Ford Fiesta: 200 ίπποι και οδηγοκεντρική προσέγγιση

αποστολή στη Γενεύη του Σπύρου Ρέκκα
Το Ford Fiesta έχει πολλά ατού, αλλά προσωπικά ξεχωρίζω τον οδηγοκεντρικό του προσανατολισμό. Στην 86η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης (3-13 Μαρτίου), η Ford αποκάλυψε σήμερα το νέο Fiesta ST200 με ισχύ 200 ίππους. Αποδίδει 10% περισσότερη ισχύ και 20% περισσότερη ροπή με 200 ίππους και ροπή 29,4 χλγμ. από μία ειδική έκδοση του βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost.
Το Fiesta ST200 είναι το ισχυρότερο Fiesta παραγωγής όλων των εποχών με επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ωρα) σε 6,7 δευτ. Περιλαμβάνει ειδικό εξοπλισμό με μοναδικό εξωτερικό Storm Grey, ζάντες αλουμινίου με μηχανουργική κατεργασία και μαύρο ματ φινίρισμα και ειδικές λεπτομέρειες εσωτερικού. Η παραγωγή του Fiesta ST200 ξεκινά τον Ιούνιο με τις πρώτες παραδόσεις στους πελάτες να ακολουθούν αμέσως μετά.
Επίσης στη Γενεύη θα κάνει το Ευρωπαϊκό εκθεσιακό ντεμπούτο του το ανανεωμένο Ford Kuga – πλαισιωμένο από την έκδοση δρόμου και το αγωνιστικό Ford GT μαζί για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Πέραν της αποκλειστικής εξωτερικής απόχρωσης και των ζαντών αλουμινίου 17 ιντσών, τα μοντέλα Fiesta ST200 θα περιλαμβάνουν κόκκινες δαγκάνες φρένων και αναβαθμισμένο εσωτερικό με μοναδικά εμπρός καθίσματα, ημιδερμάτινα σε μαύρο χρώμα (Charcoal Recaro) και αντίθετη ασημί ραφή, μαζί με φωτιζόμενα διακοσμητικά μαρσπιέ και ζώνες ασφαλείας με ασημί λεπτομέρειες.
Ο 1.6 EcoBoost του Fiesta ST200 αποδίδει +15 ίππους και ροπή +30 Nm για μέχρι 20 δευτερόλεπτα μέσω overboost. Μια πιο κοντή σχέση τελικής μετάδοσης 4,06 από 3,82 στο Fiesta ST – βελτιώνει την εν κινήσει επιτάχυνση για βελτιωμένη οδηγησιμότητα και ακόμα πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία. Η τελική ταχύτητα είναι 230 χλμ./ώρα.
Όπως το Fiesta ST, το ST200 προσφέρει βελτιστοποιημένο στρίψιμο και ευελιξία χρησιμοποιώντας:
• Enhanced Torque Vectoring Control και 3-mode Electronic Stability Control
• Ειδικά ακροαξόνια στον εμπρός άξονα
• Αναβαθμισμένο ημιάκαμπτο άξονα για μειωμένες κλίσεις αμαξώματος
• Μοναδικές ρυθμίσεις εμπρός και πίσω ελατηρίων και αποσβεστήρων με 15 χιλ. χαμηλότερο κέντρο βάρους
• Πιο γρήγορη κρεμαγιέρα με λόγο υποπολλαπλασιασμού 13.69:1 και πιο κοντά ημίμπαρα
• Αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με μεγαλύτερο σέρβο και πίσω δίσκους
Το Fiesta ST λανσαρίστηκε το 2013, με 182 ίππους και ροπή 24,6 χλγμ. από έναν 1.6 EcoBoost με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ωρα σε 6,9’’. Γρήγορα, καθιερώθηκε ως το κορυφαίο, Ευρωπαϊκό compact υψηλών επιδόσεων, αποσπώντας μάλιστα πάνω από 20 διακρίσεις σε όλο τον κόσμο την πρώτη του χρονιά πωλήσεων. Από τότε, η Ford έχει πουλήσει 30.000 Fiesta ST στην Ευρώπη.
Το ανανεωμένο Ford Kuga δίνει το παρών στη Γενεύη έχοντας σηματοδοτήσει το ντεμπούτο του νέου συστήματος σύστημα επικοινωνίας & ψυχαγωγίας της Ford SYNC 3 για πρώτη φορά στην Ευρώπη στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη. Το SYNC 3 προσφέρει πιο διαισθητική και φιλική προς το χρήστη εμπειρία, μεγαλύτερη ταχύτητα και λειτουργία με απλούστερες φωνητικές εντολές. Οι οδηγοί του Kuga μπορούν να ελέγχουν την οθόνη 8 ιντσών του SYNC 3 με μέσω χειρισμών pinch & swipe. Οι χρήστες iPhone μπορούν να ενεργοποιούν το Apple CarPlay, και οι χρήστες Android™ το Android Auto™, δύο διεπαφές ειδικά σχεδιασμένες για τέτοιου τύπου smartphones.
Το Kuga είναι σχεδιασμένο για να κάνει την οδήγηση απλούστερη, ασφαλέστερη, πιο απολαυστική, και πιο προσιτή χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού Ford, ένα εργονομικό και άνετο εσωτερικό και αποδοτικούς κινητήρες. Ανάμεσά τους είναι ένας νέος 1.5 TDCi diesel 120 ίππων ο οποίος στοχεύει σε 5% βελτιωμένη κατανάλωση συγκριτικά με τον απερχόμενο 2.0-litre TDCi 120 ίππων. Το Kuga διαθέτει επίσης ένα τολμηρό, σπορ νέο εξωτερικό.
Η Ford νωρίτερα αυτό το μήνα επιβεβαίωσε ότι τέσσερα Ford Chip Ganassi Racing Ford GT – δύο που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA για το 2016, FIA - World Endurance Championship (WEC), και δύο στο 2016 IMSA WeatherTech SportsCar Championship – θα τρέξουν στην κατηγορία GTE Pro στο διάσημο αγώνα αντοχής 24 ώρες του Le Mans, 18-19 Ιουνίου.
Η Ford επιστρέφει στο Le Mans 50 χρόνια αφότου πέτυχε το θρυλικό τερματισμό 1-2-3 στον αγώνα του 1966 με το πρώτο αγωνιστικό Ford GT40. Τα τέσσερα αυτοκίνητα θα φέρουν τους αριθμούς 66, 67, 68 and 69 σε ένδειξη τιμής στις τέσσερις διαδοχικές νίκες της Ford στο Le Mans μεταξύ 1966 και 1969.
Στην κορυφή της γκάμας Ford Performance, το νέο Ford GT αποτελεί τεχνολογική βιτρίνα για τις επιδόσεις του EcoBoost, την αεροδυναμική και την ελαφριά δομή από ανθρακονήματα. Το Ford GT θα είναι ένα από τα πιο αποκλειστικά οχήματα Ford όλων των εποχών με πωλήσεις περιορισμένου αριθμού σε όλο τον κόσμο. Η παραγωγή για Ευρωπαίους πελάτες θα ξεκινήσει αργότερα μέσα στη χρονιά.