5 λόγοι για να αγαπήσεις το ολοκαίνουργιο Audi Q2

Αποστολή στην Ελβετία
του Σπύρου Ρέκκα
Επειδή τα μοντέλα της Audi, ανήκουν στη κατηγορία των αυτοκινήτων που πρώτα τα ερωτεύεσαι και μετά τα αγοράζεις, αναζήτησα πέντε λόγους που θα μας φέρουν στην "αγκαλιά" του ολοκαίνουργιου μοντέλου της premium μάρκας. Οδήγησα στη Ζυρίχη της Ελβετίας, το νέο μέλος της μάρκας που έχει επενδύσει όσο λίγοι κατασκευαστές στην εξέλιξη της τετρακίνησης- όσοι έχουν οδηγήσει εκδόσεις quattro ακόμη παραμιλάνε- και ειλικρινά δεν προλάβαινα να κρατάω σημειώσεις.
Βρέθηκα στην πλούσια ελβετική πόλη που έχει έντονη επιρροή από την γερμανική γλώσσα και κουλτούρα, προσκεκλημένος της Audi Kosmocar στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου, που με μια φράση μπορεί να χαρακτηρισθεί επικίνδυνος εισβολέας.
Το πρώτο μικρό SUV της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια με περίμενε στο φυσικό του χώρο. Ήταν κρυμμένο κάτω από ένα υπόστεγο της πολεμικής αεροπορίας. Αν αναρωτηθείτε τι σχέση έχει το αυτοκίνητο με το αεροπλάνο, σας ενημερώνω ότι αυτό το μοντέλο απογειώνει τις αισθήσεις και την ευχαρίστηση του οδηγού. Και μάλιστα, κάθε κατηγορίας οδηγού, από εκείνον που είναι τσιγκούνης, μέχρι αυτόν που σκορπάει τα λεφτά του και αναζητά την μέγιστη γλύκα της οδήγησης. Έχει τόσο πολλούς συνδυασμούς κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και μετάδοσης της κίνησης, που κανένας δεν θα μείνει δυσαρεστημένος.
Ας περάσω όμως στο τμήμα του κειμένου που περιμένετε μετά την επιλογή μου για τον τίτλο.
Οι πέντε λόγοι για να αγαπήσεις το ολοκαίνουργιο Audi Q2:
1. Είναι πανέμορφο, χωρίς να προκαλεί. Ακολουθεί την εταιρική ταυτότητα της μάρκας αλλά οι ακμές και οι παρεμβάσεις αυξάνουν την δυναμικότητα της σιλουέτας του. Είναι και επικίνδυνος εισβολέας γιατί εκτιμώ ότι θα πάρει μερίδιο από όλες τις μάρκες. Τόσο από τις premium όσο και από εκείνες που έχουν μαζική παραγωγή.
2. Σου φαίνεται μικρό, αλλά μόλις καθίσεις στο πίσω κάθισμα αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει γερμανική αξιοποίηση χώρων. Αναφέρω την εντύπωση που σου δίνει ο χώρος από το πίσω κάθισμα, γιατί είναι δεδομένο ότι οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται άνετα σε όλα αυτοκίνητα. Όσοι καθίσουν πίσω συχνά εκφράζουν παράπονα για τα μικρά αυτοκίνητα. Στη περίπτωση του νέου Audi Q2, και οι υψηλόσωμοι επιβάτες απολαμβάνουν άνετο χώρο και στη δεύτερη σειρά καθισμάτων.
Να τονίσω και μια ακόμη λεπτομέρεια: Συνήθως στα μοντέλα που έχουν μειωμένο χώρο στο πίσω κάθισμα, οι εταιρείες αποφεύγουν να δίνουν στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το πίσω τμήμα της καμπίνας. Τώρα η Audi, φωτογράφισε τον πίσω χώρο και εγώ αποφάσισα να αναρτήσω τη σχετική φωτογραφία για να έχετε μια πλήρη εικόνα.
3. Η ποιότητα είναι στο ανώτερο επίπεδο, όπως σε κάθε καινούργιο μοντέλο της μάρκας. Ψηλάφησα τα μαλακά πλαστικά, διαπίστωσα ότι έχουν ευχάριστη οσμή και κυρίως εκτίμησα την προσεκτική προσαρμογή. Όλα είναι σαν να βλέπεις μια εντυπωσιακή φωτογραφία που έχει δεχθεί πολύωρο ρετούς. Επιτέλους ωραία εσωτερικά χρώματα, φιλέτα στο ταμπλό και μια έντονη νεανική διάθεση που όλοι αναζητούμε ακόμη και αν περάσουμε τα αντα.
4. Στο δρόμο σέβεται την καταγωγή του και σε κατευθύνει στη σωστή πορεία, με την βοήθεια των εξελιγμένων και αποδοτικών ηλεκτρονικών συστημάτων. Όλα λειτουργούν άψογα και κάθε στιγμή νοιώθεις ασφαλής. Οδήγησα μεγάλες αποστάσεις, αν και είχα ξυπνήσει στις 4.30 το πρωί για να πάω στο αεροδρόμιο, και ειλικρινά δεν είχα άγχος για την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
5. Άφησα το καλύτερο για το τέλος, γιατί θέλω να το θυμάστε, πριν αποφασίσετε που θα επενδύσετε τα λεφτά σας. Για μένα ο συνδυασμός του νέου Audi Q2, με τον κινητήρα 1.000 κ.εκ. TFSI είναι μοναδικός. Βρήκα ό,τι ήθελα από ένα αυτοκίνητο που θα με πάει οικονομικά στο γραφείο, στο γυμναστήριο, στο Σούνιο και όταν του ζητήσω να πάμε ταξίδι, θα ανταποκριθεί πρόθυμα. Οδήγησα και άλλες δυο εκδόσεις, ντίζελ 1.600 κ.εκ. TDI απόδοσης 116 ίππων και 2.000 κ.εκ. TDI 190 ίππων, αλλά κόλλησα στο μικρό μοτέρ. Μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στον αστερισμό της οικονομικής κρίσης, οπότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στις επιλογές μας.
Το νέο Audi Q2, δίνει την δυνατότητα στην εταιρεία να εισέλθει σε ένα νέο τμήμα της αγοράς. Έχει μήκος 4,19 μέτρα και την διαφορά στην εσωτερική ευρυχωρία κάνει κυρίως το μεταξόνιο που φθάνει τα 2,6 μ. Ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι cd 0.30. Τομή και στον περιορισμό του βάρους, με τον κινητήρα 1.000 κ.εκ. TFSI περιορίσθηκε στα 1.205 κιλά. Ο χώρος αποσκευών έχει αποθηκευτική ικανότητα 405 λίτρα και αυξάνεται στα 1.050 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Αρίστη επίδοση για ένα αυτοκίνητο μήκους 4,19 μ.
Τα συστήματα υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνουν και το πρόγραμμα Audi pre sense. Σε ταχύτητες μέχρι 65 χλμ./ώρα, σκανάρει μέσω μίας κάμερας στο παρμπρίζ τον δρόμο, και εντοπίζει σε ακτίνα 100μ. την παρουσία άλλων αυτοκινήτων ή πεζών. Εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης ο οδηγός λαμβάνει μία σειρά από προειδοποιητικά σήματα, και εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο, το σύστημα ενεργοποιεί και τα φρένα. Σε ταχύτητες μέχρι 40 χλμ./ώρα με την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, το σύστημα μπορεί στο μέτρο του δυνατού να αποτρέψει πλήρως ένα ατύχημα.
Σε ταχύτητες πάνω από τα 65 χλμ./ώρα, τα προειδοποιητικά σήματα και η επέμβαση στα φρένα μπορούν να περιορίσουν την ταχύτητα μίας σύγκρουσης.
Το σύστημα ελέγχου απόσπασης της προσοχής του οδηγού, αναλύει όλα τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του οδηγού και προειδοποιεί μόλις αντιληφθεί ότι η προσοχή του δεν βρίσκεται σε αποδεκτά επίπεδα.
Ο ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας, στο βασικό εξοπλισμό, μπορεί να σεταριστεί για συγκεκριμένη τιμή ταχύτητας, είναι ένα ιδιαίτερα χρήσιμο βοήθημα διατήρησης της ταχύτητας.
Λειτουργία πρόληψης οπίσθιας σύγκρουσης, προειδοποιεί για πιθανή σύγκρουση από πίσω και λαμβάνει προληπτικά μέτρα.
Εντυπωσιακός είναι ο νέος πίνακας οργάνων Audi virtual cockpit. Η οθόνη LCD των 12,3 ιντσών με ανάλυση 1.440 x 540 pixels, εξασφαλίζει υψηλής ποιότητας γραφικά. Στην απεικόνιση του στροφόμετρου για παράδειγμα, οι στροφές του κινητήρα μετρούνται 60 φορές το δευτερόλεπτο, με αποτέλεσμα η ‘εικονική βελόνα’ να κινείται εξαιρετικά ομαλά, και με απόλυτη ακρίβεια.
Το σύστημα infotainment MMI Navigation plus, MMI με λειτουργία αφής και οθόνη MMI 8,3 ιντσών, που περιλαμβάνει δυνατότητες δικτύωσης μέσω LTE και Wi-Fi hotspot.
Η παλέτα των κινητήρων περιλαμβάνει έξι επιλογές, τρεις βενζίνη και ισάριθμες ντίζελ. Βενζινοκινητήρες, τρικύλινδρος 1.000 κ.εκ. TFSI ισχύος 116 ίππων, τετρακύλινδρος 1.400 κ.εκ. TFSI 150 ίππων με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και ο ισχυρότερος 2.000 κ.εκ. TFSI 190 ίππων.
Ντίζελ, τετρακύλινδρος 1.600 κ.εκ. TDI απόδοσης 116 ίππων, 2.000 κ.εκ. TDI, που διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος 150 είτε 190 ίππους.
Συνδυάζονται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic επτά σχέσεων. Το σύστημα τετρακίνησης Quattro, διευκολύνει την κίνηση του αυτοκινήτου σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης(λάσπες, χιόνια, χωματόδρομος κ.α.).
Αναμένεται στην Ελλάδα τον Νοέμβριο. Αρχικά θα κυκλοφορήσει με τους κινητήρες ντίζελ 1.600 κ.εκ. TDI απόδοσης 116 ίππων και 2.000 κ.εκ. TDI, που διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος 150 είτε 190 ίππους. Αργότερα θα εισαχθούν και οι βενζινοκινητήρες ενώ η έκδοση με τον θαυμάσιο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. TFSI ισχύος 116 ίππων, υπολογίζεται να κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο. Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της εισαγωγικής εταιρείας ο τιμοκατάλογος θα ξεκινά από τα 22.500 ευρώ (1.000 κ.εκ. TFSI ισχύος 116 ίππων).