Peugeot 308: Μοντέρνο, δυναμικό, με υψηλή ποιότητα
Το νέο Peugeot 308 με πληθώρα καινοτόμων χαρακτηριστικών, λανσάρεται στην ελληνική αγορά με τιμές που ξεκινούν από τις 14.340 ευρώ.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η AIGLON S.A., νέα αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων Peugeot στην Ελλάδα ανακοίνωσε την εμπορική πολιτική της για τα γαλλικά αυτοκίνητα. Το νέο Peugeot 308 ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά, διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τιμές που ξεκινούν από τις 14.340 ευρώ (εκδόσεις βενζίνης) και τις 15.870 ευρώ (εκδόσεις Diesel). Οι τιμές περιλαμβάνουν το όφελος της κρατικής απόσυρσης, καθώς και το Bonus της Peugeot.
Το νέο Peugeot 308 είναι βασισμένο στην σύγχρονη πλατφόρμα EMP2. Αυτή η επιλογή σε συνδυασμό με μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών σχεδιασμού και παραγωγής, έχει σαν αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του βάρους (-140 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο), στοιχείο που συμβάλει ώστε το νέο 308 να προσφέρει πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης, ασφάλεια, επιδόσεων, αλλά και οικονομίας καυσίμου. Αντίστοιχα στο εσωτερικό ο χειρισμός όλων των λειτουργιών μέσω μιας οθόνης αφής 9,7 ιντσών επέτρεψε τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος μοναδικής αισθητικής, αλλά και ποιότητας. Το νέο Peugeot 308 ανήκει στην στρατηγικής σημασίας κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων της αγοράς (C- segment) η οποία αντιπροσωπεύει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Με μήκος 4,25 μ., το 308 είναι ενα συμπαγές πεντάπορτο μοντέλο. Επίσης, είναι το χαμηλότερο (με ύψος 1,46 μ.) και το φαρδύτερο (με πλάτος 1,80 μ.). Οι πρόβολοι του αμαξώματος, εμπρός και πίσω, έχουν μειωθεί, σαν συνέπεια της χρήσης της νέας πλατφόρμας EMP2. Έτσι, κατέστη δυνατή η τοποθέτηση των τροχών κοντά στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Αυτά τα χαρακτηριστικά, χαρίζουν στο 308, αφενός μια δυναμική στάση στο δρόμο και αφετέρου υπόσχονται ένα ευρύχωρο εσωτερικό.
Τα 420 λίτρα του συνολικού όγκου του χώρου αποσκευών συνιστούν ρεκόρ για την κατηγορία. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης (το οποίο βρίσκεται στα 691 χλστ. από το έδαφος) και το ευρύ άνοιγμα της πίσω πόρτας (1068 χλστ.) κάνουν την φόρτωση και την διευθέτηση των αντικειμένων εύκολη υπόθεση. Η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να αυξήσει τον όγκο του χώρου αποσκευών μέχρι και στα 1309 λίτρα.
Το νέο Peugeot 308 επωφελείται από την έξοχη αεροδυναμική του και την προσοχή που έχει δοθεί στη κατασκευή του. Με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,28 συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτερα hatchback της κατηγορίας. Οι ελεγχόμενοι αεραγωγοί και αεροφράκτες που βρίσκονται στο κάτω μέρος της πλατφόρμας ΕΜΡ2, διαμορφώνουν μιαν ολοκληρωμένη, επίπεδη κάτω επιφάνεια η οποία συμβάλλει τα μέγιστα στην πολύ καλή αεροδυναμική επίδοση του αυτοκινήτου. Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς και η μείωση του συνολικού του βάρους, είναι οι κύριοι παράγοντες για τη μείωση του περιβαλλοντικού «αποτυπώματος» του αυτοκινήτου.
Είναι εξοπλισμένο με τελευταίας γενιάς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όπως ο νέος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας PureTech των 1,2 αλλά και οι κορυφαίοι πετρελαιοκινητήρες της σειράς e-HDi. Το εύρος ισχύος των βενζινοκινητήρων κυμαίνεται από τους 82 έως τους 155 ίππους, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από τα 114 γρ./χλμ. Με μεγάλη παράδοση στο σχεδιασμό και κατασκευή πετρελαιοκινητήρων, η Peugeot εφοδιάζει το νέο 308 με τους κορυφαίους πετρελαιοκινητήρες HDi, οι οποίοι συνδυάζονται και με το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi. Χωρητικότητας 1.6 απόδίδουν από 92 έως και 115 ίππους με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από τα 95 γρ./χλμ και την κατανάλωση από τα 3,7λίτρα/100χλμ.