Το νέο Ford Edge αποτελεί μια άκρως επιτυχημένη προσπάθεια τις φίρμας να κερδίσει τις εντυπώσεις στην premium κατηγορία.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η τελευταία πράξη στη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Ford Edge, έγινε σε ένα κουκλίστικο ξενοδοχείο κοντά στο αεροδρόμιο του Μονάχου. Είχα ολοκληρώσει την δοκιμή του μεγαλύτερου SUV στην ευρωπαϊκή γκάμα της μάρκας και ήρθε η ώρα του αποχωρισμού.
Μόλις έκλεισα την πόρτα του εντυπωσιακού αυτοκινήτου και πριν παραδώσω τα κλειδιά στον υπάλληλο, σημείωσα τις τελευταίες μου παρατηρήσεις για το μεγαλύτερο μοντέλο της οδηγοκεντρικής μάρκας.
Έγραψα στο μπλοκ των σημειώσεων μου, «πιστεύω ότι το νέο Ford Edge είναι μια ακόμη επιτυχημένη προσπάθεια της οδηγοκεντρικής μάρκας να δημιουργήσει στενότερο δεσμό με την premium κατηγορία». Αν αναρωτηθείτε γιατί και η Ford επιθυμεί σχέση με την πολυτελή κατηγορία, σας ενημερώνω ότι πλέον αυτή είναι η σύγχρονη τάση. Οι κατασκευαστές που έχουν τα κότσια και τα κεφάλαια στοχεύουν ψηλά και αναζητούν τρόπους να ενισχύσουν την παρουσία τους στην διεθνή αγορά μέσω της πολυτελούς προσέγγισης.
Αυτή η σχέση, εξασφαλίζει την αναγνώριση από καταναλωτές που έχουν μεγάλες απαιτήσεις, διαθέτουν υψηλά ποσά για το αυτοκίνητο και είναι οι πιο αυστηροί κριτές της προσπάθειας που κάνει κάθε μάρκα για να δημιουργήσει καλύτερα μοντέλα. Εδώ που τα λέμε η Ford, δεν έχει και μεγάλη ανάγκη από όλα αυτά που προανέφερα. Είναι μια δημοφιλής φίρμα με παρουσία σε όλο τον κόσμο, εκμεταλλεύεται την δύναμη της μητρικής εταιρείας στις ΗΠΑ και έχει καταφέρει να συνδυάσει όλα τα στοιχεία που κάνουν χαρούμενο τον οδηγό. Θέλει όμως να μπει στο μικρό κλαμπ των Γερμανών κατασκευαστών(Mercedes, BMW και Audi) γιατί από εκεί θα έρθουν τα περισσότερα κέρδη και κυρίως θα αναδείξει εντονότερα τις δυνατότητες της. Το νέο Ford Edge, είναι το όχημα που την φέρνει πιο κοντά στους κατασκευαστές πολυτελών και ακριβών αυτοκινήτων. Εκτός από τις παρατηρήσεις που έχω για την σχεδίαση και τα υλικά του ταμπλό, το αυτοκίνητο είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση υψηλών προδιαγραφών.
Ας ξεκινήσω από την πρώτη αίσθηση που προσλαμβάνουν ο οδηγός και οι επιβάτες μόλις κυλίσουν οι τροχοί τους στην άσφαλτο. Αναφέρομαι στην ποιότητα κύλισης που είναι από τις καλύτερες στην premium κατηγορία. Η ηχομόνωση, οι ρυθμίσεις και πλήθος παραμέτρων, εξασφαλίζουν χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα και μια πρωτόγνωρη αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς.
Μίλαγα με τον συνοδηγό μου σχεδόν ψιθυριστά. Άκουσα την φωνή από το σύστημα πλοήγησης και την ηχητική υπόκρουση χωρίς να κάνω προσπάθεια.
Όπως έμαθα διαθέτει μέχρι και την προηγμένη τεχνολογία Ford Active Noise Control., η οποία λειτουργεί όπως τα ακουστικά καταστολής θορύβων. Τρία μικρόφωνα τοποθετημένα στην καμπίνα παρακολουθούν το θόρυβο του κινητήρα στο εσωτερικό. Το σύστημα παράγει ηχητικά κύματα αντίθετης φάσης μέσω του ηχοσυστήματος που καταστέλλουν το θόρυβο του κινητήρα και βελτιώνουν το περιβάλλον της καμπίνας, ακόμα και με το σύστημα ψυχαγωγίας απενεργοποιημένο. Βέβαια, καθοριστικό ρόλο παίζουν το βελτιστοποιημένο πλαίσιο, οι προηγμένοι κινητήρες και η αεροδυναμική του αμαξώματος. Στον τομέα της τεχνολογίας ξεχωρίζει, γιατί εκτός των άλλων εκμεταλλεύεται και τις λειτουργίες κορυφαίων συστημάτων ασφάλειας, τα οποία αναβαθμίζουν την οδήγηση και μειώνουν το άγχος του οδηγού: Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection, που κάνει χρήση των φρένων για αποφυγή συγκρούσεων με άλλα οχήματα ή ακόμα και πεζούς. Ford Adaptive Steering, που ρυθμίζει αυτόματα το λόγο υποπολλαπλασιασμού σύμφωνα με την ταχύτητα για βελτιστοποίηση της ευελιξίας και ακρίβειας. Intelligent Speed Limiter. Front Wide-View Camera για καλύτερη ορατότητα στις διασταυρώσεις. Intelligent All Wheel Drive παρακολουθεί τις οδικές συνθήκες και προσφέρει μία ασφαλή και απολαυστική οδηγική εμπειρία με άμεση απόκριση μεταφοράς της κίνησης και της ροπής στον πίσω άξονα.
Κάθε εκατοστό του εσωτερικού του Edge έχει αξιοποιηθεί με κριτήριο το μέγιστο διαθέσιμο χώρο. Η άνεση των πίσω επιβατών έχει αναβαθμιστεί με κορυφαίο χώρο για το κεφάλι στη δεύτερη σειρά καθισμάτων 1.023 χιλ. και χώρο για τους ώμους 1.536 χιλ. – ξεπερνώντας ακόμα και μεγαλύτερα ανταγωνιστικά μοντέλα όπως τα Audi Q7 και VW Touareg. Η ευρυχωρία των εμπρός καθισμάτων είναι επίσης από τις καλύτερες στην κατηγορία.
Ο χώρος αποσκευών των 1.847 λιτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, ενώ πρόσθετοι αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται γύρω από τους θόλους των τροχών. Ακόμα και ο χώρος γύρω από τη ρεζέρβα έχει αξιοποιηθεί. Ένα αφαιρούμενο, ελαφρύ ράφι από πολυστερίνη κουμπώνει πανεύκολα αξιοποιώντας το χώρο που σε άλλη περίπτωση θα πήγαινε χαμένος.
Το Edge στην Ευρώπη χρησιμοποιεί τους αποδοτικούς και οικονομικούς ντίζελ 2.0 TDCi της Ford που αποδίδουν 180 είτε 210 ίππους και καταναλώνουν 5,8 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 149γραμ./χλμ. Οι τιμές του δεν είναι απαγορευτικές για όσους αποφασίσουν να αποκτήσουν ένα μεγάλο SUV. Με τιμή εκκίνησης τα 54.590 ευρώ στέκεται άνετα δίπλα στα ακριβότερα γερμανικά μοντέλα.
Ο ρυθμός των πωλήσεων και η εμπορική καριέρα του θα εξαρτηθούν από την εμπορική πολιτική της εισαγωγικής εταιρείας.