Το Opel Adam Rocks ξεκινά την εμπορική του καριέρα το Σεπτέμβριο, με τιμή εκκίνησης τα 16.000 ευρώ.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το Opel Adam Rocks είναι έτοιμο για να ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του το Σεπτέμβριο. Η ανοιχτή έκδοση του γερμανικού μικρού αυτοκινήτου φέρει υφασμάτινη οροφή Swing Top (στάνταρ) και όπως ανακοινώθηκε ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 16.000 ευρώ. Αλλά πριν οι πελάτες το οδηγήσουν, οι μηχανικοί της Opel δοκίμασαν τα όρια των δυνατοτήτων του για μία ακόμα φορά στο Κέντρο Δοκιμών της Opel στο Dudenhofen.
Πολυάριθμα εξαρτήματα έχουν τροποποιηθεί με κριτήριο την οδηγική απόλαυση. Μεταξύ αυτών είναι τα αμορτισέρ, ελατήρια, γεωμετρία εμπρός / πίσω ανάρτησης, σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC).
Για να επιβεβαιωθεί η αποτελεσματικότητα αυτών των αλλαγών, δοκιμάσθηκε στη πίστα οβάλ υψηλών ταχυτήτων και στην ορεινή πίστα όπου κάλυψε 40.000 χλμ. Αυτή η εξουθενωτική δοκιμή αντιστοιχεί με οδήγηση 160.000 χλμ. σε άκρως απαιτητικούς σύγχρονους δρόμους. Τα οχήματα στο Κέντρο Δοκιμών της Opel εκτίθενται σε επίπεδα καταπόνησης και πίεσης επί 24 εβδομάδες που όμως αντιστοιχούν σε ολόκληρο το προσδόκιμο ζωής τους με λειτουργία υπό κανονικές οδικές συνθήκες.
Στην οβάλ πίστα υψηλών ταχυτήτων χάρη στις κλίσεις 40 μοιρών, επιτυγχάνονται ταχύτητες 250 χλμ./ωρα χωρίς πλευρικές δυνάμεις. Αυτό επιτρέπει τους μηχανικούς της Opel να δοκιμάσουν τις υπολογισμένες τιμές επιδόσεων, όπως τελική ταχύτητα, και να μπορούν ταυτόχρονα να χαλαρώνουν και να αφήνουν το τιμόνι καμιά φορά. Για να δοκιμαστούν τα συστήματα διεύθυνσης, μετάδοσης και πέδησης, το αυτοκίνητο ολοκλήρωσε με επιτυχία την ορεινή πίστα.
Αυτή η τεχνητή διαδρομή μεταβαλλόμενων συνθηκών περιλαμβάνει ανηφόρες και κατηφόρες, κλίσεις από 8 έως 30%, με διαφορετικές οδικές επιφάνειες και ένα τμήμα αλλεπάλληλων στροφών (με φουρκέτες) – παρόμοιο με τις συνθήκες που συναντάμε σε ορεινές διαδρομές. Ήταν μία ακόμα δοκιμασία που το νεότερο μέλος της οικογένειας Opel ξεπέρασε με άνεση.
Στην πίστα μέτρησης επιπέδων άνεσης και θορύβων σε ποικίλα οδοστρώματα, οι μηχανικοί αξιολόγησαν την αποτελεσματικότητα των μέτρων που είχαν λάβει σε πραγματικές πλέον συνθήκες. Οι κυριότεροι παράγοντες που τον επηρεάζουν είναι η λειτουργία του κινητήρα και το σύστημα εξαγωγής.
Η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του κέντρου δοκιμών προσφέρει ποικίλους, διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος όπως άσφαλτο και καλντερίμια, ανωμαλίες και πολυάριθμες στροφές. Εδώ, οι μηχανικοί ελέγχουν εάν τα πρότυπα επιδόσεων και ποιότητας που έχουν ορίσει και εγκρίνει στα οχήματα εξέλιξης έχουν μεταφερθεί με επιτυχία στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.
Στη φάση εξέλιξης, όλες οι εργασίες πάνω στο πρωτότυπο γίνονται με το χέρι. Στη μαζική παραγωγή όμως μετρά η ταχύτητα και ο όγκος, γι αυτό και η ποιότητα της μαζικής παραγωγής πρέπει επίσης να υποβάλλεται σε τελικές δοκιμές. Εξ ου και η ομάδα φέρνει το αυτοκίνητο στο συνεργείο μετά από κάποιους γύρους δοκιμών και εξετάζει το όχημα και τα ατομικά του εξαρτήματα. Όταν η δοκιμή αντοχής ολοκληρωθεί, οι μηχανικοί ελέγχουν και πάλι όλα τα στοιχεία έδρασης που ήταν βιδωμένα μέσω εξοπλισμού μαζικής παραγωγής, αποσυναρμολογώντας το πλήρως ώστε να αξιολογηθεί κάθε εξάρτημα ξεχωριστά.