Απολύτως οδηγοκεντρικό και αυτόματο!

H MINI προσθέτει ένα 7 - τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη στα 3θυρα, 5θυρα και Cabrio μοντέλα της.
Απολύτως οδηγοκεντρικό και αυτόματο!

Κάθε μοντέλο της MINI είναι μοναδικό. Διαθέτει την χαρακτηριστική σχεδίαση που εμπνεύστηκε ο Αλεκ Ισιγόνης και την τεχνολογία της BMW. Η τελευταία σημαντική είδηση από την βρετανική μάρκα λίγο πριν φύγει το 2017 είναι η προσθήκη του 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Steptronic με διπλό συμπλέκτη στο 3θυρο, 5θυρο και Cabrio. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη λειτουργεί μέσω ηλεκτρονικού επιλογέα νέας σχεδίασης που πάντα επιστρέφει στην αρχική του θέση μετά από κάθε αλλαγή μεταξύ D (Drive), νεκράς N και όπισθεν. Η θέση στάθμευσης (parking lock) ενεργοποιείται με το μπουτόν Ρ.

Το S mode μπορεί να ενεργοποιηθεί από τη θέση D μετακινώντας τον επιλογέα στα αριστερά: αυτό υποστηρίζει ένα ιδιαίτερα σπορ στυλ οδήγησης και επιτρέπει μηχανική παρέμβαση στην επιλογή σχέσης. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος του νέου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη περιλαμβάνει επίσης μία στρατηγική αλλαγών βασισμένης σε δεδομένα πλοήγησης και υποστηρίζει αφενός την λειτουργία start/stop του κινητήρα και το ρολάρισμα, αφετέρου τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.



Η σχεδιαστική αρχή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη προέρχεται απευθείας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όπως στην αγωνιστική πίστα, επιτρέπει στους οδηγούς να εκτελούν  δυναμικούς ελιγμούς επιτάχυνσης, με ανεβάσματα χωρίς διακοπή ισχύος. Ο οδηγός μπορεί να κρατά το γκάζι πατημένο, ενώ το σύστημα ελέγχου του κιβωτίου ορίζει τα σημεία αλλαγών με τόση ακρίβεια μέσα σε κλάσμα δευτερολέπτου, ώστε οι ιδανικές στροφές του κινητήρα να είναι πάντα διαθέσιμες μετά την αλλαγή σχέσης για να εξασφαλίζεται συνεχής επιτάχυνση.

Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην ειδική δομή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, που συνδυάζει δύο πρωτεύοντες άξονες στο ίδιο κέλυφος. Επιπλέον, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη προσφέρει μία ευρεία γκάμα προηγμένων λειτουργιών για την αύξηση της απόδοσης. Για την αποφυγή περιττής κατανάλωσης καυσίμου όταν το όχημα σταματά στις διασταυρώσεις, για παράδειγμα, το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επιτρέπει επίσης τη χρήση της λειτουργίας start/stop.

Επιπλέον, η λειτουργία coasting διατίθεται στα προγράμματα MID και GREEN. Εδώ το σύστημα κίνησης αποσυμπλέκεται μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Έτσι το αυτοκίνητο ρολάρει με τον κινητήρα στο ρελαντί (χωρίς να φρενάρει) και με ελάχιστη κατανάλωση. Η λειτουργία coasting μπορεί να προσαρμόζεται με μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδηγική κατάσταση εάν το όχημα φέρει σύστημα πλοήγησης ή συστήματα υποστήριξης οδηγού. Εάν δεν χρειάζεται φρενάρισμα σύμφωνα με τα δεδομένα πλοήγησης ή τις εικόνες της κάμερας, για παράδειγμα, επειδή το αυτοκίνητο πλησιάζει σε μία διασταύρωση ή σε προπορευόμενο όχημα, η λειτουργία coasting απενεργοποιείται, για να μπορεί να αξιοποιηθεί το φρένο του κινητήρα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v