Audi A3 g-tron: Οικονομικό και "πράσινο"

Η Audi λανσάρει μία έκδοση ειδικών προδιαγραφών του μικρομεσαίου μοντέλου της Α3, το g-tron, το οποίο καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη.
Audi A3 g-tron: Οικονομικό και πράσινο
του Σπύρου Ρέκκα

Ο αστερισμός του φυσικού αερίου απέκτησε ένα ακόμη δυναμικό μέλος το οποίο υπόσχεται σημαντικά οφέλη για το περιβάλλον αλλά και την οικονομική δαπάνη που αφορά την αγορά των καυσίμων κίνησης. Η Audi δημιούργησε την έκδοση ειδικών προδιαγραφών του μικρομεσαίου μοντέλου Α3 την οποία ονόμασε g-tron. Το Α3 g-tron έχει την ικανότητα να καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη.

Το νέο Audi Α3 g-tron παρέχει: Σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές CO2 τόσο από τους κινητήρες βενζίνης όσο ακόμα και αυτούς του πετρελαίου TDI. Μέσω της τεχνολογίας CNG συνδυάζει μια σημαντική δέσμευση ως προς το περιβάλλον με χαμηλό κόστος λειτουργίας. Συνδυάζει έναν συμβατικής τεχνολογίας Τurbo FSI κινητήρα με την τεχνολογία CNG παρέχοντας παράλληλα ιδιαίτερα δυναμική οδηγική συμπεριφορά. Παρέχει τη δυνατότητα μετακίνησης με δύο εναλλακτικές καυσίμου (βενζίνης και φυσικού αερίου) προσφέροντας αυτονομία που αγγίζει και τα 1.300χλμ. Το CNG είναι φθηνότερο τόσο από τη βενζίνη όσο και από το ντίζελ. To νέο Audi g-tron προσφέρει σημαντική οικονομία.

Εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.4 Τurbo FSI ο οποίος αποδίδει 110 ίππους. Εκτός του συμβατικού ρεζερβουάρ βενζίνης (50 λίτρων), είναι επίσης εφοδιασμένο με δύο δεξαμενές CNG με συνολική χωρητικότητα 14,4 κιλά. Πρόκειται για δυο επιπρόσθετα δοχεία υψηλής πίεσης (δομή ρεζερβουάρ: 2 x 7.2 κιλά) εξαιρετικά ελαφριάς κατασκευής που λόγω των συνδυασμένων υλικών κατασκευής CFRP-GRP matrix ζυγίζουν 16 κιλά το κάθε ρεζερβουάρ (27 κιλά λιγότερο συγκριτικά με τα συμβατικά ρεζερβουάρ). Το ρεζερβουάρ του CNG βρίσκεται στον χώρο εφεδρικού τροχού (ο εφεδρικός τροχός αντικαθίσταται με κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού) ενώ ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 380 λίτρα.

Ο διττός αυτός χαρακτήρας του αυτοκινήτου (Bi-fuel) προσφέρει μοναδικά επίπεδα αυτονομίας και οικονομίας χωρίς κανέναν περιορισμό στη μετακίνηση. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως η αυτονομία με φυσικό αέριο φτάνει τα 400 χλμ. ενώ με αυτή της βενζίνης τα 900 χλμ. Συνδυαστικά 1.300 χλμ.

Το βασικό καύσιμο κίνησης του αυτοκινήτου είναι το CNG, εφόσον όμως αυτό καταναλωθεί και μέχρι το αυτοκίνητο να βρεθεί στον επόμενο σταθμό ανεφοδιασμού το αυτοκίνητο παραμένει σε κίνηση χρησιμοποιώντας αυτομάτως το καύσιμο της βενζίνης. Ο εφοδιασμός των αυτοκίνητων με φυσικό αέριο προς το παρόν γίνεται σε επιλεγμένα σημεία ανά την Ελλάδα ενώ η εταιρία Fysikon η οποία και τα διαχειρίζεται βρίσκεται στην υλοποίηση ανάπτυξης πρατηρίων CNG με σκοπό τα επόμενα δυο χρόνια η κάλυψη να είναι πανελλαδική.

Το νέο Audi A3 g-tron θα διατίθεται μόνο στην έκδοση Sportback με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και με δύο εναλλακτικές σε ότι αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, τη χειροκίνητη 6 σχέσεων καθώς και την αυτόματη διπλού συμπλέκτη S tronic 6 ταχυτήτων. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται: 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, ABS με EBD & ESC, ASR & EDL, αερόσακοι οδηγού συνοδηγού & κεφαλής, πλευρικοί αερόσακοι εμπρός, αερόσακοι γονάτου οδηγού, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, σύστημα μείωσης κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων Start-Stop, μερική υποβοήθηση εκκίνησης οχήματος, δερμάτινο τιμόνι ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης, προεγκατάσταση παιδικού καθίσματος (ISOFIX) με δυνατότητα απενεργοποίησης αερόσακου συνοδηγού, ρύθμιση εμπρός καθισμάτων καθ’ ύψος, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό & Immobilizer, προβολείς ομίχλης, οθόνη βασικών λειτουργιών & υπολογιστής ταξιδίου, ηλεκτρομηχανικός κλιματισμός (Air Condition), ηχοσύστημα βυθιζόμενο στο ταμπλό με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3 & ΑUX IN, εξωτερικοί καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω Spoiler οροφής, τροχοί αλουμινίου 16’’ κ.α.

Οι τιμές του νέου Αudi A3 Sportback g-tron καθορίστηκαν στα 26.040 ευρώ για την χειροκίνητη έκδοση και στα 28.440 ευρώ για την αυτόματη έκδοση.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v