Τoyota GT 86: Μικρό αλλά θαυματουργό

Η συνεργασία της Toyota με την Subaru για την δημιουργία του κινητήρα του νέου GT 86 αφήνει αρκετές υπόνοιες για τα θαύματα που αυτό θα κάνει στους δρόμους, το σπορ μικρό που υπόσχεται οδηγική απόλαυση στα άκρα.
Τoyota GT 86: Μικρό αλλά θαυματουργό
Η επιστροφή της Τoyota στα σπορ αυτοκίνητα είναι πλέον γεγονός με την παρουσίαση του GT 86, ενός πισωκίνητου μοντέλου με έμφαση στην ευχαρίστηση του οδηγού και τις επιδόσεις.

Το Τoyota GT 86 με μήκος 4,24 μέτρα, ύψος 1,28 και πλάτος 1,77 και μεταξόνιο 2,57 μέτρα είναι το μικρότερο σπορ τετραθέσιο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο. Η εξωτερική σχεδίαση προϊδεάζει για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι επιθετικές γραμμές, τα "φουσκώματα", οι 17άρες ζάντες, το σπόιλερ στο πίσω τμήμα, αλλά και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης δημιουργούν ένα εντυπωσιακό σύνολο, που όμως δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά.

Το αυτοκίνητο έχει ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους (475χιλ) αναλογία βάρους 53% μπροστά, 47% πίσω και ζυγίζει λιγότερο από 1.300 κιλά.

Το εσωτερικό «δένει» με τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου χωρίς όμως να είναι «σπαρτιάτικο». Τα αλουμινένια πεντάλ, οι κόκκινες ραφές και τα καθίσματα τύπου μπάκετ ξεχωρίζουν, όπως επίσης το γεγονός ότι στο κέντρο των οργάνων βρίσκεται το στροφόμετρο και αριστερά το ταχύμετρο. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η Toyota τοποθέτησε στο GT 86 το μικρότερο σε διάμετρο τιμόνι (μόλις 365χιλ) που έχει βάλει ποτέ σε μοντέλο με το σήμα της.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων φώτα xenon και LED, έξι αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, μπλοκέ διαφορικό. Διαθέτει ακόμη ΑBS και ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της ευστάθειας.

Δείτε video με το νέο Τoyota GT 86


Ο κινητήρας προέρχεται από την συνεργασία της Toyota και της Subaru και είναι 4κύλινδρος, boxer, χωρητικότητας 2.000 λίτρων. Αποδίδει 200 άλογα στις 7.000σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 205Nm στις 6.600σ.α.λ.

Συγκεκριμένα στοιχεία για τις υπόλοιπες επιδόσεις δεν έχουν γίνει γνωστά, όμως σίγουρα αναμένεται να είναι καταιγιστικές δεδομένου του χαρακτήρα του μοντέλου αλλά και του έντονου γερμανικού αλλά και ιαπωνικού ανταγωνισμού.

H κίνηση μεταδίδεται μέσω εξατάχυτου μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ η κατανάλωση είναι στα 8,0 λτ./100 χλμ.

Το νέο μοντέλο καλύπτει ένα μεγάλο κενό στο χαρτοφυλάκιο μοντέλων της ιαπωνικής εταιρίας, μετά τη διακοπή παραγωγής του Celica αλλά και δευτερευόντως του MR2 (αναφερόμαστε πάντα στο τι συμβαίνει στην Ευρώπη).

Είναι σίγουρο ότι θα προσελκύσει την προσοχή των υποψήφιων αγοραστών τόσο σε όλη τη γηραιά ήπειρο όσο και στην χώρα μας, τηρουμένων πάντα των αναλογίων, δεδομένης της γνωστής κατάστασης.

To GT 86 κάνει επίσημο ντεμπούτο αυτή την περίοδο στην έκθεση αυτοκινήτου στο Τόκιο. Στην Μεγάλη Βρετανία θα βγει στην παραγωγή τον Ιούνιο του 2012, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη πρέπει να αναμένεται από τα Φθινόπωρο του ίδιου έτους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί το δίδυμο αδερφάκι του Subaru BRZ, μοντέλου που θα μοιράζεται πάρα πολλά κοινά στοιχεία με το GT 86, τόσο στη σχεδίαση όσο και στα μηχανικά μέρη.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v