Nέο Toyota Auris, πόλος έλξης στη Γενεύη

Η τρίτη γενιά του Auris έκανε πρεμιέρα στη Γενεύη με νέα σχεδίαση και υβριδικό πρόσημο, λέγοντας - προς το παρόν - "όχι" στο ντίζελ.
Nέο Toyota Auris, πόλος έλξης στη Γενεύη

αποστολή στη Γενεύη

Η Toyota είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διέγνωσε την ανάγκη αναθεώρησης των πηγών ενέργειας για τα αυτοκίνητα και την αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων. Μετά από 20 χρόνια υβριδικής κυριαρχίας και πάνω από 11 εκατομμύρια παγκόσμιες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων 1,5 εκατομμυρίων μονάδων και πλέον στην Ευρώπη – η εταιρεία συνεχίζει να βελτιώνει τα υβριδικά της οχήματα και να τα κάνει πιο ελκυστικά σε νέες ομάδες πελατών.

Η απόφαση της να μην συμπεριλάβει κινητήρα ντίζελ στο νέο μοντέλο CH-R ήταν καθοριστική για την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μετά από τηνToyota ακολούθησαν τον ίδιο δρόμο και άλλες μάρκες. Στη ίδια κατεύθυνση κινείται και η νέα γενιά του Toyota Auris που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στην 88η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Η τρίτη γενιά Auris διαθέτει πιο δυναμική εξωτερική σχεδίαση ενώ, με έναν ολοκαίνουργιο δίλιτρο κινητήρα σε ένα πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης να πλαισιώνει τη γκάμα, σηματοδοτεί το ντεμπούτο της Toyota στη στρατηγική dual hybrid της μάρκας.

Η Toyota ανέκαθεν υπερηφανευόταν ότι ακούει προσεκτικά τους πελάτες της και ανταποκρίνεται στις επιθυμίες και τα σχόλιά τους. Γι’ αυτό, αποφάσισε να προσφέρει τα βασικά μοντέλα της με επιλογή δύο υβριδικών συστημάτων κίνησης, το ένα να παρέχει τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα της οικονομίας καυσίμου και της ξεκούραστης οδήγησης και το άλλο να προσφέρει επιπλέον περισσότερη ισχύ και πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά.

Το 2010, η πρώτη γενιά Auris ήταν το πρώτο, βασικό μοντέλο παραγωγής της Toyota στην Ευρώπη που είχε το προνόμιο της υβριδικής κίνησης και τώρα θα είναι το πρώτο που προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής των υβριδικών συστημάτων κίνησης.

Η γκάμα συστημάτων κίνησης του σημερινού Auris αποτελείται από πέντε συμβατικούς κινητήρες και έναν υβριδικό. Ωστόσο, αντανακλώντας την δέσμευση της μάρκας στην υβριδική τεχνολογία, το νέο Auris θα προσφέρει μόνο έναν συμβατικό κινητήρα 1.2 turbo βενζίνης και δυο υβριδικές μονάδες 1.8 122 ίππων, 2.0 180 ίππων.



Η μονάδα 1.8 ικανοποιεί τις ανάγκες από ένα πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης της Toyota - αθόρυβο, διαισθητικό, άμεσο, αυτάρκες και με χαμηλό κόστος ιδιοκτησίας, χωρίς ανάγκη για επαναφόρτιση, προσφέροντας εξαιρετική οικονομία και χαμηλές εκπομπές CO2, και μέχρι 50% πλήρως ηλεκτρική οδήγηση σε καθημερινές διαδρομές.

Έχοντας ως σταθερή βάση τα παραπάνω πλεονεκτήματα, το σύστημα 2.0 αξιοποιεί πλήρως την πρόσθετη οδηγική άνεση, ευστάθεια, συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση που είναι έμφυτη στη νέα πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA). Αυτή θα προσφέρει μεγαλύτερη απόλαυση στην οδήγηση, με αυξημένη ισχύ και χειριστήρια αλλαγών σχέσεων στο τιμόνι (paddles) για πιο δυναμική οδηγική εμπειρία.

Η πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA) αποτελεί τη βάση για όλα τα μελλοντικά συστήματα κίνησης και την εξέλιξη οχημάτων Toyota. Σηματοδοτεί μία επανάσταση στον τρόπο σχεδίασης, εξέλιξης και παραγωγής οχημάτων και συμβάλλει στην υλοποίηση του στόχου της εταιρείας να κατασκευάζει όλο και καλύτερα αυτοκίνητα - κομψότερα, πιο απολαυστικά στην οδήγηση και ακόμα πιο ασφαλή.

Η TNGA λανσάρει μια νέα φιλοσοφία για την τοποθέτηση διαφόρων, προηγμένων εξαρτημάτων που απλοποιούν τη σχεδίαση των οχημάτων σε βασικούς τομείς. Αυτό έχει εφαρμογή σε στοιχεία που κατά κανόνα δεν είναι ορατά, έτσι οι σχεδιαστές είχαν μεγάλη ελευθερία να δώσουν στο νέο Auris μία ξεχωριστή και μοναδική εμφάνιση με χαμηλότερο στήσιμο και πιο ελκυστικές αναλογίες.

Η πλατφόρμα TNGA του νέου Auris εγγυάται μία πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία χάρη στο κέντρο βάρους, την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ένα πιο άκαμπτο αμάξωμα με τη χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής για ενίσχυση των βασικών περιοχών. Όλα συμβάλλουν στην καλύτερη συμπεριφορά και ευστάθεια χωρίς να υπονομεύεται η οδηγική άνεση και ποιότητα.

Όλα τα νέα μοντέλα με TNGA δίνουν προτεραιότητα στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Το νέο Auris είναι σχεδιασμένο για να πληροί τα αυστηρά πρότυπα ανεξάρτητων προγραμμάτων δοκιμών σύγκρουσης και να παρέχει αυξημένα επίπεδα ασφάλειας μέσω προηγμένων λειτουργιών και συστημάτων της τελευταίας τεχνολογίας Toyota Safety Sense.

‘Πρωταρχικός στόχος μας με το νέο Auris ήταν να δημιουργήσουμε το πιο τολμηρό και δυναμικό hatchback της αγοράς, χωρίς θυσίες στη χρηστικότητα του εσωτερικού,’ εξηγεί ο Σίμον Χάμφρις, Εκτελεστικός Γενικός Διευθυντής, Toyota Global Design.

‘Αξιοποιώντας το χαμηλό κέντρο βάρους που του επιτρέπει η διάταξη TNGA, το όχημα είναι ελαφρύ και ευέλικτο σε προφίλ όψη, αλλά προχωρώντας προς τα πίσω, η αρχιτεκτονική μεταμορφώνεται υπέρ μιας ανθεκτικής, φαρδιάς και χαμηλωμένης σιλουέτας, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ευρωπαϊκή αγορά.’

Μακρύτερο και χαμηλότερο από τον προκάτοχό του, το νέο Auris υιοθετεί μία πολύ πιο δυναμική σχεδίαση και πιο εντυπωσιακό εμπρός στυλ.

Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 40 χιλ., το οποίο έχει απορροφηθεί σε ένα μακρύτερο μεταξόνιο. Σημαντικό είναι ότι το συνολικό ύψος του νέου hatchback έχει μειωθεί κατά 25 χιλ. περίπου, ενώ το ύψος του εμπρός τμήματος είναι 47 χιλ. μικρότερο από αυτό του σημερινού μοντέλου. Το αποτέλεσμα είναι πιο αεροδυναμικό σχήμα και ένα πιο ελκυστικό και χαμηλότερο καπό, που με τη σειρά του βελτιώνει την ασφάλεια χαρίζοντας στον οδηγό καλύτερη ορατότητα μπροστά.

Το νέο εμπρός στυλ είναι μία μετεξέλιξη των σχεδιαστικών φιλοσοφιών της Toyota Under Priority Catamaran & Keen Look. Κάτω από το καμπύλο εμπρός άκρο ενός πιο επίπεδου καπό οστρακοειδούς σχήματος, η στενή πάνω μάσκα περιλαμβάνει ένα κεντρικό λογότυπο Toyota και, στα άκρα της, νέους προβολείς all-LED με ενσωματωμένα φώτα ημέρας - Daytime Running Lights (DRL).

Το πλαίσιο του μεγάλου, τραπεζοειδούς κάτω αεραγωγού εκτείνεται μπροστά από το καπό και τη μάσκα, ενώ η πρόσοψη είναι πιο κάθετη, κάτι που μειώνει τον εμπρός πρόβολο κατά 20 χιλ. περίπου.

Τα πλαϊνά του πλαισίου δημιουργούν τα χαρακτηριστικό σχήμα γάστρας καταμαράν στις εμπρός γωνίες του νέου Auris, δίνοντας έμφαση στο αυξημένο κατά 30 χιλ. πλάτος του οχήματος, και στο ευρύ, σπορ στήσιμο.

Κάτω από τη μάσκα, το πλαίσιο χωρίζεται για να ορίσει το χείλος του εμπρός σπόιλερ, τα άκρα του οποίου έχουν κλίση προς τα πάνω για τη δημιουργία ζώνης μεταξύ του σπόιλερ και της γάστρας καταμαράν όπου βρίσκονται φώτα ομίχλης LED. Το πλέγμα της μάσκας είναι νέας σχεδίασης, που είναι πιο σαφής και βελτιωμένη σε σχέση με την κλασική κυψελοειδή διάταξη.

Το πίσω τμήμα είναι πιο στρογγυλοποιημένο από πριν, ενισχύοντας την οπτική σχέση του με το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Μία αύξηση στην κλίση του πίσω παρμπρίζ κατά 14 μοίρες περίπου και οι μυώδες θόλοι πίσω τροχών κάνουν τη συνολική εμφάνιση πολύ πιο συμπαγή παρά τον αυξημένο πίσω πρόβολο 20 χιλ. Αεροτομή οροφής υπάρχει στάνταρ σε όλα τα μοντέλα.

Τα πίσω φώτα all-LED διαθέτουν οδηγούς δέσμης σχεδιασμένους να τονίζουν το φαρδύ, βαθύ στήσιμο. Και ο πίσω προφυλακτήρας απηχεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εμπρός τμήματος Under Priority Catamaran. Ένα λεπτό κάτω σπόιλερ εδώ ενσωματώνει δύο χρωμιωμένα ένθετα.

Η δυναμική σχεδίαση του νέου Auris αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο με μία προαιρετική διχρωμία που συνδυάζει το χρώμα του αμαξώματος με μαύρο φινίρισμα στην οροφή και σε όλες τις κολόνες των παραθύρων.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v