Peugeot 301: Μεγάλο το νέο μικρομεσαίο

Χωρίς να εντυπωσιάζει σχεδιαστικά αλλά με πολύ καλούς χώρους για της ανάγκες της οικογένειας, το νέο Peugeot 301 θα «φορά» μεταξύ άλλων και κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος υπόσχεται καλές και οικονομικές αποδόσεις.
Peugeot 301: Μεγάλο το νέο μικρομεσαίο
Η Peugeot κατασκευάζει αυτοκίνητα για περισσότερα από 120 έτη και, πέρα από τον λέοντα στο καπό, έχει ως σήμα κατατεθέν τον αριθμό μηδέν (0) στην ονομασία του μοντέλου.

Για την ακρίβεια το μηδέν φιγουράρει σε περισσότερα από εννέα μοντέλα, ένα εκ των οποίων είναι το 301. Η γαλλική εταιρία έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για το τετράθυρο σεντάν που θα παρουσιάσει επισήμως στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το φετινό Σεπτέμβριο.

Με μια πρώτη ματιά το 301 μοιάζει σαν το μικρό αδερφάκι του 508, ιδιαίτερα στο μπροστινό τμήμα: Ένα φουσκωμένο καπό, «νευρώσεις» στα πλάγια και ένα πίσω τμήμα σχετικά συντηρητικό αλλά όχι βαρετό. Η θετική έκπληξη έρχεται από τους χώρους καθώς το μοντέλο έχει μήκος 4,4 μέτρα και μεταξόνιο 2,65 μέτρα. Ο δε χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 506 λίτρα.

Το εσωτερικό είναι όμορφο, χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες καθώς απευθύνεται σε ένα αγοραστικό κοινό που κατά βάση δεν αρέσκεται σε φουτουριστικές γραμμές στο design.

Στον εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ABS, ESP, έως 4 αερόσακοι, σύστημα υποβοήθησης πέδησης σε έκτακτη ανάγκη, καθίσματα ISOFIX. Περιλαμβάνoνται, επίσης, ηλεκτρονικό air condition, mp3 με Bluetooth και θύρες USB, άνοιγμα του πορτ μπαγκαζ με τηλεχειρισμό και σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος για το πίσω τμήμα.

[Δείτε φωτογραφικό video με το νέο Peugeot 301]


Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, το νέο Peugeot θα προσφέρεται με τρία σύνολα. Χαμηλότερα από πλευράς κυβισμού θα είναι το τρικύλινδρο βενζινοκίνητο μοτέρ των 1,1 λίτρων που αποδίδει 72 άλογα.

Το 301 θα είναι το δεύτερο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα φορά το μικρό τρικύλινδρο μοτέρ, μετά το 208.

Αμέσως μεγαλύτερο θα είναι το βενζινοκίνητο μοτέρ των 1,6 λίτρων και των 115 αλόγων. Ο υποψήφιος αγοραστής που θέλει πετρελαιοκινητήρα μπορεί να αγοράσει το 301 με το μοτέρ των 1,6 λίτρων (1,6HDi) που αποδίδει 92 άλογα.

Η κίνηση μεταδίδεται μέσω χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ στην περίπτωση του βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων προσφέρεται και αυτόματο κιβώτιο.

Το μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Vigo της Ισπανίας και από το Νοέμβριο του 2012 θα κυκλοφορήσει σε πάρα πολλές αγορές (και εκτός Ευρώπης) μεταξύ των οποίων και η ελληνική.

Ο συνδυασμός πρακτικότητας, χώρων και ίσως τιμής αγοράς του 301 αναμένεται να προσελκύσει την προσοχή των καταναλωτών. Άλλωστε η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου συρρικνώνεται μήνα με μήνα με «φρενήρεις» ρυθμούς, και το όποιο ενδιαφέρον επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στις μικρότερες κατηγορίες οχημάτων (Α,B,C).

Θεωρητικά το 301 με τον ντιζελοκινητήρα είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή αλλά αυτό βέβαια μένει να φανεί στην πράξη.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v