Opel: 50 χρόνια για το πολυτελές της «τρίπτυχο»

Το κορυφαίο πολυτελές τρίπτυχο της Opel, η οικογένεια Kapitän, Admiral και Diplomat, γιορτάζει φέτος τα πεντηκοστά γενέθλιά του.
Opel: 50 χρόνια για το πολυτελές της «τρίπτυχο»
του Σπύρου Ρέκκα

Τις δεκαετίες του 1960 και 1970, τα Kapitän, Admiral και Diplomat αποτελούσαν το κορυφαίο τρίπτυχο που προσδιόριζε την πολυτελή γκάμα της Opel. Κουβαλώντας μία πλούσια παράδοση, η μάρκα γιορτάζει την επέτειο των τριών μοντέλων της premium κατηγορίας στην 26η Techno Classica στο (26 – 30 Μαρτίου): τα Kapitän, Admiral και Diplomat γίνονται 50 ετών.

Η σειρά KAD κυκλοφόρησε στην αγορά το Μάρτιο του 1964. Με ίδια αμαξώματα σε μία σύγχρονη, γραμμική φόρμα, τα οχήματα ξεχώριζαν με τον εξοπλισμό και τους κινητήρες τους. Πέντε χρόνια αργότερα, τα διαδέχτηκαν νέα μοντέλα σειράς Β που έθεσαν πρότυπα στην κατηγορία τους με την εισαγωγή προηγμένης τεχνολογίας πλαισίου και πιο αεροδυναμικού στυλ.

Η Opel ενώνει το παρελθόν με το παρόν στην Techno Classica με το Insignia Sports Tourer OPC – το top model που επίσης θα εκτίθεται στο Essen. Όπως στο παρελθόν, η Opel Classic συνεργάζεται με την Alt Opel IG, την παγκοσμίως μεγαλύτερη λέσχη κλασσικών αυτοκινήτων της Opel.

Την άνοιξη του 1964, η Opel αναμόρφωσε τα μοντέλα της στην premium κατηγορία και, μετά από ένα διάλειμμα 20 ετών, στόχευσε ξανά στους αγοραστές πολυτελών σενταν. Τα Kapitän, Admiral και Diplomat ήταν το "Big Three" της, όπως αναφέρονταν στις διαφημίσεις της εταιρίας. Τα οχήματα υιοθετούσαν γραμμική σχεδίαση εμπνευσμένη από τα πρότυπα μοντέλα της μητρικής εταιρίας της Opel, General Motors. Σχεδιαστές και κριτικοί αποκάλεσαν αυτό το είδος στυλ ‘νέα υπόσταση’ ("new objectivity"), σηματοδοτώντας μία αποχώρηση από το ‘διακοσμητικό’, τύπου μπαρόκ αμάξωμα.

Το 1965, παραχώρησε στο Γερμανικό Μουσείο (Deutsches Museum) του Μονάχου ένα πολύ ιδιαίτερο Admiral 2.8 S. Για τη μετατροπή του σε μοναδικό εκθεσιακό μοντέλο χρειάστηκαν 5.000 ώρες εργασίας και αντικατέστησε το Kapitän που εκτίθετο εκεί από το 1952. Ένα Diplomat convertible, κατασκευής Karmann βασισμένο στο πάτωμα ενός coupé, και μία μακριά, επταθέσια έκδοση του κατασκευαστή αμαξωμάτων Vogt παρέμειναν μοναδικά εκθεσιακά κομμάτια.

Το Φεβρουάριο του 1969, έθεσε νέα τεχνικά πρότυπα στην premium κατηγορία με τη νέα γενιά μοντέλων KAD: ριζικά ανανεωμένα στυλιστικά και τεχνικά, εντυπωσίαζαν σε ό,τι αφορά την άνεση, ασφάλεια και οικονομία. Τα Kapitän, Admiral και Diplomat είχαν ένα προηγμένο, πλήρως ανανεωμένο πλαίσιο. Αμάξωμα και εσωτερικό ήταν σχεδιασμένα με έμφαση στην παθητική ασφάλεια. Συγκριτικά με τα προηγούμενα μοντέλα, οι διαστάσεις της σειράς KAD Β ήταν μικρότερες, ενώ οι εξακύλινδροι και οκτακύλινδροι κινητήρες ήταν πιο οικονομικοί.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v