Toyota Auris: Βενζίνη, πετρέλαιο ή υβριδικό;

Αεροδυναμική σχεδίαση, μεγαλύτεροι χώροι στο εσωτερικό και γκάμα κινητήρων βενζίνης, πετρελαίου αλλά και ηλεκτρισμού, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου Auris που δείχνει να μη «μασά» στον ανταγωνισμό.
Toyota Auris: Βενζίνη, πετρέλαιο ή υβριδικό;
Σημαντικά διαφοροποιημένο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο εμφανίζεται το νέο Toyota Auris που αναμένεται να κάνει επίσημο ντεμπούτο στο φετινό σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού, στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Εξωτερικά το νέο Auris έχει περισσότερες ακμές και γωνίες από το τρέχον μοντέλο και παραπέμπει σε μια σχεδίαση δυναμικότερη και πιο σπορ. Τα φωτιστικά σώματα, τόσο μπρος όσο και πίσω, είναι μακρύτερα, οι νευρώσεις εμφανέστερες, οι προφυλακτήρες μεγαλύτεροι, ενώ και το χαμηλότερο ύψος του μοντέλου ενισχύει τον δυναμικό του χαρακτήρα.

Το Auris είναι μακρύτερο από το τρέχον μοντέλο κατά 3 εκατοστά (στα 4,27 μέτρα), διατηρεί το ίδιο πλάτος 1,76 μέτρα, ενώ είναι 5,5 εκατοστά κοντύτερο (στα 1,46 μέτρα). Το μεταξόνιο παραμένει στα 2,6 μέτρα, ενώ ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 6 λίτρα, στα 360.

Η νέα εμφάνιση και η όλη σχεδίαση οδήγησαν σε έναν κορυφαίο -για τα δεδομένα της κατηγορίας- αεροδυναμικό συντελεστή, στα 0,28Cd, δεδομένο που επιδρά θετικά στην κατανάλωση.

Το εσωτερικό αφήνει περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, ενώ έχει σχεδίαση πιο συμβατική συγκριτικά με την εξωτερική εικόνα. Δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, ενώ η χαρακτηριστικότερη αλλαγή αφορά την κεντρική κονσόλα που πλέον επανήλθε στα κλασικά μοτίβα ύψους και σχεδίασης (θυμίζουμε ότι στο τρέχον Auris ήταν υπερυψωμένη και σε μεγάλη κλίση σε σχέση με τον οδηγό).

Οι επιλογές στους κινητήρες αφορούν βενζίνη, πετρέλαιο και υβριδική έκδοση. Το Auris θα «εξοπλίζεται» με μοτέρ βενζίνης 1,33 και 1,6 λίτρων αντίστοιχα, αλλά και πετρελαίου, χωρητικότητας 1,4 λίτρων.

Στην υβριδική έκδοση θα φορά το μοτέρ των 1,8 λίτρων σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα. Η Toyota δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα υβριδικά μοντέλα και πιστεύει ότι το 1/3 των πωλήσεων του νέου Auris στην Ευρώπη θα ανήκουν σε αυτή την έκδοση.
Άλλωστε και η ίδια πρωτοστατεί στην «κατηγορία» έχοντας πωλήσει συνολικά 4,7 εκατομμύρια μοντέλα από το 1997. Σε ό,τι αφορά το Auris, η τρέχουσα υβριδική έκδοση (Auris Hybrid) πώλησε περισσότερα από 60.000 μονάδες και κατατάχθηκε δεύτερη μένοντας πίσω από το ομογάλακτο Prius.

Στην Ελλάδα αναμένεται από τις αρχές του νέου έτους σε τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί.

Το νέο Auris αναμένεται να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία C παρά τον σκληρό ανταγωνισμό που δέχεται τόσο από τις ασιατικές όσο και τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η ιαπωνική εταιρία θεωρείται ένας από τους μεγάλους «παίκτες» στην εγχώρια αγορά τόσο στην κατηγορία Β (με τοYaris) όσο και στην απαιτητικότερη C (με ανταγωνιστές μοντέλα όπως τα Golf και Astra).

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v