Ποιος θα σταματήσει την Skoda;

Η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι εντυπωσιακοί. Ακόμη και μάρκες που είχαν αδυναμίες λανσάρουν νέα μοντέλα τα οποία έχουν όλα τα ατού για να πρωταγωνιστήσουν στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά.
Τις τελευταίες δεκαετίες η πιο σημαντική αλλαγή στον χώρο του αυτοκινήτου είναι η μεταμόρφωση της Skoda. Η μάρκα που κάλυπτε τις ανάγκες των οδηγών κυρίως της Τσεχίας, βγήκε μπροστά και δείχνει τις προθέσεις της.
Πίσω από την εξέλιξη της Skoda, βρίσκεται το γκρουπ VW. Πρόκειται για τον ευρωπαϊκό όμιλο αυτοκινήτων που για δεύτερη στενή χρόνια κατάφερε να πουλήσει τα περισσότερα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, ένα ρεκόρ που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.
Η Skoda, παίρνει γραμμή για κάθε τι από τον γερμανικό όμιλο που εκτός των άλλων πλεονεκτημάτων έχει και το προτέρημα να μοιράζει σωστά τους ρόλους στα "παιδιά" της. Σε κάθε μάρκα που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιο του το γκρουπ VW έχει ετοιμάσει ένα σενάριο που το υλοποιεί με αξιοζήλευτη ακρίβεια. Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα δείχνουν ότι ο όμιλος είναι ο "πιο κάλος καθηγητής" στον χώρο του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά την Skoda, το 2018 προβλέπεται να είναι η χρονιά της. Με δυο πανίσχυρα ‘’όπλα’’ κατεβαίνει στο στίβο των ευρωπαϊκών πωλήσεων και διεκδικεί μεγάλο ποσοστό από τις πωλήσεις.
Δίπλα στο καινούργιο Kodiaq πρόσθεσε το επίσης καινούργιο Karoq. Δυο SUV, που συνδυάζουν τα χαρακτηριστικά της μάρκας και την γερμανική τεχνολογία. Ακόμη και στο πως θα είναι φτιαγμένο το τασάκι, παρεμβαίνουν οι Γερμανοί.
Αυτές οι σκέψεις και τοποθετήσεις έγιναν κατά την διάρκεια της πρώτης οδήγησης στην Ελλάδα του νέου Skoda Karoq. Η διαδρομή θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στην επόμενη διαφήμιση της Αττικής. Από την Εκάλη, στον Διόνυσο, στη Νέα Μακρή, στο παραθαλάσσιοί μέτωπο και στην Καντζά. Μια διαδρομή που συνδυάζει όλες τις αρετές της ελληνική φύσης και του μοναδικού ανάγλυφου της Αττικής.
Το πρώτο συμπέρασμα που βγήκε από την δοκιμή είναι πως το νέο Skoda Karoq, δεν είναι ένα ακόμη μικρομεσαίο SUV. Αν και δανείζεται το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του VW Tiguan και του Seat Ateca, καταφέρνει να γραφεί την δική του γραμμή στον δρόμο. Κινείται σαν ένα ενιαίο τμήμα μετάλλου. Τα τόσα τμήματα που το απαρτίζουν είναι μεταξύ τους άριστα συναρμολογημένα. Ακόμη και στον χωματόδρομο με πολλά νεροφαγώματα, η νέα πρόταση κινήθηκε αδιαμαρτύρητα. Η επαφή με την άσφαλτο γίνεται με υποδειγματικό τρόπο. Οι μεγάλοι τροχοί πατάνε με αποφασιστικότητα στο ασφαλτικό τερέν και εξασφαλίζουν την απρόσεκτη κίνηση του αυτοκινήτου μήκους 4,38 μ.
Οι διευρυμένες διαστάσεις του και το βάρος των 1.340 κιλών δεν γίνονται αντιληπτά από τον οδηγό γιατί το αυτοκίνητο είναι καλά ζυγισμένο και ισορροπημένο στο δρόμο. Καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία της κίνησης παίζουν το άκαμπτο πλαίσιο, οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις και το προσαρμοσμένο στο ρόλο του αυτοκινήτου σύστημα διεύθυνσης. Όλα είναι γερμανικής καταγωγης, με την βαριά σφραγίδα του ομίλου VW.
Το μοτέρ με τεχνολογία TSI δεν προκαλεί με τον κυβισμό του. Έχει μόλις 1.000 κ.εκ. από τα οποία παράγονται 115 ίπποι. Η παροχή ισχύος και ροπής είναι καλή στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Επίσης, οι νέες ρυθμίσεις του κινητήρα και η ηχομόνωση εξασφαλίζουν χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα. Αξιοπρεπέστατες και οι επιδόσεις, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 ΄΄και τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Στη δοκιμή κατανάλωσε 6,9 λίτρα/100χλμ.
Οι μεγάλοι χώροι -το σήμα κατατεθέν της Skoda- υπάρχουν και στο Karoq. Το διευρυμένο μεταξόνιο (2.638 χιλ.) εξασφαλίζει ότι ακόμη και ο πέμπτος επιβάτης θα βολευτεί σχετικά άνετα. Στη περίπτωση που ταξιδεύουν τέσσερις επιβάτες οι χώροι είναι υπεραρκετοί.
Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 521 λίτρων με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση. Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.630 λίτρα, ενώ σε συνδυασμό με τα VarioFlex πίσω καθίσματα, η χωρητικότητα είναι μεταβαλλόμενη και εκτείνεται από τα 479 έως και τα 588 λίτρα. Το σύστημα VarioFlex αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, που μπορούν να ρυθμιστούν ή και να αφαιρεθούν πλήρως τα καθένα μεμονωμένα -στην περίπτωση αυτή το SUV μετατρέπεται σε βαν με μια μέγιστη χωρητικότητα 1.810 λίτρων.
Ακόμη και η βασική έκδοση Αmbition διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό: Αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού/πλευρικοί εμπρός/κεφαλής/γονάτου οδηγού, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου Front Asssist, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού Driver Alert, σύστημα Hill Hold, σύστημα Start/Stop, προβολείς αλογόνου με διαφανή κρύσταλλα και φώτα ημέρας LED, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου, επιλογή προφίλ οδήγησης Driving Mode Select (στις εκδόσεις 4x4), Cruise control, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων υπολογιστή on board MaxiDot, ηχοσύστημα πολυμέσων Bolero με οθόνη αφής High Definition 8”, Bluetooth & Smartlink+, ημιαυτόματος κλιματισμός με φίλτρο γύρης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, ζάντες αλουμινίου 16” με ελαστικά 215/60
Το Skoda Karoq 1.0 TSI 116 ίππων Ambition έχει δελεαστική τιμή, μόνο 19.900 ευρώ.
Εκτιμάται ότι δύσκολα θα βρεθεί μια μάρκα που θα μπορέσει να ανακόψει την ταχύτητα ανέλιξης της Skoda.