Από μικρό μαθαίνεις την αλήθεια

Το ανανεωμένο Mokka X λανσάρεται πιο τολμηρό, περιπετειώδες και high tech από ποτέ.
Από μικρό μαθαίνεις την αλήθεια
Αν και είναι το μικρότερο στη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, αποτελεί μια δημοφιλή πρόταση. Ο λόγος για το Opel Mokka, το οποίο ανανεώθηκε και πλέον ονομάζεται Mokka X. Η πρώτη γενιά Mokka την οποία διαδέχεται, έχει ήδη ξεπεράσει τις 600.000 παραγγελίες από το 2012 που λανσαρίστηκε.

Το ανανεωμένο εξωτερικό αυξάνει την δυναμικότητα του αυτοκινήτου. Η νέα εμφάνιση του εμπρός τμήματος είναι εναρμονισμένη με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Ξεχωρίζουν, η εμπρός μάσκα και η σχεδίαση των φώτων ημέρας LED.

Η καμπίνα είναι πλήρως ανανεωμένη. Το νέο ταμπλό οργάνων υιοθετεί οριζόντια διάταξη στοιχείων με κύρια χαρακτηριστικά την απλότητα, κατασκευαστική ακρίβεια και αρτιότητα. Η κεντρική κονσόλα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη γύρω από τις οθόνες αφής 7 και 8 ιντσών των συστημάτων infotainment νέας γενιάς. Εντυπωσιακή, με διάχυτη φινέτσα και κομψή, σχεδιαστική λιτότητα με λιγότερους διακόπτες – πολλές από τις λειτουργίες ελέγχονται τώρα από ‘capacitive’ οθόνες αφής. Επιπλέον, η κεντρική οθόνη πληροφοριών προσφέρει βελτιωμένη αναγνωσιμότητα χάρη στις νέες 3,5” μονόχρωμες και 4.2” έγχρωμες οθόνες με λευκό φωτισμό LCD.

Το συμπαγές SUV διατίθεται προαιρετικά με ένα ευφυές, προσαρμοζόμενο σύστημα τετρακίνησης που βοήθησε τον προκάτοχό του να κερδίσει δύο Βραβεία All-wheel Drive Car of the Year στη Γερμανία. Χάρη σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πολύδισκο συμπλέκτη, το σύστημα κατανέμει ομαλά την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:5050, ενώ σε συνήθη καθημερινή χρήση λειτουργεί σαν ένα οικονομικό FWD αυτοκίνητο.

Το AWD σύστημα ενεργοποιείται όταν το όχημα είναι σταματημένο για να αποτρέψει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνηση. Αυτό ενεργοποιείται αυτόματα σε κλάσμα δευτερολέπτου μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη (active on demand system). Μετά την εκκίνηση, όλη η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και το AWD σύστημα ενεργοποιείται μόνον όταν οι οδηγικές συνθήκες απαιτούν βελτίωση της πρόσφυσης, κυρίως σε ολισθηρές επιφάνειες. Σε υγρούς και βρεγμένους δρόμους, συμβαίνει μία περιστασιακή ανακατανομή τις κινητήριας ισχύος. Ανάλογα με την κατάσταση του οχήματος και τις συνθήκες του δρόμου, η ροπή μεταφέρεται και στους πίσω τροχούς. Επομένως, ακόμα και στιγμιαία, όπως όταν πέσει σε λακκούβα ή πάγο, πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς παρέχει μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια, αυξάνοντας επομένως την αίσθηση ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης.

Το all-wheel drive σύστημα διατίθεται σε συνδυασμό με το διάσημο βενζινοκινητήρα 1.4 με 140 ίππους (μέση κατανάλωση 6,5-6,42 λιτρα/100χλμ., εκπομπές CO2 152-149 γραμ./χλμ.) και με τον διακεκριμένο 1.6 CDTI ‘whisper diesel’ 136 ίππων (μέση κατανάλωση 4,7-4,5 λίτρα/100χλμ., 124-119 γραμ.CO2/χλμ.). Και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο.

H τετρακίνητη έκδοση συνδυάζεται και με εξάρι αυτόματο κιβώτιο. Σε αυτή την περίπτωση, το μοτέρ είναι η νέα γενιά, του 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo 152 ίππων (μικτή κατανάλωση 6,5-6,4 λίτρα/100χλμ.).

Εξοπλίζεται με προβολείς Adaptive Forward Lighting με πλήρη λειτουργικότητα LED. Το νέο σύστημα AFL LED προσαρμόζει τις λειτουργίες φωτισμού των προβολέων σύμφωνα με την εκάστοτε οδηγική κατάσταση ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση φωτισμού χωρίς να ενοχλεί τους άλλους οδηγούς. Περιλαμβάνει εννέα διαφορετικές λειτουργίες όπως φωτισμό πόλης, φωτισμό επαρχιακού δρόμου και tourist mode. Αυτό το σύστημα LED αντικαθιστά το προηγούμενο BiXenon AFL+. Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογία LED προσφέρει μία ποιότητα φωτισμού που επιτρέπει να βλέπουμε τα ‘αληθινά’ χρώματα των πραγμάτων, αυξάνοντας την οπτική απόλαυση.

Η νέα γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, έχοντας υψηλότερη ανάλυση και αυξημένη ισχύ επεξεργασίας εικόνας αναβαθμίζει όλες τις λειτουργίες που υποστηρίζει, όπως η Υποστήριξη Μεγάλης Σκάλας Φώτων (High Beam Assist) του συστήματος φωτισμού LED AFL. Λόγω της βελτιωμένης κάμερας και του προαιρετικού συστήματος πλοήγησης που στέλνει σήματα της κυκλοφορίας, το αναβαθμισμένο Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant) έχει βελτιωμένη ικανότητα ανίχνευσης. Η λειτουργία Ένδειξης

Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος [Following Distance Indication (FDI)] χρησιμοποιεί εμπρός κάμερα για ανίχνευση προπορευόμενων οχημάτων, και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) αναβαθμίζεται τώρα με ανακλαστικές προειδοποιητικές λυχνίες LED (Alert Display). Όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται πολύ γρήγορα, κόκκινες λυχνίες LED ανακλώνται στο παρμπρίζ. Επιπλέον, μία ηχητική προειδοποίηση παροτρύνει τον οδηγό να φρενάρει.

Το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) ενεργοποιείται αυτόματα με ταχύτητες πάνω από 60 χλμ./ωρα και προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που άθελά του βγει από τη λωρίδα με μία ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό και μία ηχητική προειδοποίηση.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v