BMW i3: Μια "μπέμπα" που... έχει ρεύμα

Η BMW i3 είναι ένα premium ηλεκτρικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο που ανταμείβει όποιον το προτιμήσει. Μηδενικοί ρύποι και απίστευτη οικονομία συνδυάζονται με τις διάσημες αρετές της μάρκας.
BMW i3: Μια μπέμπα που... έχει ρεύμα
του Σπύρου Ρέκκα

Η BMW i3 ανοίγει νέους δρόμους στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το πρώτο μοντέλο της γερμανικής μάρκας που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ισχύ προσφέρει στους πελάτες νέους και επαναστατικούς τρόπους οδηγικής απόλαυσης και  συνδεσιμότητας στους δρόμους των πόλεων.

Η σχεδίαση του BMW i3 εκφράζει καθαρά τις γνώριμες σπορ δυνατότητες ενός μοντέλου BMW. Η καινοτόμος φιλοσοφία του που περιλαμβάνει καμπίνα επιβατών από
πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), συνδυάζει μικρό βάρος, ευστάθεια και ασφάλεια με καλή ευρυχωρία. Από την άλλη, τα συστήματα υποστήριξης οδηγού και οι υπηρεσίες mobility της γκάμας BMW Connected Drive και οι υπηρεσίες 360° ELECTRIC– αποκλειστικές για τη σειρά BMW i – μετατρέπουν την μετακίνηση μηδενικών ρύπων στην πόλη σε καθημερινή οδηγική εμπειρία.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 ιππους και μέγιστη ροπή 25,5 χλγμ. Η άμεση κινητήρια ισχύς ρέει στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου μιας σχέσης. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από τις κυψέλες ιόντων λιθίου που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου. Το σημαντικά χαμηλότερο κέντρο βάρους του i3 – αποτέλεσμα τοποθέτησης των μπαταριών χαμηλά και στο κέντρο – και η ομοιόμορφη κατανομή βάρους συμβάλλουν στην ευέλικτη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Η μπαταρία προσδίδει στο αυτοκίνητο αυτονομία σε καθημερινές συνθήκες 130 – 160 χλμ. μετά από πλήρη φόρτιση σε μία συμβατική, οικιακή ηλεκτρική πρίζα, επιτοίχιο πίνακα BMW i Wallbox ή δημόσιο σταθμό φόρτισης.

Ο ηλεκτροκινητήρας ζυγίζει μόλις 50 κιλά. Η ειδική δομή του ηλεκτροκινητήρα, διατηρεί μία γραμμική καμπύλη ισχύος μέχρι και τις υψηλές στροφές. Επιταχύνει από 0 στα 100χλμ./ωρα σε 7,2”.

Το πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας ενεργοποιείται τη στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Ο ηλεκτροκινητήρας αρχίζει να λειτουργεί σαν γεννήτρια τροφοδοτώντας με
ισχύ τη μπαταρία ιόντων λιθίου. Παράλληλα παράγει ελεγχόμενη με ακρίβεια ισχύ πέδησης.

Αυτή η ανάκτηση ενέργειας είναι ανάλογη της ταχύτητας που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ρολάρει με μέγιστη απόδοση στις υψηλές ταχύτητες και παράγει ισχυρή πίεση πέδησης στις χαμηλές.

Η αυτονομία μπορεί να αυξηθεί κατά 20 χλμ. περίπου στο ECO PRO mode και στο ECO PRO+ mode. Μια ειδική έκδοση διατίθεται και με κινητήρα επέκτασης της αυτονομίας, που διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου σε σταθερά επίπεδα εν κινήσει μόλις η στάθμη πέσει κάτω από μία προκαθορισμένη τιμή. Το ρόλο αυτό αναλαμβάνει ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας 650 κ.εκ. που αποδίδει 34 ίππους και τοποθετείται ακριβώς δίπλα στον ηλεκτροκινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα.

Το σύστημα αυξάνει τη μέγιστη αυτονομία του αυτοκινήτου στην καθημερινή οδήγηση στα 300 χλμ. περίπου.

Το BMW i3, είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που προσφέρει μετακινήσεις μηδενικών ρύπων σε premium πακέτο. Η χρήση ελαφρού, ανθεκτικού και ασφαλούς στις συγκρούσεις CFRP σε αυτή την κλίμακα είναι μοναδική στη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων. Χάρη στη φιλοσοφία μείωσης βάρους, δεν είναι βαρύτερο από ένα εφάμιλλο όχημα με συμβατικό σύστημα κίνησης και γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου. Το
απόβαρο είναι στα 1.195 κιλά συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας υψηλής τάσης, ενώ το αμάξωμα έχει μήκος 3.99 μ., πλάτος 1.77 μ. και ύψος 1.57μ.

Η χρήση ελαφρού αλλά εξαιρετικά άκαμπτου υλικού CFRP, στη δομή της καμπίνας επιβατών επέτρεψε την κατάργηση των κολόνων B, διευκολύνοντας σημαντικά την πρόσβαση στις δύο σειρές καθισμάτων.

Διαθέτει ελαφρά καθίσματα με πολύ λεπτές πλάτες. Μία ελαφρώς υπερυψωμένη θέση οδήγησης βελτιστοποιεί την ορατότητα του οδηγού στην κυκλοφορία της πόλης. Ο λεβιές ταχυτήτων και ο διακόπτης start/stop μοιράζονται ένα χειριστήριο που εξέχει από την κολόνα του τιμονιού. Τόσο το ταμπλό οργάνων όσο και η οθόνη ελέγχου του λειτουργικού συστήματος iDrive Control Display (6,5” ή 8,8”) δείχνουν να αιωρούνται ανεξάρτητα από το
ταμπλό.

Το εσωτερικό διαμορφώνεται σύμφωνα με την προτίμηση του πελάτη, με τις εκδόσεις Loft, Lodge και Suite να διατίθενται εναλλακτικά αντί της στάνταρ έκδοσης Atelier.

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει το σύστημα iDrive και το Radio Professional, εγκατάσταση hands-free για κινητό, κλιματισμό, Park Distance Control με πίσω αισθητήρες, κλιματισμο και μεταβλητό χώρο αποσκευών.

Στάνταρ προσφέρεται συνδεσιμότητα μέσω ενσωματωμένης κάρτας SIM και μία εκτενής ενσωμάτωση Smartphone μέσω USB και Bluetooth, συμπεριλαμβανομένης της BMW i Remote App. Πρόσθετες προαιρετικές επιλογές είναι συστήματα πλοήγησης, Adaptive LED Headlights, ηλεκτρική ηλιοροφή, αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού, θερμαινόμενα καθίσματα, Comfort Access και διάφορες λειτουργίες BMW ConnectedDrive. Επίσης διατίθεται σύστημα επέκτασης αυτονομίας και συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως Driving Assistant Plus, Parking Assistant, κάμερα οπισθοπορείας και Speed Limit Info.

Τα πρώτα αυτοκίνητα θα εισαχθούν στο τέλος Νοεμβρίου. Η βασική έκδοση κοστίζει 36.150 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v