Mercedes A 180d: Ξεπερνά τις προσδοκίες

Δοκιμάζουμε στην άσφαλτο τη νέα premium Mercedes A180d και μεταφέρουμε εντυπώσεις για οδηγική εμπειρία, κατανάλωση και τεχνικά χαρακτηριστικά.
Mercedes A 180d: Ξεπερνά τις προσδοκίες
test drive του Σπύρου Ρέκκα

Είτε θέλουμε είτε όχι, το τέλειο αυτοκίνητο ακόμη δεν έχει κατασκευασθεί. Αναγνωρίζω τις προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών και αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Επίσης, θαυμάζω την εφευρετικότητα τους και την δημιουργία υποκατηγοριών για να καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών. Αυτά σκέπτομαι κάθε φορά που οδηγώ ένα καινούργιο μοντέλο.  Στη περίπτωση όμως της δημοφιλούς Mercedes A Class, έβαλα και μια ακόμη παράμετρο, την παροχή premium στοιχείων.

Το γερμανικό μοντέλο ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία αλλά πλέον μερίδα αγοραστών το επιλεγεί για περισσότερες χρήσεις. Για τους περισσοτέρους είναι το μεγάλο αυτοκίνητο της οικογένειας είτε το μοναδικό. Πάνε οι εποχές που μια Mercedes A Class, ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο, επιφορτισμένο με την καθημερινή μετακίνηση μας.

Η ανανεωμένη Mercedes A180d, που είχα στη διάθεση μου για πολλές ημέρες, μου άρεσε γιατί συνδυάζει πολλές τάσεις και κάθε στιγμή νοιώθεις ασφαλής. Αν μάλιστα είναι και σε εντυπωσιακό χρώμα, ‘’κλέβεις και ματιές’’. Η γερμανική κατασκευή δεν είναι φτηνή αφού με το καλημέρα πρέπει να δώσεις 35.000 ευρώ. Δίπλα της στέκονται με υπερηφάνεια δυο ακόμη γερμανικά μοντέλα που έχουν την δική τους λαμπρή ιστορία, η οδηγοκεντρική BMW Σειράς 3 και το πολυτάλαντο Audi A3.

Το πρώτο στοιχείο που εκτίμησα είναι η βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Οι παρεμβάσεις στις αναρτήσεις και οι νέες ρυθμίσεις στο πλαίσιο, έπιασαν τόπο και πλέον το γερμανικό αυτοκίνητο αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά τις ιδιοτροπίες του ελληνικού οδικού δικτύου. Χάνει πόντους στην αντιμετώπιση των εγκάρσιων ανωμαλιών, γιατί αντιδρά ξερά και νοιώθεις την πίεση στην πλάτη σου.

Συγχαρητήρια στους μηχανικούς για τη βελτίωση του συστήματος οδήγησης. Το τιμόνι δίνει κάθε στιγμή ακριβή πληροφόρηση για την θέση των μπροστινών τροχών. Αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας και σε προκαλεί να στρίψεις πιο γρήγορα και πιο αποφασιστικά. Όμως ακόμη και τώρα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς στη μικρομεσαία premium κατηγορία, ο ηγέτης παραμένει η ‘’βιδωμένη’’ στην άσφαλτο BMW Σειράς 3. 

Το μοτέρ ντίζελ 1.500 κ.εκ., παρά την στροφή της ευρωπαϊκής αγοράς στα βενζινοκίνητα σύνολα, παραμένει ένα σημαντικό ατού για το πολυτελές γερμανικό αυτοκίνητο. Είναι το πιο επιτυχημένο ντίζελ στην αγορά λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών του και επιπλέον ανήκει στην ομάδα νίκης της Renault.

Οδήγησα την ισχυρότερη εκδοχή που αποδίδει 109 ίππους. Και δεν είναι μονο τα 109 άλογα, υπάρχει διαθέσιμη και η μεγάλη ροπή των 26,4 χλγμ. Μια ευεργετική επίδραση που έρχεται στους τροχούς μόλις πατήσει το γκάζι, διότι εμφανίζεται από τις 1.750 σ.α.λ.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής υπήρχαν δυο πολύτιμα συστήματα(έξτρα), το βραβευμένο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων και το νέο σύστημα Dynamic Select. Το τελευταίο σου κάνει τα κέφια, με μια κίνηση. Έχει τέσσερις επιλογές(Comfort, Sport, Eco και Individual) που παραμετροποιούν τη λειτουργία του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου, του τιμονιού και του κλιματισμού.

Πάρα την αύξηση της κατανάλωσης, διάλεξα το πρόγραμμα Sport, γιατί προσφέρει αμεσότερη απόδοση του μοτέρ, πιο γρήγορες αλλαγές και βαρύτερο τιμόνι. Η πρώτη αρνητική παρατήρηση είναι ο ενοχλητικός θόρυβος από το μοτέρ στις υψηλές στροφές. Κρίμα γιατί η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί σημαντικά. Ο θόρυβος και οι κραδασμοί αλλοιώνουν την premium αίσθηση. 

Σε ένα ακριβό premium αυτοκίνητο τα θέλεις όλα στο ανώτατο επίπεδο. Η κατανάλωση στο τεστ ήταν 6 λίτρα/100χλμ./ώρα, εργοστασιακή 3,7 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 98 γραμ./χλμ.

Η δεύτερη αρνητική παρατήρηση αφορά τον εσωτερικό χώρο. Θα ήθελα να είναι μεγαλύτερος σε δυο καίριες διαστάσεις, το ύψος και  το πλάτος. Ειδικότερα πίσω η άνεση είναι περιορισμένη και αν οι επιβάτες έχουν τα ‘’κιλάκια’’ τους κάνουν πολλές υποχωρήσεις. Τρίτη παρατήρηση, η μικρή αποθηκευτική ικανότητα μόλις 341 λίτρα. Ας κλείσω, το κείμενο μου με μερικά θετικά στοιχεία, αναβαθμίστηκε η ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και οι λεπτομέρειες της κατασκευής.

Το αυτοκίνητο που οδήγησα με αρκετά επιπλέον αξεσουάρ κοστίζει 34.420 ευρώ, η βασική έκδοση όμως έχει αρχική τιμή 25.720 ευρώ. Όπως διαπιστώνεται, ούτε η ανανεωμένη Mercedes A180d, είναι το τέλειο αυτοκίνητο. Θα την αγόραζα όμως, γιατί έχει πολλά θετικά στοιχεία.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v