Η γερμανική φίρμα παραμένει σε τροχιά επιτυχίας ξεκινώντας τη σημαντική, επετειακή χρονιά της εκατονταετίας του σημειώνοντας νέα ρεκόρ πωλήσεων.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το BMW Group παρέμεινε σε τροχιά επιτυχίας ξεκινώντας τη σημαντική, επετειακή χρονιά της εκατονταετίας του σημειώνοντας νέα ρεκόρ πωλήσεων και κερδών το 1ο τρίμηνο του 2016. Στον τομέα του αυτοκινήτου, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 5,9% αγγίζοντας το σύνολο των 557.605 μονάδων (2015: 526.669 μονάδες) το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, σημειώνοντας νέο ρεκόρ 1ου τριμήνου. Με 20.853 εκατομμύρια ευρώ, ο τζίρος για το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου κυμάνθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά (2015: 20.917 εκατ. ευρώ, -0.3%), αποτέλεσμα αφενός του αυξημένου όγκου πωλήσεων, αφετέρου της δυσμενούς συναλλαγματικής ισοτιμίας (όπως η αξία της βρετανικής λίρας και του κινεζικού νομίσματος renminbi έναντι του ευρώ).
Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν στα 2.457 εκατ. ευρώ (2015: 2.521 εκατ. ευρώ, -2,5%). Τα κέρδη προ φόρων (EBT) αυξήθηκαν κατά 4,4% σε νέα επίπεδα ρεκόρ 2.368 εκατ. ευρώ (2015: 2.269 εκατ. ευρώ). Τα καθαρά κέρδη του Group αυξήθηκαν κατά 8,2% στα 1.641 εκατ. ευρώ (2015: 1.516 εκατ. ευρώ), σηματοδοτώντας επίσης νέο ρεκόρ 1ου τριμήνου. Με 18.814 εκατ. ευρώ, τα έσοδα του τομέα του αυτοκινήτου ήταν σε παρόμοιο επίπεδο με της προηγούμενης χρονιάς (2015: 18.893 εκατ. ευρώ, -0.4%). Το EBIT ανήλθε στα 1.763 εκατομ., επίσης πολύ κοντά στο νούμερο της περσινής χρονιάς (2015: 1.794 εκατ. ευρώ, -1,7%). Το περιθώριο EBIT έφτασε στο 9,4% (2015: 9,5%) και για μία φορά ακόμα ήταν στο ανώτερο εύρος του στόχου, μεταξύ 8 και 10%. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 6,1% από 1.634 εκατ. ευρώ σε 1.734 εκατ. ευρώ.
Η μάρκα BMW σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων με 478.743 μονάδες (2015: 451.576 μονάδες, +6,0%) το 1ο τρίμηνο. Ο ούριος άνεμος έπνευσε από διάφορες περιοχές, με αξιοσημείωτη τη συμβολή της Σειράς 7, ναυαρχίδας του BMW Group, και των μοντέλων BMW X. Οι παραδόσεις της BMW Σειράς 7 το 1ο τρίμηνο ήταν 20,3% περισσότερες από της προηγούμενης χρονιάς. Επιπλέον, η plug-in υβριδική BMW Σειρά 7 και η BMW M760Li xDrive θα κυκλοφορήσουν φέτος στην αγορά. Οι πωλήσεις της BMW X 1 το πρώτο τρίμηνο έκαναν άλμα 67,6% από πέρσι, στις 51.002 μονάδες. Η BMW X 3 κατέγραψε άνοδο 26,9% αγγίζοντας τις 38.719 μονάδες, και η BMW X 6 ξεπέρασε κατά 15,2% την προηγούμενη χρονιά (11.043 μονάδες). Οι πελάτες παρέλαβαν 5.128 ηλεκτρικά οχήματα BMW i σε όλο τον κόσμο το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό πωλήσεων από τα τέλη του 2013 που κυκλοφόρησε σε πάνω από 50.000 μονάδες. Μία πρόσθετη έκδοση του BMW i3 με ηλεκτρική αυτονομία έως 300 χλμ. στον στάνταρ κύκλο (NEDC) αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση από το καλοκαίρι και μετά. Ακόμα και σε καθημερινή χρήση, σε κακές καιρικές συνθήκες και με τα συστήματα A/C και θέρμανσης σε λειτουργία, μπορεί να επιτευχθεί αυτονομία έως 200 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.
Η Mini σημείωσε ομοίως νέο ρεκόρ πωλήσεων το 1ο τρίμηνο με άνοδο 5,4% σε όλο τον κόσμο και συνολικό αριθμό 78.311 μονάδων (2015: 74.312). Τονωτικά λειτούργησε το νέο Clubman, το οποίο ξεπέρασε σε πωλήσεις τις 12.000 μονάδες κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου. Οι πωλήσεις 1ου τριμήνου της Rolls-Royce Motor Cars επηρεάστηκαν από αρκετούς παράγοντες όπως πολιτική και οικονομική αστάθεια, κυρίως στη Μέση Ανατολή. Επιρροή υπήρξε και από τις προετοιμασίες για το λανσάρισμα του μοντέλου Dawn. Συνολικά, 551 οχήματα παραδόθηκαν στους αγοραστές τους κατά την εν λόγω περίοδο (2015: 781 μονάδες, -29.4%). Η νέα Rolls-Royce Dawn έκανε το ντεμπούτο της στα τέλη Μαρτίου. Η εισροή παραγγελιών είναι καλή να αναμένεται να τονώσει τη ζήτηση.
Η θετική τάση για το BMW Group συνεχίστηκε στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις του 1ου τριμήνου ανήλθαν στις 257.120 μονάδες, αύξηση 9,5% από πέρσι. Πολλές αγορές στην περιοχή κατέγραψαν αύξηση του όγκου πωλήσεων, ακόμα και διψήφια νούμερα σε μερικές χώρες, όπως Μ. Βρετανία (+10,5%; 59.169 μονάδες), Γαλλία (+10,7%, 20.816 μονάδες) και Ιταλία (+11,5%; 19.951 μονάδες). Ο τομέας μοτοσικλετών συνέχισε τις καλές επιδόσεις του. Ο αριθμός μοτοσικλετών BMW που παραδόθηκε σε όλο τον κόσμο από την αρχή της χρονιάς αυξήθηκε κατά 7,7% στις 33.788 μονάδες, με την enduro μεγάλων αποστάσεων BMW R 1200 GS και το αδερφάκι της BMW R 1200 GS Adventure, να παραμένουν bestsellers της BMW Motorrad. Η Boxer GS παρουσίασε επίσης καλή επίδοση με 11.391 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο μέσα στο 1ο τρίμηνο. Το ανθρώπινο δυναμικό αυξήθηκε κατά 4,4% συγκριτικά με το τέλος του 1ου τριμήνου της περσινής χρονιάς. Συνολικά, το BMW Group απασχολούσε έμψυχο δυναμικό 122.692 ατόμων σε όλο τον κόσμο στο τέλος της περιόδου αναφοράς (2015: 117.554). Το BMW Group εξακολουθεί να προσλαμβάνει μηχανικούς και άλλους εξειδικευμένους εργάτες προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για οχήματα του BMW Group, να προωθήσει τις καινοτομίες και να εξελίξει νέες τεχνολογίες.