Peugeot 208 1.2 Pure Tech 110: Εξαιρετικό supermini

Test drive στο Peugeot 208 1.2 Pure Tech 110, ένα εξαιρετικό supermini, από τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις του γαλλικού αυτοκινήτου.
Peugeot 208 1.2 Pure Tech 110: Εξαιρετικό supermini
Η Peugeot είχε προβλέψει την στροφή των οδηγών στα supermini και φρόντισε έγκαιρα να δημιουργήσει ένα μοντέλο με εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Ο λόγος για το βραβευμένο Peugeot 208 που διακρίνεται και στην ελληνική αγορά. Η προτίμηση των αγοραστών το έφεραν στην πρώτη θέση της λίστας που περιλαμβάνει τα γαλλικά supermini.

Η επιτυχία του οφείλεται στον πολύπλευρο χαρακτήρα του. Στο αστικό περιβάλλον καθοριστικό ρόλο παίζουν η ευελιξία και οι κόμπακτ διαστάσεις (μήκος 3,97 μ.). Στο ταξίδι συμπεριφέρεται σαν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, ξεδιπλώνει τις αρετές της γαλλικής σχολής οδήγησης και διακρίνεται για την στιβαρότητα του.



Η δοκιμή έγινε με το Peugeot 208 1.2 PureTech 110. Πρόκειται για μια από τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις του γαλλικού αυτοκινήτου. Ο βραβευμένος κινητήρας 1.2 PureTech του γκρουπ PSA είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα της αγοράς. To τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ προηγμένης τεχνολογίας, για τρίτη συνεχομένη φορά αναδείχθηκε "Κινητήρας της Χρονιάς" στην κατηγορία 1.0-1.4 λίτρων.

Διαθέτει υψηλής πίεσης σύστημα ψεκασμού (200 bar) και νέας γενιάς σύστημα υπερτροφοδότησης (με μέγιστο όριο στροφών του στροβιλοσυμπιεστή στις 240.000 σ.α.λ.). Η απόδοση του φθάνει τους 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή καθορίστηκε στα 20,5 χλγμ. και παρέχεται από τις 1.500 σ.α.λ. Έχει γραμμική απόδοση και προσφέρει καλές επιδόσεις. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6’’ και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, το οποίο έχει καλή κλιμάκωση και είναι εύκολο στη χρήση.

Αξίζει να τονισθεί και η έκδοση με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η οποία μειώνει περισσότερο την κόπωση κατά την διάρκεια της οδήγησης στην πόλη. Κατασκευάζεται από την AISIN και χρησιμοποιεί τεχνολογία Quickshift για ταχύτερες και ομαλότερες αλλαγές σχέσεων. Όπως διαπίστωσα σε άλλη πρόσφατη δοκιμή, οι έξι σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου εναλλάσσονται γρήγορα και ομαλά για να διατηρηθεί ο ρυθμός κίνησης. Μικρές διάφορες στις επιδόσεις σε σχέση με το χειροκίνητο. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8’’ και τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα.



Το γαλλικό μοτέρ καταναλώνει μικρή ποσότητα καυσίμου αν είσαι προσεκτικός με την διαχείριση του γκαζιού. Στη δοκιμή έκαψε 7 λίτρα/100χλμ. με το χειροκίνητο κιβώτιο και 7,5 λίτρα/100χλμ. με το αυτόματο. Εργοστασιακή τιμή και για τα δυο κιβώτια 4,5 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 103 γραμ./χλμ. για το χειροκίνητο και 104 γραμ./χλμ. για το αυτόματο.

Η οδική συμπεριφορά είναι στο ανώτερο σημείο της κατηγορίας των supermini. Ειδικότερα, οι αναρτήσεις έχουν μαλακές ρυθμίσεις και εξασφαλίζουν άνετη κίνηση. Απορροφούν τις κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου. Οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες. Με γαλλική συνταγή ρυθμίστηκε και το σύστημα διεύθυνσης το οποίο προσφέρει καλή πληροφόρηση στον οδηγό και είναι στιβαρό. Μου άρεσε και το μικρό σε μέγεθος τιμόνι.

Ο θόρυβος παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Καλή ποιότητα κύλισης, όπως προστάζει η γαλλική σχολή οδήγησης.

Παρέχει εύκολη πρόσβαση σε εφαρμογές, εργαλεία και διαδικτυακές υπηρεσίες μέσω της οθόνης αφής 7”.



Χάρη στη λειτουργία Mirror Screen, είναι εύκολη η χρήση του smartphone από την οθόνη αφής 7” και υπάρχει πρόσβαση σε πολυάριθμες εφαρμογές, συμβατές με Apple Carplay, MirrorLink ή Android Auto. Με το νέο 3D σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, η απεικόνιση των διαδρομών είναι πιο ρεαλιστική και ευδιάκριτη. Δίνεται η δυνατότητα δωρεάν αναβάθμισης των χαρτών 4 φορές τον χρόνο, μέσω θύρας USB. Ευπρόσδεκτα θα ήταν τα περισσότερα μαλακά πλαστικά και τα πιο μοντέρνα χρώματα στο σαλόνι.

Η τιμή της βασικής έκδοσης του Peugeot 208 1.2 PureTech 110 καθορίστηκε στα 17.000 ευρώ. Με αυτόματο κιβώτιο EAT6 προς 17.300 ευρώ.

Το Peugeot 208, τώρα προσφέρεται με έξτρα εξοπλισμό. Δωρεάν σύστημα πλοήγησης 3D Navigation και κάμερα οπισθοπορείας. Η ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot παρέχει στο 208 εξαιρετικό πακέτο υπηρεσιών που περιλαμβάνει 4 χρόνια δωρεάν σέρβις και 4 χρόνια εγγύηση. Η γκάμα περιλαμβάνει και άλλες επιλογές: Βενζίνη 1.2 PureTech 82 ίππων Access 5π., τιμή 14.300 ευρώ. Ντίζελ 1.6 Blue HDi 75 ίππων, 100(παγκόσμιο ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης) είτε 120 ίππων, από 16.300 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v