Αλλάζουν όλα στη φορολογία των ΙΧ

Τι θα αλλάξει με βάση το νέο φορολογικό νομοσχέδιο για τα αυτοκίνητα που ψηφίζεται την Κυριακή;
Αλλάζουν όλα στη φορολογία των ΙΧ
του Σπύρου Ρέκκα

Την Κυριακή ψηφίζεται το νέο φορολογικό νομοσχέδιο για τα αυτοκίνητα. Πλέον αλλάζουν τα πάντα στον υπολογισμό της τελικής τιμής πώλησης των καινούργιων αυτοκινήτων.

Η κυβέρνηση άνοιξε ένα μεγάλο λάκκο και έριξε μέσα τα κυβικά εκατοστά, τους παλιούς συντελεστές και τα διαφορά τερτίπια που στρεβλώνουν την αγορά του αυτοκινήτου.

Θέλω να συγχαρώ το οικονομικό επιτελείο και την ομάδα εργασίας των εισαγωγέων για την προσπάθεια τους. Κατάφεραν να κλείσουν μια μεγάλη πληγή που είχε σχέση με τα κυβικά εκατοστά. Πλέον ο κυβισμός του κινητήρα δεν θα παίξει κανένα ρόλο στη διαμόρφωση της τελικής τιμής του επιβατικού αυτοκινήτου. Στη διαμόρφωση της τιμής καθοριστικό ρόλο παίζει η εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου που δύσκολα θα δέχεται παρεμβάσεις, το περιθώριο κέρδους και οι εκπομπές CO2.

Τώρα πλέον, το νέο νομοσχέδιο καθορίζει την εξής διαδικασία για τον υπολογισμό της νέας τελικής τιμής.

Πρώτο βήμα: Προστίθεται η εργοστασιακή αξία και το περιθώριο κέρδους του εισαγωγέα και του ντίλερ.

Το ποσό που προκύπτει είναι η λιανική τιμή προ φόρων.

Δεύτερο βήμα: Στη λιανική προ φόρων, προστίθεται το νέο τέλος ταξινόμησης, ο συντελεστής από τις εκπομπές CO2 και ο νέος ΦΠΑ που πλέον είναι 24%. Το άθροισμα δίνει τη νέα τελική τιμή πώλησης.

Υπολογίζεται ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα μέχρι 1.400 κ.εκ. δεν θα υποστούν σημαντικές επιβαρύνσεις. Σε μερικά μοντέλα μπορεί να δούμε και πιο χαμηλές τιμές.

Όσο ανεβαίνει ο κυβισμός και ο εξοπλισμός, τόσο θα μεγαλώνει η διαφορά σε σχέση με τις παλιές τιμές.

Για να υπολογίσουμε την διάφορα πρέπει να συγκρίνουμε την τιμή που έχει ένα αυτοκίνητο με απόσυρση και να προσθέσουμε 500 ευρώ. Το ποσό των 500 ευρώ αφορά την αγορά του πιστοποιητικού της απόσυρσης του παλαιού αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το νέο φορολογικό νομοσχέδιο δεν αγαπά τα πολυτελή αυτοκίνητα. Υπολογίζεται ότι τα ακριβά αυτοκίνητα θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση, γιατί θα ακριβύνουν οι τιμές τους.

Η αύξηση των τιμών θα καθορισθεί μετά από συνεννόηση με το εργοστάσιο. Αν δεν κάνουν αύξηση στις τιμές πώλησης, θα χάσουν το μεγάλο ποσοστό κέρδους που έχουν οι εισαγωγικές εταιρείες.

Αυτές τις ημέρες ξενυχτάνε τα στελέχη των εταιρειών για να καθορίσουν τις νέες τιμές των αυτοκινήτων. Μιλάνε συνεχώς με τα εργοστάσια, τα κομπιούτερ έχουν πάρει φωτιά και οι μυστικές συσκέψεις τελειώνουν τα χαράματα.

Οι ερωτήσεις που ζητάνε απαντήσεις είναι δυο:

Πρώτη ερώτηση: Πόσα λεφτά θα βγάζουμε ανά αυτοκίνητο;

Δεύτερη ερώτηση: Σε ποιο επίπεδο θα πουλάει ο ανταγωνισμός τα μοντέλα του;

Το Υπ. Οικονομικών, κατάρτισε τους νέους συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης για τα επιβατικά αυτοκίνητα, που πλέον θα εφαρμόζονται επί του συνόλου της προτεινόμενης λιανικής τιμής προ φόρων και δασμών (ΛΤΠΦΔ).

Οι νέοι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης για τα επιβατικά αυτοκίνητα



Οι συντελεστές αυτοί θα ρυθμίζονται περεταίρω, με βάση τις εκπομπές CO2.



Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο με 16.000 ευρώ ΛΤΠΦΔ και εκπομπές CO2 125 γραμ./χλμ., θα έχει ΤΤ επί του συνόλου της ΛΤΠΦΔ, 8% Χ 110% = 8,8%.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v