H Pirelli δοκιμάζει ελαστικά 18 ιντσών για την F1

Τα νέα ελαστικά σε ζάντες 18 ιντσών δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά στη πίστα του Silverstone από τον δοκιμαστή της Lotus F1 Charles Pic.
H Pirelli δοκιμάζει ελαστικά 18 ιντσών για την F1
του Σπύρου Ρέκκα

Τα νέα ελαστικά σε ζάντες 18 ιντσών δοκιμάστηκαν στη πίστα του Silverstone. Ο δοκιμαστής της Lotus F1, Charles Pic είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τα ελαστικά με το διαφορετικό σχέδιο.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Η δική μας γνώμη είναι πως τα νέα ελαστικά δείχνουν εκπληκτικά στη Lotus και η αντίδραση σε όλο τον πλανήτη είναι ήδη πολύ θετική. Πρόκειται για πρωτότυπο σχέδιο αν όμως οι ομάδες αποφασίσουν πως θέλουν να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση τότε μπορούμε να παράγουμε κανονικά ελαστικά τέτοιων διαστάσεων, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ακούσαμε ήδη πολλές απόψεις και ανυπομονούμε να συλλέξουμε και άλλες στις ερχόμενες βδομάδες – μήνες. Παρότι η απόδοση στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήταν προτεραιότητα τα νέα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν σύμφωνα με τις προσδοκίες μας. Είμαστε σίγουρα στην αρχή μιας καμπύλης εξέλιξης, καταγράφεται μια δυναμική καθώς οι διαστάσεις ελαστικών και τροχών έχουν παραμείνει ίδιες για πολλά χρόνια.

Τα νέα ελαστικά ήταν σίγουρα το θέμα αυτού του τεστ, όμως παράλληλα κάναμε σημαντική δουλειά πάνω στα ελαστικά της νέας χρονιάς αλλά και βραχυπρόθεσμη. Συνεργαστήκαμε με τις Ferrari, Marussia, Lotus και Red Bull και έχοντας μάθει πολλά από τα προηγούμενα τεστ σε Μπαχρέιν και Βαρκελώνη ήμασταν έτοιμοι να κάνουμε πιο ειδική δουλειά για το 2015 σε μια γρήγορη και απαιτητική πίστα».

Τα νέα ελαστικά 18 ιντσών σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν σύμφωνα με την κεντρική στρατηγική της Pirelli στο Μιλάνο. Το κλειδί από τεχνικής άποψης των ελαστικών 18 ιντσών είναι τα πιο σκληρά πλαϊνά τα οποία επιτρέπουν να διατηρηθεί η δομική ακαμψία του ελαστικού. Επίσης είναι πιο εύκολο το ελαστικό να διατηρεί μια σταθερή πίεση, καθώς υπάρχει λιγότερος αέρας στο εσωτερικό του. Το νέο ελαστικό είναι μεγαλύτερο και αυτό παραπέμπει άμεσα στα ελαστικά υψηλής απόδοσης (Ultra High Performance Tyres) που βλέπουμε στο δρόμο. Κατά συνέπεια είναι πιο εύκολη η μεταφορά τεχνολογίας.

Τα νέα ελαστικά που δοκιμάστηκαν έχουν το ίδιο πλάτος με τα ελαστικά 13 ιντσών που χρησιμοποιούνται σήμερα (245mm εμπρός, 325mm πίσω). Η διάμετρός τους όμως είναι μεγαλύτερη κατά 30mm. Το βάρος είναι περίπου το ίδιο με τα ελαστικά 13 ιντσών μολονότι η διάμετρος είναι μεγαλύτερη, γιατί τα πλαϊνά είναι μικρότερα. Το συνολικό βάρος συμπεριλαμβανομένης της ζάντας είναι αυξημένο κατά 4 κιλά.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v