Citroen C4 Cactus: Η άνεση σε πρώτο πλάνο

Η Citroën αποκαλύπτει το νέο C4 Cactus, το νέο της compact hatchback, ένα μοντέλο που δίνει έμφαση στην άνεση και την απόλαυση της οδήγησης.
Citroen C4 Cactus: Η άνεση σε πρώτο πλάνο

Αποστολή στη Γαλλία

Η Citroen επιστρέφει στις ρίζες της. H γαλλική μάρκα που κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής πριν από 100 χρόνια, αποφάσισε να αναδείξει τις αρετές που την έκαναν γνωστή σε όλο τον κόσμο. Στο DNA της φίρμας που αγαπούν και οι Έλληνες οδηγοί είναι καταγεγραμμένα τα στοιχεία της άνεσης και της ηρεμίας κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Αυτά τα δυο στοιχεία πλέον θα είναι τα κυρίαρχα γνωρίσματα σε κάθε νέο μοντέλο της εταιρείας. Το πρώτο δείγμα της νέας προσπάθειας των Γάλλων είναι το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus, που παρουσιάστηκε στη Μασσαλία της Γαλλίας.



Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου σε γαλλικό έδαφος ήταν μια άριστη ευκαιρία για τη φίρμα να δείξει τη νέα κατεύθυνση της και τη προσπάθεια που κάνει να διαφοροποιηθεί από τις άλλες μάρκες μαζικής παραγωγής. Επίσης οι Γάλλοι φρόντισαν να αναδείξουν και τα νέα premium στοιχεία που πλέον εισέρχονται στη φιλοσοφία της διακεκριμένης μάρκας.

Το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus έχει δεχθεί τόσες πολλές αλλαγές που θα μπορούσε να ήταν και το αυτοκίνητο το οποίο θα εκπροσωπούσε την επόμενη γενιά της σειράς C4 Cactus στη διεθνή αγορά. Σχεδόν το 90% του γαλλικού αυτοκινήτου που πριν από τρία χρόνια τάραξε τα νερά με την αντικομφορμιστική του σχεδίαση.

Τώρα πλέον έχει προσεγγίσει περισσότερο τη νέα σχεδιαστική τάση της μάρκας που γνωρίσαμε στα βραβευμένα C3 και C3 Aircross. Ο μπροστινός πρόβολος αποπνέει εντονότερο δυναμισμό και δέχθηκε όλες τις αλλαγές που καθορίζει η νέα εταιρική ταυτότητα. Τα φώτα ακολουθούν την τάση της τεχνολογίας LED. Τα Αirbumps έχουν μεταλλαχθεί σε λωρίδα πλαστικού μικρότερου πλάτους που πλέον βρίσκονται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου χωρίς να περιέχουν αέρα. Το ύψος μειώθηκε και ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα της κατηγορίας των χάτσμπακ.

Οι σημαντικότερες όμως αλλαγές που θα τονώσουν το εμπορικό ενδιαφέρον για το γαλλικό αυτοκίνητο που πλέον εκπροσωπεί την μάρκα στη μικρομεσαία κατηγορία – αφαιρείται από την γκάμα το γνωστό C4 – έγιναν κάτω από τις γυαλισμένες μεταλλικές επιφάνειες.



Στη δοκιμή το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη λειτουργία της νέας ανάρτησης Citroen Advanced Comfort που οι Γάλλοι την θεωρούν μια καινούργια τεχνολογική κατάκτηση. Πράγματι η απόδοση της στους δρόμους γύρω από την Μασσαλία, την τρίτη σε πληθυσμό πόλη της χώρας, ήταν εξαιρετική. Οι συνηθισμένες αντιδράσεις που υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο όταν συναντά στο δρόμο του σαμαράκια, λακκούβες και διάφορες κακοτεχνίες είτε φθορές σε μεγάλο βαθμό έχουν εξαλειφθεί. Οι νέες αναρτήσεις περιλαμβάνουν αμορτισέρ ειδικών προδιαγραφών διπλής ενέργειας τα οποία έχουν δυο Stop για να απορροφούν πιο αποτελεσματικά τις κινήσεις των τροχών και τις δυνάμεις από την κίνηση του αυτοκινήτου.

Περίπου 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας κατατέθηκαν στην ανάπτυξη της νέας ανάρτησης. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι αρκετά απλός. Ενώ τα συμβατικά συστήματα ανάρτησης περιλαμβάνουν αποσβεστήρα κραδασμών, ελατήριο και μηχανικό σταμάτημα, το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions (PHC) προσθέτει δύο υδραυλικές στάσεις σε κάθε πλευρά, το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση. Επομένως, η ανάρτηση λειτουργεί σε δύο στάδια, ανάλογα με τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου.

Για ελαφριά συμπίεση και αποσυμπίεση, το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν τις κάθετες κινήσεις μαζί χωρίς την απαιτούμενη βοήθεια από τις υδραυλικές στάσεις. Αλλά αυτές οι στάσεις έδωσαν στους μηχανικούς περισσότερη ελευθερία στην ευστάθεια του αυτοκινήτου, παρέχοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο ολισθαίνει πάνω σε ανώμαλο έδαφος.

Οι Γάλλοι τόνισαν στην επίσημη ενημέρωση ότι οι επιβάτες θα νοιώθουν πως βρίσκονται πάνω σε ένα μαγικό χαλί. Όπως φάνηκε στη δοκιμή έχουν δίκιο και για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνουν τη φήμη τους στη κατασκευή αναρτήσεων ειδικών προδιαγραφών που δεν βρίσκεις στον ανταγωνισμό. Εξάλλου οι υδροπνευματικές διατάξεις που λάνσαραν την δεκαετία του 70 είναι μια κατάκτηση η οποία πάντοτε θα αποτελεί τμήμα της σφραγίδα της Citroen.

Η νέα ανάρτηση δίνει άλλο ΄΄αέρα΄΄ στο ανανεωμένο Citroen C4 Cactus, του επιτρέπει να κινείται με πρωτόγνωρο τρόπο χωρίς να κουράζει τους επιβάτες και να τους καταπονεί. Τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στον αυτοκινητόδρομο η απόδοση των αναρτήσεων είναι υποδειγματική. Έκανε εντύπωση η συμπεριφορά της νέας ανάρτησης και στο επαρχιακό δίκτυο με συνέχεις στροφές. Το αυτοκίνητο δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις κλίσεις στις στροφές και οι επιβάτες απολαμβάνουν το ταξίδι.

Δεν είναι όμως μόνο οι αναρτήσεις που κάνουν την διάφορα στο ανανεωμένο Citroen C4 Cactus. Οι Γάλλοι για να ολοκληρώσουν την προσπάθεια τους και να προσφέρουν υψηλότερα ποσοστά άνεσης, άλλαξαν ακόμη και τα καθίσματα. Επέλεξαν ειδικές κατασκευές που θυμίζουν μεγάλες πολυθρόνες. Τα νέα καθίσματα Advanced Comfort, είναι πράγματι εντυπωσιακά. Τα υλικά κατασκευής τους είναι υψηλής ποιότητας και τα αφρώδη τμήματα εξελίχθηκαν μετά από έρευνες που έγιναν στα εργαστήρια της φίρμας.

Διαπιστώθηκε ότι έχουν την ικανότητα να απορροφούν τους περισσότερους κραδασμούς και να διατηρούν ξεκούραστους τους επιβάτες. Ο συνδυασμός των νέων αναρτήσεων και των καινούργιων καθισμάτων δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για να διεκδικήσει το γαλλικό αυτοκίνητο την πρώτη θέση στη κατηγορίας του στους τομείς της άνεσης και της ηρεμίας κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Επίσης αξίζει να τονισθεί η αναβάθμιση των υλικών κατασκευής, του φινιρίσματος και του εξοπλισμού. Πλέον το ανανεωμένο Citroen C4 Cactus πλησιάζει περισσότερο τα υψηλά στάνταρ της premium κατηγορίας.

Στη πανευρωπαϊκή παρουσίαση υπήρχαν διαθέσιμες δυο εκδόσεις όσον αφορά τον κινητήρα. Η μια εξοπλίζεται με τον βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 110 ίππων ΕΑΤ6. Πρόκειται για μια πρόταση που φέρει τον τρικυύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.200 κ.εκ. απόδοσης 110 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η δεύτερη περιλαμβάνει βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 130 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο είναι μια καλή επιλογή για όσους κινούνται συχνά στη πόλη και στο περιαστικό περιβάλλον γιατί εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεσης στην οδήγηση λόγω της αυτόματης λειτουργίας του κιβωτίου. Το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται καλά με τον βενζινοκινητήρα και υπάρχει ικανοποιητική ποσότητα ενέργειας σε μεγάλο εύρος λειτουργίας του κινητήρα.

Η ισχυρότερη εκδοχή προτάσσει σαν ατού την παροχή μεγαλύτερης ποσότητα ισχύος και ροπής.

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Citroen ανακοίνωσε ότι τα πρώτα αυτοκίνητα θα έρθουν στην Ελλάδα στο τέλος Μαρτίου. Γίνονται προσπάθειες να μην υπάρξουν σημαντικές επιβαρύνσεις στις υπάρχουσες τιμές πώλησης παρά την ενίσχυση του βασικού εξοπλισμού.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v