα και πιο άνετα με το βέλτιστο ύψος γοφών, το ‘κόψιμο’ στα μαρσπιέ κάτω από τις πόρτες και το σχήμα της έδρας των καθισμάτων.