Τις δύο πιο σκληρές γόμες θα χρησιμοποιήσει η Pirelli από το… οπλοστάσιό της για να καλύψει τις υψηλές απαιτήσεις της πίστας του Silverstone.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
H Formula 1 πάει στο Silverstone, την έδρα του Βρετανικού motorsport (8 ομάδες έχουν το εργοστάσιό τους στη Βρετανία) και τη δεύτερη έδρα της Pirelli καθώς το κέντρο μεταφορών της εταιρείας αλλά και το "κέντρο τελειότητας" βρίσκονται στο Didcot που απέχει λιγότερο από μια ώρα, από την πίστα του Silverstone.
Η πίστα είναι μια από τις ταχύτερες της χρονιάς και ασκεί υψηλά φορτία στα ελαστικά. Η πρόκληση γίνεται ακόμη πιο μεγάλη, λόγω του καιρού που είναι απρόβλεπτος. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρέξει κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Επιπλέον παρατηρείται μεγάλη διακύμανση στη θερμοκρασία περιβάλλοντος αλλά και στην ένταση του ανέμου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί εύκολα κάποιος να αντιστοιχήσει τα δεδομένα που συνέλεξε στις ελεύθερες δοκιμές με τις καιρικές συνθήκες του αγώνα. Η Pirelli επέλεξε τις δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα της, την σκληρή P Zero Orange (πορτοκαλί σιρίτι) και την μέση P Zero Medium (άσπρο σιρίτι) για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του Silverstone.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: "Το Silverstone είναι παραδοσιακά ένα από τα πραγματικά μεγάλα γεγονότα της σεζόν. Για τους οδηγούς αλλά και τους φιλάθλους είναι πάντα συναρπαστικό λόγω των πολύ υψηλών ταχυτήτων. Οι Βρετανοί είναι από τους πιο ενθουσιώδεις και πιο καλά ενημερωμένους οπαδούς της χρονιάς. Είναι φανταστικό να τους βλέπεις να κατακλύζουν τις κερκίδες ανεξάρτητα από το τι καιρό κάνει. Ο καιρός είναι πάντα θέμα προς συζήτηση στο Silverstone, στο παρελθόν έχουμε δει τα πάντα από λαμπρό ήλιο μέχρι καταρρακτώδη βροχή. Είναι καθοριστικό να μπορείς να λάβεις σημαντικές αποφάσεις για τη στρατηγική, άμεσα, βασιζόμενος στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν εκείνη τη στιγμή. Δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορείς να βασιστείς στα δεδομένα που έχεις συλλέξει προηγουμένως.
Επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες μας, οι οποίες λογικά θα ταιριάξουν καλά με τις συνθήκες. Ανυπομονούμε για την τελευταία περίοδο δοκιμών εξέλιξης μέσα στη χρονιά που θα διεξαχθεί, Τρίτη και Τετάρτη μετά τον αγώνα. Οι Ferrari, Marussia θα κάνουν δοκιμές για μας την πρώτη μέρα με τις Red Bull, Lotus τη δεύτερη μέρα καθώς συνεχίζεται η εξέλιξη των νέων ελαστικών".
Το Silverstone είναι μια πίστα με υψηλά ποσοστά φορτίων και η γρήγορη φύση της ροής που έχει η διαδρομής φορτίζει τα ελαστικά με διαφορετικές δυνάμεις, κάποιες στιγμές τους ασκούνται ταυτόχρονα αρκετά διαφορετικά φορτία. Οι πλευρικές επιταχύνσεις φτάνουν τα 5G ενώ η επιφάνεια επαφής των ελαστικών μπορεί να υπερβεί τους 110 βαθμούς Κελσίου. Το Silverstone χρησιμοποιείται συνέχεια κατά τη διάρκεια του χρόνου, ειδικά με τόσους αγώνες υποστήριξης το τριήμερο του αγώνα, η βελτίωση στην πρόσφυση του οδοστρώματος δεν πρόκειται να παίξει τόσο σημαντικό ρόλο όσο σε άλλες πίστες.
Η στρατηγική που έδωσε τη νίκη πέρυσι στον αγώνα ήταν αυτή των 2 pit stop. Ο Sebastian Vettel χρησιμοποίησε 2 σετ μέσης γόμας, προτού βάλει τη σκληρή γόμα και κερδίσει τον αγώνα για λογαριασμό της Red Bull από την 3η θέση στο grid.