Νέο Ford Focus: Έτοιμο για… διεθνή καριέρα

Εγκαταλείποντας τον αμιγώς ευρωπαϊκό προσανατολισμό, η τρίτη γενιά του δημοφιλούς αυτοκινήτου προσπαθεί να γίνει ένα «παγκόσμιο» αυτοκίνητο με την (κυριολεκτικά) κινητήριο δύναμη του 1,0 EcoBoost να κάνει τη διαφορά.
Νέο Ford Focus: Έτοιμο για… διεθνή καριέρα
H τρίτη γενιά του Ford Focus (κατά πολλούς η πλέον ολοκληρωμένη), βρίσκεται αρκετά υψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών που επιλέγουν οχήματα της κατηγορίας και δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η καινούργια αναφορά στο μοντέλο δε σχετίζεται στις συνήθεις αιτίες - όπως οι μικρές αισθητικές αλλαγές λόγω ανταγωνισμού- αλλά στην τοποθέτηση ενός νέου εξαιρετικά ενδιαφέροντος μοτέρ του υπερτροφοδοτούμενου 3κύλινδρου των 1.000κ.εκ.

Η Ford, σύμφωνη με το πνεύμα της εποχής που ακούει στο όνομα downsizing, κατασκεύασε τον 1,0 EcoBoost και τον τοποθέτησε πρώτα στο Focus και όχι στο μικρότερο Fiesta (θα ακολουθήσει βέβαια και σε αυτό). To νέο μοτέρ των 999κ.εκ. αποδίδει ανάλογα με την έκδοση 100 ή 125 άλογα. Στην περίπτωση των 100 αλόγων υπόσχεται μέση κατανάλωση 4,8λτ/100χλμ, τελική ταχύτητα στα 185χλμ και μέγιστη ροπή περί τα 170Nm, διαθέσιμη από το φάσμα των 1.400 στροφών.

Στην ισχυρότερη των 125 αλόγων η κατανάλωση αυξάνεται στα 5,0λτ/100χλμ, η τελική σκαρφαλώνει υψηλότερα των 190χλμ, ενώ δεν μεταβάλλονται οι τιμές για τη μέγιστη ροπή. Όπως είναι αναμενόμενο ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στη δυνατότητα των μοτέρ/τουρμπίνα να αποδίδουν τα μέγιστα «χαμηλά», ώστε να μη γίνεται αισθητή η απουσία δύναμης. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω 5τάχυτου κιβωτίου στην έκδοση των 100 αλόγων, ενώ για τα υψηλότερα άλογα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 6τάχυτο κιβώτιο.

Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές με τις τρέχουσες εκδόσεις. Η εξωτερική εμφάνιση παραμένει ευφάνταστη και ικανοποιητική, παρά τις ενστάσεις που έχουν διατυπωθεί για τα φωτιστικά σώματα στο πίσω τμήμα.



Το εσωτερικό είναι σύγχρονο, σπορ και αρκετά όμορφο, η δε ποιότητα υλικών θα ικανοποιήσει και τους πλέον απαιτητικούς. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ βρίσκεται στα 316 λίτρα, χαμηλά συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, αυτόματο σύστημα κλιματισμού, κουμπί εκκίνησης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρική οροφή, θερμαινόμενο παρμπρίζ μπροστά, ραδιοCD συμβατό με MP3.

Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και τον εξοπλισμό το Focus διαθέτει (ανάλογα με το πακέτο) πλήθος αερόσακων, ABS και ESP, σύστημα για εκκίνηση στην ανηφόρα, cruise control, σύστημα ασφάλειας χαμηλής ταχύτητας.

Το Ford Focus έρχεται σε τρεις εκδόσεις (Trend, Sport, Titanium) σε τιμές που ξεκινούν από 16.890, 20.095 και 20.605 αντίστοιχα (5θυρο και 100 άλογα). Ωστόσο, με το όφελος της απόσυρσης και την προσφορά της Ford οι τιμές υποχωρούν αντίστοιχα σε 14.200, 16,831 και 17.341 ευρώ.

Το μοντέλο με την προσθήκη του 1,0 ΕcoBoost αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους υποψήφιους αγοραστές με οικογενειακό προσανατολισμό και σίγουρα αξίζει μια επίσκεψη στις αντιπροσωπείες.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v