Νέα Skoda Octavia: Κορυφαία και στην ασφάλεια

Η νέα Skoda Octavia διεκδικεί την πρώτη θέση στην κατηγορία της στον τομέα της ασφάλειας. Δείτε αναλυτικά όλα τα «προστατευτικά» της χαρακτηριστικά.
Νέα Skoda Octavia: Κορυφαία και στην ασφάλεια
του Σπύρου Ρέκκα

Πρωταρχικός στόχος για την εξέλιξη της νέας Skoda Octavia ήταν να γίνει ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία της. Η τρίτη γενιά, που λανσάρεται αυτή την περίοδο στην ελληνική αγορά διαθέτει μια ολοκληρωμένη σειρά από πρωτοποριακά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που συναντώνται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών: από το Μπροστινό Σύστημα Προειδοποίησης Κινδύνου και το Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού μέχρι το Σύστημα Προστασίας Επιβατών και το Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων. Σε περίπτωση σύγκρουσης, ένα ολοκληρωμένο πακέτο παθητικής ασφάλειας εξασφαλίζει την μέγιστη δυνατή προστασία τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες. Το ολοκαίνουργιο, υψηλής ακαμψίας πλαίσιο, το μακρύ μεταξόνιο αλλά και η συμπαγής δομή του αμαξώματος συμβάλλουν στην δημιουργία μίας μοναδικής δυναμικής οδικής συμπεριφοράς του νέου μοντέλου.

"Η ασφάλεια των επιβατών είναι η μεγαλύτερη πρόκληση κατά την εξέλιξη των νέων μοντέλων," αναφέρει ο Frank Welsch, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Skoda και υπεύθυνος για την τεχνική εξέλιξη. "Στην Octavia, αυξήσαμε τα εξαιρετικά επίπεδα ασφάλειας του προκάτοχου μοντέλου, σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Ποτέ πριν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν ήταν πιο ασφαλείς απ’ ό,τι στη νέα Octavia", συμπληρώνει ο Welsch.

Σε σχέση με την προκάτοχό της και με τη συνδρομή της τεχνολογίας «Θερμής Διαμόρφωσης Ατσαλιού» οι μηχανικοί κατάφεραν να αυξήσουν την ακαμψία του πλαισίου κατά 25%. Το εντυπωσιακό είναι ότι η αύξηση αυτή συντελέστηκε με παράλληλη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου κατά 102 κιλά.

Η νέα Octavia εφοδιάζεται σε όλες τις εκδόσεις με 9 αερόσακους συμπεριλαμβανομένου και του αερόσακου γονάτου οδηγού.

Πρωτοποριακά συστήματα υποστήριξης για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια

Η διάκριση των 5 αστέρων στο Euro NCAP δεν είναι κάτι νέο. Ούτε για την Octavia, ουτε για τη Skoda. Νέα είναι όμως τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που συντελούν στην αυξημένη ενεργητική ασφάλεια που η Octavia 3ης γενιάς προσφέρει.

Η λίστα των συστημάτων ασφαλείας είναι μακροσκελής. Όλα τα συστήματα έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό ότι η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι ουσιαστική και όχι «ανούσια» για την πρόκληση εντυπωσιασμού, παρέχοντας με το τρόπο αυτό στον οδηγό την ασφάλεια που θα επιθυμούσε κατά την οδήγηση.


1.Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων – Multi Collision Braking System. Αυτόματη Ενεργοποίηση Φρένων μετά από πρόσκρουση με στόχο την αποφυγή επιπρόσθετων συγκρούσεων.

Ενεργοποιείται: Όταν κατά την πρόσκρουση ενεργοποιείται τουλάχιστον ένας αερόσακος.

Πως: Μέσω του ESC (Electronic Stability Control), επιβραδύνει το αυτοκίνητο (0,6g) μέχρι να επιτευχθεί ταχύτητα 10χλμ./ωρα. Ταυτόχρονα, το ESC επεμβαίνει ώστε να διορθώσει την οποιαδήποτε υπερστροφή. Τα φώτα φρένων ανάβουν αυτόματα, ενώ όταν ακινητοποιηθεί πλήρως το αυτοκίνητο αναβοσβήνουν αυτόματα και τα προειδοποιητικά φώτα στάσης (αλάρμ).

2. Σύστημα Προπλήρωσης Κυκλώματος Φρένων – Prefill System. Προετοιμασία Κυκλώματος Πέδησης για άμεση ενεργοποίηση πριν από ενδεχόμενη πρόσκρουση

Ενεργοποιείται: Όταν ο οδηγός απότομα απελευθερώσει το πεντάλ γκαζιού.

Πως: Το σύστημα Prefill προετοιμάζει το κύκλωμα πέδησης (από την υδραυλική μονάδα ως και τα τακάκια φρένων) για ακαριαία ενεργοποίηση φρεναρίσματος.

Αποτέλεσμα: Μέσω της ακαριαίας ενεργοποίησης φρεναρίσματος όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ φρένου μειώνεται τόσο ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού όσο και η απόσταση ακινητοποίησης του αυτοκινήτου.

3. Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού- Driver Activity Assistant.

Μειώνει την πιθανότητα ατυχήματος που οφείλεται σε μειωμένη ικανότητα οδήγησης του οδηγού λόγω κόπωσης.

Ενεργοποιείται: Από τους αισθητήρες της ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης τιμονιού.

Πως: Μεταδίδοντας συνεχώς πληροφορίες για τη συχνότητα και το είδος των κινήσεων του οδηγού.

Τα στοιχεία αυτά συγκρίνονται με:

*Το συνολικό οδηγικό στυλ του οδηγού στη βάση της προηγούμενης περιόδου
*Τα αποθηκευμένα στοιχεία στην κεντρική μονάδα που στοιχειοθετούν μειωμένη ικανότητα/υπνηλία. Όταν στοιχειοθετείται μειωμένη ικανότητα οδήγησης/υπνηλία, τότε ο οδηγός ενημερώνεται από ηχητικό σήμα 5 δευτερολέπτων και στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών (Maxi Dot) απεικονίζεται το μήνυμα «Take a break !»

Αποτέλεσμα: Μείωση πιθανότητας σύγκρουσης ή εκτροπής από το δρόμο.

4. Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας – Lane Assistant

Διατηρεί αυτόματα την κίνηση του αυτοκινήτου εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του.

Ενεργοποιείται: Όταν ο οδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει το φως αλλαγής πορείας (φλας) και κινείται με ταχύτητα άνω των 65km/h.

Πως: Φάση 1: Προειδοποίηση Εκτροπής Λωρίδας. Σε αυτή τη φάση το σύστημα επεμβαίνει στο τιμόνι και ενεργοποιεί ελαφρά κίνησή του αντίθετη με την πορεία εκτροπής λωρίδας. Η ένταση της αντίθετης κίνησης του τιμονιού καθώς και αυτή καθ’ εαυτή η λειτουργία του Lane Assistant ρυθμίζεται από το σύστημα MIB (multimedia) του αυτοκινήτου. 

Φάση 2: Λειτουργία Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας.
Στην περίπτωση που η λωρίδα κυκλοφορίας ορίζεται και από τις δύο πλευρές με γραμμές (είτε διακοπτόμενες είτε συνεχόμενες), το Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας αναλαμβάνει αυτόματα την κίνηση του αυτοκινήτου εντός των γραμμών εφόσον ο οδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει το φως αλλαγής πορείας (φλας).

Αποτέλεσμα: Ακούσια Αλλαγή Πορείας και συνεπαγόμενη αποφυγή πρόσκρουσης.

5. Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης – Traffic Sign Recognition

Επαναλαμβάνει την ύπαρξη οδικής σήμανσης, απεικονίζοντάς την στην Οθόνη Πολλαπλών Λειτουργιών (Maxi Dot).

Ενεργοποιείται : Μέσω της Κάμερας Πολλαπλών Λειτουργιών αναγνωρίζονται οι οδικές σημάνσεις:
• Όρια ταχύτητας
• Απαγόρευση Προσπέρασης
• Λήξη προηγούμενων Σημάτων

Πως : Η κάμερα πολλαπλών λειτουργιών σαρώνει το χώρο 50 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο με ταχύτητα 30 καρέ το δευτερόλεπτο και στην περίπτωση ύπαρξης οδικής σήμανσης η εικόνα συγκρίνεται με τα προαποθηκευμένα σήματα της βάσης δεδομένων. Σε περίπτωση ταύτισης, το σήμα απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη Πολλαπλών Λειτουργιών (Maxi Dot) και στο συστημα δορυφορικής πλοηγησης (navigation), εφόσον το αυτοκίνητο έχει εξοπλισθεί με αυτό.

6. Κάμερα Πολλαπλών Λειτουργιών. Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης

Αποτέλεσμα :Υπενθύμιση στον οδηγό για ύπαρξη οδικής σήμανσης και, επομένως, αυξημένη ασφάλεια

7. Σύστημα Προστασίας Επιβατών – Crew Protect Assistant

Προετοιμάζει το χώρο του οδηγού και του συνοδηγού για πιθανή σύγκρουση

Ενεργοποιείται : Από την αξιολόγηση των δεδομένων που η κεντρική μονάδα ελέγχου λαμβάνει από τους διάφορους αισθητήρες και συγκρίνοντάς τα με προκαθορισμένες τιμές και το στυλ οδήγησης του οδηγού.

Πως : Όταν η κεντρική μονάδα αναγνωρίσει:
• φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
• πλευρική επιτάχυνση αντίστροφη από τη γωνία του τιμονιού
• μεγάλη ταχύτητα απελευθέρωσης πεντάλ γκαζιού

τότε :

τεντώνει τις ζώνες ασφαλείας
κλείνει τα ηλεκτρικά παράθυρα αφήνοντας περιθώριο 5,5 εκ.
κλείνει τελείως την ηλιοροφή, εφόσον αυτή είναι ανοικτή.

8. Σύστημα Προειδοποίησης Κινδύνου Σύγκρουσης – Front Assistant

Προειδοποιεί για κίνδυνο σύγκρουσης. Είτε επιβραδύνει σημαντικά το αυτοκίνητο για μείωση των συνεπειών από την σύγκρουση (ταχύτητα αυτοκινήτου > 30 χλμ./ώρα), είτε ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο (ταχύτητα αυτοκινήτου < 30 χλμ./ώρα).

Ενεργοποιείται : Μέσω ενός αισθητήρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα, πίσω από τις γρίλιες εισαγωγής αέρα.
Πως :Ο αισθητήρας ελέγχει το χώρο μπροστά από το αυτοκίνητο και με τη χρήση προκαθορισμένων αλγορίθμων αναγνωρίζει αντικείμενα ή αυτοκίνητα που αποτελούν πιθανούς κινδύνους. Στην περίπτωση αυτή και ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου προβαίνει.

9. Σύστημα «’Έξυπνης» Υποβοήθησης Φώτων – Intelligent Light Assist

Σύστημα Αυτόματης Απενεργοποίησης / Ενεργοποίησης Υψηλής Σκάλας Φώτων.

Ενεργοποιείται: Κατά την νυκτερινή οδήγηση τοποθετείτε τον διακόπτη φώτων στην θέση AUTO και επιλέγετε την υψηλή σκάλα φώτων.

Πως: Η ψηλή σκάλα φώτων παραμένει ενεργοποιημένη για ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση. Απλά απενεργοποιείται αυτόματα όταν:

• αναγνωρισθεί ένα αντίθετα διερχόμενο όχημα ή μοτοσυκλέτα
• αναγνωρισθεί ένα προπορευόμενο όχημα ή μοτοσυκλέτα
• αναγνωρισθεί επαρκώς φωτιζόμενος χώρος
• η ταχύτητα αυτοκινήτου μειωθεί κάτω από τα 30km/h
• αναγνωρισθεί ομίχλη

Αποτέλεσμα : Ασφαλής και άνετη οδήγηση κατά τη διάρκεια της νύχτας σε μη αστικές περιοχές και αυτοκινητοδρόμους, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να επέμβει χειροκινητά στην αλλαγή σκάλας φώτων. Μείωση πιθανότητας σύγκρουσης ή εκτροπής από το δρόμο.

10. Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας – Lane Assistant

Διατηρεί αυτόματα την κίνηση του αυτοκινήτου εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του.

Ενεργοποιείται: Όταν ο οδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει το φως αλλαγής πορείας (φλας) και κινείται με ταχύτητα άνω των 65km/h.

Πως: Φάση 1: Προειδοποίηση Εκτροπής Λωρίδας. Σε αυτή τη φάση το σύστημα επεμβαίνει στο τιμόνι και ενεργοποιεί ελαφρά κίνησή του αντίθετη με την πορεία εκτροπής λωρίδας. Η ένταση της αντίθετης κίνησης του τιμονιού καθώς και αυτή καθ’ εαυτή η λειτουργία του Lane Assistant ρυθμίζεται από το σύστημα MIB (multimedia) του αυτοκινήτου 

Φάση 2: Λειτουργία Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας.
Στην περίπτωση που η λωρίδα κυκλοφορίας ορίζεται και από τις δύο πλευρές με γραμμές (είτε διακοπτόμενες είτε συνεχόμενες), το Σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας αναλαμβάνει αυτόματα την κίνηση του αυτοκινήτου εντός των γραμμών εφόσον ο οδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει το φως αλλαγής πορείας (φλας).

Αποτέλεσμα: Ακούσια Αλλαγή Πορείας και συνεπαγόμενη αποφυγή πρόσκρουσης.

11. Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης – Traffic Sign Recognition

Επαναλαμβάνει την ύπαρξη οδικής σήμανσης, απεικονίζοντάς την στην Οθόνη Πολλαπλών Λειτουργιών (Maxi Dot).

Ενεργοποιείται: Μέσω της Κάμερας Πολλαπλών Λειτουργιών αναγνωρίζονται οι οδικές σημάνσεις:

• Όρια ταχύτητας
• Απαγόρευση Προσπέρασης
• Λήξη προηγούμενων Σημάτων

Πως: Η κάμερα πολλαπλών λειτουργιών σαρώνει το χώρο 50 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο με ταχύτητα 30 καρέ το δευτερόλεπτο και στην περίπτωση ύπαρξης οδικής σήμανσης η εικόνα συγκρίνεται με τα προαποθηκευμένα σήματα της βάσης δεδομένων. Σε περίπτωση ταύτισης, το σήμα απεικονίζεται στην κεντρική οθόνη Πολλαπλών Λειτουργιών (Maxi Dot) και στο συστημα δορυφορικής πλοηγησης (navigation), εφόσον το αυτοκίνητο έχει εξοπλισθεί με αυτό.

12. Κάμερα Πολλαπλών Λειτουργιών. Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης

Αποτέλεσμα: Υπενθύμιση στον οδηγό για ύπαρξη οδικής σήμανσης και, επομένως, αυξημένη ασφάλεια

13. Σύστημα Προστασίας Επιβατών – Crew Protect Assistant

Προετοιμάζει το χώρο του οδηγού και του συνοδηγού για πιθανή σύγκρουση

Ενεργοποιείται: Από την αξιολόγηση των δεδομένων που η κεντρική μονάδα ελέγχου λαμβάνει από τους διάφορους αισθητήρες και συγκρίνοντάς τα με προκαθορισμένες τιμές και το στυλ οδήγησης του οδηγού.

Πως: Όταν η κεντρική μονάδα αναγνωρίσει:
• φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
• πλευρική επιτάχυνση αντίστροφη από τη γωνία του τιμονιού
• μεγάλη ταχύτητα απελευθέρωσης πεντάλ γκαζιού

τότε :

τεντώνει τις ζώνες ασφαλείας
κλείνει τα ηλεκτρικά παράθυρα αφήνοντας περιθώριο 5,5 εκ.
κλείνει τελείως την ηλιοροφή, εφόσον αυτή είναι ανοικτή.

14. Σύστημα Προειδοποίησης Κινδύνου Σύγκρουσης – Front Assistant

Προειδοποιεί για κίνδυνο σύγκρουσης. Είτε επιβραδύνει σημαντικά το αυτοκίνητο για μείωση των συνεπειών από την σύγκρουση (ταχύτητα αυτοκινήτου > 30 km/h), είτε ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο (ταχύτητα αυτοκινήτου < 30km/h).

Ενεργοποιείται: Μέσω ενός αισθητήρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα, πίσω από τις γρίλιες εισαγωγής αέρα.
Πως: Ο αισθητήρας ελέγχει το χώρο μπροστά από το αυτοκίνητο και με τη χρήση προκαθορισμένων αλγορίθμων αναγνωρίζει αντικείμενα ή αυτοκίνητα που αποτελούν πιθανούς κινδύνους. Στην περίπτωση αυτή και ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου προβαίνει.

Status Λειτουργία του Συστήματος
«Front Assistant
Ταχύτητα Αυτοκινήτου
μικρότερη των
30km/h Φάση 1: Προειδοποίηση Οδηγού με ηχητικό και
οπτικό σήμα στην οθόνη Maxi Dot.
Φάση 2: Έναρξη μερικού αυτόματου φρεναρίσματος
(3,5 m/S2).
Φάση 3: Άμεσο φρενάρισμα με μεγάλη ισχύ
(8,0m/S2) και ακινητοποίηση οχήματος.
Ταχύτητα Αυτοκινήτου
μεγαλύτερη των
30km/h Φάση 1: Προειδοποίηση Οδηγού με ηχητικό και
οπτικό σήμα.
Φάση 2: Έναρξη μερικού αυτόματου φρεναρίσματος
(3,5 m/S2).
Φάση 3: Ισχυρότερο φρενάρισμα (όχι ακινητοποίηση)
με επιβράδυνση 6,0m/S2.
Πως απενεργοποιείται
το Front Assistant Με την ενίσχυση πέδησης από τον οδηγό.

15.Σύστημα «’Έξυπνης» Υποβοήθησης Φώτων – Intelligent Light Assist

Σύστημα Αυτόματης Απενεργοποίησης / Ενεργοποίησης Υψηλής Σκάλας Φώτων.

Ενεργοποιείται: Κατά την νυκτερινή οδήγηση τοποθετείτε τον διακόπτη φώτων στην θέση AUTO και επιλέγετε την υψηλή σκάλα φώτων.

Πως : Η ψηλή σκάλα φώτων παραμένει ενεργοποιημένη για ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση. Απλά απενεργοποιείται αυτόμστα όταν:

• αναγνωρισθεί ένα αντίθετα διερχόμενο όχημα ή μοτοσυκλέτα
• αναγνωρισθεί ένα προπορευόμενο όχημα ή μοτοσυκλέτα
• αναγνωρισθεί επαρκώς φωτιζόμενος χώρος
• η ταχύτητα αυτοκινήτου μειωθεί κάτω από τα 30km/h
• αναγνωρισθεί ομίχλη


Αποτέλεσμα : Ασφαλής και άνετη οδήγηση κατά τη διάρκεια της νύχτας σε μη αστικές περιοχές και αυτοκινητοδρόμους, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να επέμβει χειροκινητά στην αλλαγη σκάλας φώτων.

Η Skoda Octavia λανσάρεται αυτή την περίοδο στην ελληνική αγορά σε λογικές τιμές. Εκδόσεις με βενζινοκινητήρα 1.2 TSI 105 ίππων προς 15.590 ευρώ(απόσυρση και προωθητική ενέργεια), 1.4 TSI 140 ίππων 16.690 ευρώ, 1.8 TSI 180 ίππων 21.328 ευρώ, ντίζελ 1.6 TDI 90 17.990, 1.6 TDI 105 18.790 ευρώ και 2.0 TDI 150 22.990 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v