Lexus LF 1 Limitless concept: η ναυαρχίδα!

Η Lexus παρουσίασε στη Γενεύη το LF-1, το οποίο λανσάρεται με 4 διαφορετικούς τύπους κινητήρων.
Lexus LF 1 Limitless concept: η ναυαρχίδα!
αποστολή στη Γενεύη

Η νέα ναυαρχίδα της Lexus στην κατηγορία των πολυτελών Crossover είναι η LF 1 Limitless που εμφανίσθηκε σαν πρωτότυπο στο 88ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Η Lexus ίδρυσε την κατηγορία πολυτελών crossover πριν από δύο δεκαετίες με το παγκόσμιο ντεμπούτο του RX 300 στο Ντιτρόιτ, το οποίο παραμένει best-seller στην κατηγορία του παρά τους 50 ανταγωνιστές που έχουν εισέλθει από τότε στην κατηγορία.

Το Lexus LF 1 Limitless concept, που γιόρτασε την πρεμιέρα του στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, λανσάρει ένα νέο είδος πολυτελούς αυτοκινήτου: τη ναυαρχίδα crossover. Συνδυάζοντας υψηλές επιδόσεις με απεριόριστη πολυτέλεια, αποτελεί βιτρίνα τεχνολογίας, καινοτομίας και της τελευταίας σχεδιαστικής εξέλιξης στη Lexus. 

Απεριόριστο σε δυνατότητες και ικανότητες, αυτό το πρωτότυπο πληροί τις απαιτήσεις των διαφορετικών lifestyle των πελατών.  Οι δυνατότητες για κινητήρες είναι επίσης πολλές. Το LF 1 concept μπορεί να χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου, υβριδικά ή plug-in υβριδικά συστήματα, βενζινοκινητήρα ή ακόμα και ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Μέχρι το 2025 περίπου, κάθε μοντέλο Lexus σε όλο τον κόσμο θα διατίθεται είτε σαν αποκλειστικά υβριδικό / ηλεκτρικό μοντέλο, ή θα περιλαμβάνει μία ηλεκτρική/υβριδική έκδοση.

Το καινοτόμο πνεύμα του LF 1 γεννήθηκε στο CALTY Design Research στην Καλιφόρνια. Η σχεδιαστική γλώσσα προέρχεται από μία απλή, πλην όμως καλαίσθητη σχεδιαστική φιλοσοφία, με την ονομασία ‘molten katana’. Πρόκειται για ένα μίγμα των οργανικών σχημάτων του υγρού μετάλλου με τις αιχμηρές ακμές ενός παραδοσιακού Ιαπωνικού ξίφους.

Η αυξημένη απόσταση του εμπρός άξονα από τις κολώνες Α χαρίζει ένα αθλητικό προφίλ που θυμίζει κλασικά αυτοκίνητα grand touring περισσότερο παρά station wagon. Σε συνδυασμό με μία καμπίνα βαθιά τοποθετημένη στο πισωκίνητο πλαίσιο και σε εντυπωσιακούς τροχούς 22 ιντσών που ελάχιστα καλύπτονται κάτω από ογκώδη φτερά, το LF 1 έχει ένα δυναμικό στήσιμο το οποίο προδίδει τις προθέσεις και τις επιδόσεις του με την πρώτη ματιά. Η χαμηλή γραμμή οροφής και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δηλώνουν ότι πρόκειται για ένα crossover σχεδιασμένο για επιδόσεις με πρακτικότητα.

Όπως όλα τα σημερινά μοντέλα Lexus, η ατρακτοειδής μάσκα του LF 1 είναι βασικό στοιχείο της συνολικής σχεδίασης. Στο LF 1 έχει προχωρήσει ακόμα περισσότερο, με λεπτομέρειες που υποδεικνύουν το ξεκίνημα του ατρακτοειδούς σχήματος από το πίσω τμήμα του οχήματος που συνεχίζεται προς τα εμπρός μέχρι την πρόσοψη. Η ίδια η μάσκα υιοθετεί τριδιάσταστη σχεδίαση με χρώματα εξελιγμένα εσωτερικά από το CALTY. ‘Νεύρα’ που ξεκινούν από το κεντρικό έμβλημα δημιουργούν γραμμές που προσελκύουν το βλέμμα στο αμάξωμα. Δεν υπάρχει χρώμιο, αφού το LF 1 χρησιμοποιεί φωτισμό LED γύρω από τη μάσκα, που μοιάζει να καλωσορίζει τον οδηγό και τους επιβάτες.

Σε προφίλ, έχει μία καθαρά αποτυπωμένη ροή από εμπρός προς τα πίσω, ξεκινώντας με τη μεσαία γραμμή που εκτείνεται από το καπό μέχρι τη βάση της κολόνας D. Αυτή η γραμμή δημιουργεί αντίθεση με τις πιο περίπλοκες επιφάνειες κάτω από αυτή, όπως το φαρδύ,  ανάγλυφο εμπρός φτερό που ρέει αρμονικά στην εμπρός πόρτα. Από εκεί, το αμάξωμα αργά φαρδαίνει σταδιακά ώστε να φιλοξενήσει τους πίσω τροχούς, προσδίδοντας ένα σχήμα μπουκαλιού της Coca-Cola παραπέμποντας και πάλι σε κλασικά muscle cars. 

Μία διαιρούμενη αεροτομή τραβά την προσοχή στο πίσω τμήμα της οροφής, αλλά υπάρχουν ενδιαφέρουσες καμπύλες και λεπτομέρειες σε κάθε εκατοστό του πίσω τμήματος. Τα όμορφα ανάγλυφα ανοίγματα σε κάθε γωνία μπορεί να μοιάζουν με απολήξεις εξαγωγής, αλλά στην πραγματικότητα είναι θυρίδες για τον αέρα που διέρχεται από τους πίσω τροχούς. Οι ώμοι πάνω από αυτούς τους τροχούς παρέχουν σταθερές βάσεις για τα ανάγλυφα πίσω φώτα που εκτείνονται πέραν του αμαξώματος. Πάνω από τα φώτα ένα μεγάλο παρμπρίζ εκτείνεται πάνω από τα πίσω καθίσματα και προσφέρει απεριόριστη ορατότητα χάρη στη διαιρούμενη αεροτομή.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v