Μercedes A Class: H… νέα είναι ωραία

Με νεανικό στυλ, ολοκαίνουργια προσθιοκίνητη πλατφόρμα, κλασσικό hatchback αμάξωμα και σεντάν έκδοση για πρώτη φορά στη γκάμα της, η νέα A Class σηματοδοτεί την επιστροφή της Mercedes στη υποκατηγορία των premium μικρομεσαίων μοντέλων.
Μercedes A Class: H… νέα είναι ωραία
Ένα από τα μοντέλα που πρωταγωνίστησαν στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης είναι η νέα Μercedes A Class, που φαίνεται να σηματοδοτεί την αλλαγή των δεδομένων στην «κατηγορία» των premium μικρομεσαίων μοντέλων.

Δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί ότι η νέα Α Class έχει πολύ λίγα κοινά σημεία με την τρέχουσα-απερχόμενη, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό. Η τρέχουσα είναι ένα σχετικά ψηλό όχημα που απευθύνεται σε πιο συντηρητικό κοινό. Η καινούργια κινείται στα χωράφια του Audi A3, είναι πιο σπορ και προδιαθέτει για κάτι παραπάνω από απλές μετακινήσεις.

Εξωτερικά ξεχωρίζει το μακρύ καπό, τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα και οι επιθετικότερες γραμμές. Το μοντέλο δείχνει πιο μυώδες και καλύτερα στημένο από το τρέχον, καθώς πλέον είναι hatchback με αεροδυναμικό συντελεστή 0,26. H φρέσκια σχεδίαση είναι διάχυτη και στο εσωτερικό, με τους τρεις στρογγυλούς αεραγωγούς στο κέντρο, την οθόνη ψηλά στην κεντρική κονσόλα και το σπορ τιμόνι να ξεχωρίζουν.

Η συνολική εικόνα είναι ιδιαίτερα θετική, καθώς η γερμανική εταιρία προσφέρει ευρεία γκάμα επιλογών για τους εσωτερικούς χρωματισμούς και τις «επενδύσεις» (δέρμα κλπ). Σε κάθε περίπτωση ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών εκδόσεων: “Urban”, “Style” και “AMG Sport”.



Ο εξοπλισμός, όπως άλλωστε είναι αναμενόμενο, είναι υπερπλήρης ειδικά για μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η νέα A Class διαθέτει μεταξύ άλλων συστήματα υποβοήθησης για το πάρκινγκ, την εκκίνηση σε δρόμο υπό κλίση, την διατήρηση σταθερής ταχύτητας. Διαθέτει επίσης συστήματα για τον έλεγχο νεκρής γωνίας, αλλαγής λωρίδας όπως επίσης ραντάρ που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και επιβραδύνει το όχημα, σε έκτακτες συνθήκες.

Το μοντέλο προσφέρει τη δυνατότητα στους κατόχους iPhone να συνδέσουν τη συσκευή τους με τα συστήματα ψυχαγωγίας του, δυνατότητα που θα επεκταθεί και σε άλλα smartphones. O υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει μεταξύ έξι κινητήρων, τριών βενζίνης και τριών πετρελαίου. Στα μοτέρ βενζίνης φιγουράρει ο κινητήρας των 1,6 λίτρων που αποδίδει 115 (A160) και 156 (Α200) άλογα αντίστοιχα, ενώ ο αμέσως ισχυρότερος δίλιτρος (A250) βγάζει 211 άλογα.

Στους πετρελαιοκινητήρες ο μικρότερος των 1,8 λιτρων βγάζει 109 (A100) και 136 (Α200) άλογα αντίστοιχα, ενώ ο ισχυρότερος των 2,2 λίτρων αποδίδει 170 ίππους και 350Nm ροπής. Όλα τα μοτέρ διαθέτουν το σύστημα ECO Start/Stop και συνδυάζονται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχύτητων ή με το 7G-DCT διπλού συμπλέκτη.

Η νέα A Class αναμένεται να πατήσει στους ελληνικούς δρόμους από το Φθινόπωρο του 2012. Με τις αλλαγές και κυρίως τη νέα εξωτερική εμφάνιση πέφτει πλέον πάνω στο Audi A3, τη BMW σειρά 1, αλλά και το VW Scirocco.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v