Volvo City Safety: Νέα στάνταρ στην ασφάλεια

Η σουηδική μάρκα ανακοίνωσε ότι χρησιμοποιεί πλέον τον όρο City Safety ως γενική ονομασία για όλες τις λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος.
Volvo City Safety: Νέα στάνταρ στην ασφάλεια
του Σπύρου Ρέκκα

Η Volvo έχει συνδέσει την παρουσία της στο χώρο της αυτοκίνησης με την ασφάλεια. Τώρα η νέα πρόκληση αφορά το λανσάρισμα του νέου Volvo XC90, ενός μοντέλου που φιλοδοξεί να θέσει νέα στάνταρ στον τομέα της ασφάλειας επιβατών και πεζών.

Η σουηδική μάρκα ανακοίνωσε ότι χρησιμοποιεί πλέον τον όρο City Safety ως γενική ονομασία για όλες τις λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος. Οι κορυφαίες και διαρκώς εξελισσόμενες τεχνολογίες αποτροπής ή μετριασμού συγκρούσεων, οι οποίες ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό του νέου XC90, περιλαμβάνουν μία ακόμα παγκόσμια πρωτιά της Volvo. Το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός στρίψει εμπρός από αντίθετα ερχόμενο όχημα, σε περίπτωση αυξημένου κίνδυνου για τα δύο οχήματα.

Ως η πρωτοπόρος μάρκα στην ασφάλεια του αυτοκινήτου, η Volvo σύντομα κλείνει σχεδόν μία δεκαετία από τότε που πρωτοπαρουσίασε τεχνολογίες αυτόματου φρεναρίσματος. Ήταν το 2006, όταν παρουσιάστηκε και καθιερώθηκε ως στάνταρ το πρώτο σύστημα υποστήριξης πέδησης. Ανάμεσα στις επαναστατικές τεχνολογίες που ανέπτυξε είναι και το City Safety, το οποίο στην αρχική του μορφή λανσαρίστηκε το 2008, ως λύση για το αυτόματο φρενάρισμα στις χαμηλές ταχύτητες. Γνώρισε τεράστια επιτυχία και αντιγράφηκε από πολλές εταιρείες. Τώρα πλέον, το City Safety αποκτά έναν εκτεταμένο ρόλο ως γενική ονομασία για όλες τις λειτουργίες αυτόματου φρεναρίσματος της Volvo. Το σύστημα λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες πάνω από 40 χλμ./ώρα.

Σκοπός αυτού του προηγμένου συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος είναι να βοηθήσει τον οδηγό με ένα διαισθητικό σύστημα προειδοποίησης και ένα σύστημα υποστήριξης των φρένων. Αν επίκειται σύγκρουση, το σύστημα φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αν ο οδηγός αποτύχει να ανταποκριθεί στην άμεση απειλή. Σκοπός είναι να αποτραπεί πλήρως η σύγκρουση ή να μειωθεί η ταχύτητα του αυτοκινήτου όσο το δυνατόν περισσότερο πριν από τη σύγκρουση.

Το City Safety βασίζεται σε μια συνδυασμένη μονάδα ραντάρ και κάμερας, ενσωματωμένη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, εμπρός από τον εσωτερικό καθρέφτη. Η τελευταία τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος περιλαμβάνει μια εξυπνότερη και ταχύτερη μονάδα, με υψηλής ευαισθησίας κάμερα πολλών megapixels και αναβαθμισμένο έλεγχο της έκθεσης. Αυτό κάνει πιο αποτελεσματικό το σύστημα ανίχνευσης, και κατά συνέπεια και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ακόμα και όταν η οδήγηση γίνεται στο σκοτάδι. Αποστολή του ραντάρ είναι να ανιχνεύει αντικείμενα εμπρός από το αυτοκίνητο και να προσδιορίζει τη θέση τους, την κίνησή τους και την απόσταση στην οποία βρίσκονται. Η κάμερα προσδιορίζει τι είδους αντικείμενο είναι.

Η μονάδα παρακολουθεί συνεχώς το αντικείμενο – και μια κεντρική μονάδα ελέγχου αναλύει τα δεδομένα από κάμερα και ραντάρ για να αξιολογήσει τον κίνδυνο σύγκρουσης και να ενεργοποιήσει την πιο αποτελεσματική αντίδραση. Σε μια επικίνδυνη κατάσταση, ο οδηγός λαμβάνει μια ακουστική, σε συνδυασμό με μια απτική προειδοποίηση, με τη μορφή ενός στιγμιαίου παλμού στο φρένο, και μια φωτεινή ένδειξη που αναβοσβήνει στο κάτω μέρος του παρμπρίζ. Αν ο οδηγός αντιδράσει και αρχίσει να φρενάρει, το σύστημα είναι
προγραμματισμένο να ‘συνδράμει’ αμέσως, ενισχύοντας τη δύναμη στα φρένα αν χρειαστεί. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει καθόλου, ενεργοποιείται το αυτόματο φρενάρισμα. Η μέγιστη δύναμη στα φρένα εφαρμόζεται 1 δευτερόλεπτο περίπου πριν από την πρόσκρουση.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v