Νέο Peugeot 508: Ωδή στα σεντάν

Η γαλλική φίρμα αποκαλύπτει στη Γενεύη το νέο 508, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με μοντέρνα σχεδίαση και υψηλές προδιάγραφες.
Νέο Peugeot 508: Ωδή στα σεντάν

Η Peugeot έχει δημιουργήσει μερικά από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στον κόσμο. Η γαλλική μάρκα μας καλεί να αναθεωρήσουμε την άποψη μας για την εμφάνιση και την πρακτικότητα του πολυτελούς σεντάν. Στην 88η Διεθνή Έκθεση της Γενεύης (8-18 Μαρτίου) θα αποκαλύψει το νέο Peugeot 508, ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με μοντέρνα σχεδίαση και υψηλές προδιάγραφες.

Ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός τονίζει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό κυριαρχεί το Peugeot i-Cockpit. Στην ευρωπαϊκή αγορά, η κατηγορία των μεσαίων σεντάν, μετά από σχεδόν μία δεκαετία πτωτική πορεία, τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει σταθεροποιηθεί. Κάτω από την πίεση μιας ευρείας γκάμας επιλογών που έχουν οι πελάτες της κατηγορίας και ειδικά από τα SUV, τα μεγάλα σεντάν ανακάμπτουν μέσω της προσφοράς μοντέλων από τους premium κατασκευαστές, που διακρίνονται τόσο από μεγάλη ποικιλία αμαξωμάτων όσο και από ισχυρή ταυτότητα.



Με αυτό το σκεπτικό, οι σχεδιαστές του νέου Peugeot 508 προσπάθησαν να καταστήσουν σαφή τον μοναδικό τους στόχο: να αποστασιοποιηθούν από το συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων και να στραφούν προς ένα κουπέ με πέντε πόρτες.

Το ύψος του αυτοκινήτου μειώθηκε – δεν ξεπερνά πλέον το 1,4 μ. – και οι αεροδυναμικές του γραμμές παραπέμπουν πλέον ξεκάθαρα σε αμάξωμα coupé. Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό κι αντανακλά δυναμισμό. Η μοντέρνα κυψελοειδής μάσκα με τα στοιχεία χρωμίου και τα φώτα LED, αντλούν έμπνευση κατευθείαν από το πιο πρόσφατο πρωτότυπο της μάρκας, το Instinct. Με το γνωστό λιοντάρι στο κέντρο της μάσκας και το λογότυπο της μάρκας στο χείλος του καπό, το νέο 508 αποτίνει φόρο τιμής στον διάσημο πρόγονό του, 504.

Τα κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας LED προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία ιδιαίτερη και μοναδική φωτεινή υπογραφή. Το καπό έχει χαμηλώσει όσο το δυνατόν περισσότερο ώστε να τονίσει τον δυναμισμό, ενώ το συνολικό παρουσιαστικό του έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να τραβά τα βλέμματα από όποια γωνία κι αν το κοιτάξει κανείς. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά στο μπροστινό μέρος, καταλήγουν να δώσουν στο αυτοκίνητο μια πραγματική αίσθηση ποιότητας και χαρακτήρα, όντας ταυτόχρονα και σε απόλυτη ταύτιση με τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας.

Η γραμμή της οροφής είναι ρέουσα κι ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα της κατηγορίας των premium μοντέλων. Εντούτοις το αυτοκίνητο δείχνει συμπαγές: το συνολικό μήκος περιορίζεται στα 4,75 μ, γεγονός που συμβάλλει στην ευελιξία του. Χαρακτηριστικό στοιχείο στο πλάι αποτελούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που κατεβαίνουν χαμηλά στις πόρτες και τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο.

Η αισθητική των πίσω φώτων που προέρχονται κατευθείαν από το πρωτότυπο Quartz, αποτελεί πλέον κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε νέου μοντέλου της μάρκας. Τα συγκεκριμένα φώτα λειτουργούν μέρα-νύχτα και διαθέτουν λειτουργία μεταβαλλόμενης φωτεινότητας, γίνονται δε άμεσα αναγνωρίσιμα χάρη στις τρείς φωτιζόμενες λωρίδες.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει, είναι και το διαφορετικό αισθητικό αποτέλεσμα που αντιλαμβάνεται κανείς ανάλογα από ποια γωνία βλέπει το αυτοκίνητο (από πίσω ή από το πλάι). Η πίσω πόρτα εξασφαλίζει άνετη πρόσβαση σε ένα χώρο αποσκευών συνολικής χωρητικότητας 487 λίτρων.



Στη καμπίνα κυριαρχεί το Peugeot i-Cockpit, τα βασικά στοιχεία: Τιμόνι μικρής διαμέτρου, μεγάλη οθόνη αφής των 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD) σε διάταξη 8:3, μονάδαHUD (head-up display) με την υψηλής ανάλυσης ψηφιακή οθόνη των 12,3’’.

Με πληθώρα δυνατοτήτων προσωπικής διαμόρφωσης (έξι διαφορετικές επιλογές απεικόνισης), η μονάδα HUD τοποθετείται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς εκείνος να χρειάζεται να πάρει το βλέμμα του από τον δρόμο (στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται και η νέα λειτουργία νυχτερινής όρασης/night vision).

Η κεντρική οθόνη αφής ενσωματώνεται στο πίνακα οργάνων και βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το head-up display. Στο επίπεδο εξοπλισμού Active η οθόνη έχει διαγώνιο 8’’, ενώ από το επίπεδο εξοπλισμού Allure, η οθόνη είναι 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD).

Συνοδεύεται από επτά διακόπτες που μοιάζουν με πλήκτρα πιάνου και παρέχουν άμεση και μόνιμη πρόσβαση στα κύρια χαρακτηριστικά άνεσης: ραδιόφωνο, κλιματισμό, πλοήγηση, ρυθμίσεις αυτοκινήτου, τηλέφωνο, εφαρμογές δικτύωσης και i-CockpitAmplify.

Στην κεντρική κονσόλα συναντά κανείς το λεβιέ του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, που λειτουργεί με ηλεκτρομηχανισμό και πραγματοποιεί τις αλλαγές με ένα απλό άγγιγμα. Ο σχεδιασμός του υπογραμμίζει ακόμα περισσότερο τη σύγχρονη θέση οδήγησης και σε συνδυασμό με τα χειριστήρια στο τιμόνι, συμβάλλει στην ενίσχυση της οδηγικής απόλαυσης.

Διαθέτει επίσης και την λειτουργία i-Cockpit Amplify, που δίνει τη δυνατότητα δύο επιλογών διαμόρφωσης στο περιβάλλον του εσωτερικού (BOOST και RELAX) με στόχο τις αισθήσεις:             Όραση, ρύθμιση έντασης του φωτισμού της καμπίνας, και της απόχρωσης των οθονών. Ακοή, ρυθμίσεις ηχοσυστήματος. Αφή, προγράμματα μασάζ πολλαπλών σημείων στα καθίσματα.

Η λειτουργία i-Cockpit Amplify ελέγχει επίσης και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου μέσω του επιλογέα προγραμμάτων οδήγησης (ECO/Sport/Comfort/Normal), αλλά και τη συμπεριφορά της ανάρτησης (σε εκδόσεις εφοδιασμένες με ηλεκτρονική ανάρτηση).

Το νέο πολυτελές μοντέλο θα διατίθεται με δύο νέες εκδόσεις του κινητήρα βενζίνης1.6 PureTech: 1.6 PureTech 180 S&S EAT8, 1.6 PureTech 225 S&S EAT8 (μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού έκδοση GT). Τέσσερεις εκδόσεις των κινητήρων ντίζελ 1.5 και 2.0 BlueHDi: 1.5 BlueHDi 130 S&S με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (η μοναδική με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων), 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8, 2.0 BlueHDi 160 S&S EAT8, 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8

Το νέο Peugeot 508 κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Mulhouse στη Γαλλία και οι κινητήρες του στα εργοστάσια του Trémery και του Douvrin, γεγονός που πιστοποιεί την ολοκληρωτική «Made in  France» καταγωγή του. Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Σεπτέμβριο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v