Audi A5: Ανανέωση χωρίς υπερβολές

Χωρίς σημαντικές εξωτερικές αλλαγές αλλά με ενδιαφέροντα τεχνολογικό εξοπλισμό και βελτιωμένους κινητήρες το νέο Α5 έρχεται αθόρυβα να αντικαταστήσει το παλιό, στο γκαράζ των πιστών φαν της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Audi A5: Ανανέωση χωρίς υπερβολές
H σειρά Α5 της Audi έχει ιδιαίτερα ελκυστική σχεδίαση -τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό - αλλά ο αυξημένος ανταγωνισμός και οι αλλαγές σε κάποιους κινητήρες οδήγησαν τη γερμανική εταιρία να προχωρήσει σε μια μικρή ανανέωση αυτών των μοντέλων (Sportback, Coupé, Cabriolet και S5).

Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι πραγματικά περιορισμένες. Τα φωτιστικά σώματα (μπρος πίσω) έχουν επανασχεδιαστεί, «αποκτώντας» Xenon και LED, ενώ αλλαγές παρατηρούνται και στη μάσκα.

Το Α5 είναι πλέον διαθέσιμο σε 16 χρώματα, ενώ η κουκούλα του coupe σε 4. Συνολικά, οι έτσι και αλλιώς μικρές αλλαγές, δεν επηρεάζουν δραστικά τον χαρακτήρα του μοντέλου, που παραμένει σπορ, δυναμικό και πολυτελές.

Στο εσωτερικό υπάρχουν επανασχεδιασμένο τιμόνι, νέοι διακόπτες που βελτιώνουν την εργονομία, επιλογές για περισσότερα υλικά και για περισσότερο δέρμα. Επιπλέον το Α5 διατίθεται πλέον και σε πενταθέσιο.

Δείτε video με το νέο Audi A5


Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες υπάρχουν 3 βενζινοκίνητα σύνολα και 4 μοτέρ πετρελαίου και σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία εκπέμπουν 22% λιγότερους ρύπους και καταναλώνουν 11% περισσότερο καύσιμο.

Ο μικρότερος κινητήρας των 1,8 λίτρων (TFSI) αποδίδει 170 άλογα και έχει μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Ακολουθεί (από πλευράς ισχύος) το 2λιτρο μοτέρ των 211 αλόγων και ο νέος 3λίτρος, 6κύλινδρος κινητήρας των 3,0 λίτρων που βγάζει 272 άλογα.

Από πλευράς κιβωτίων η Audi προσφέρει δύο επιλογές το 6τάχυτο μηχανικό και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων DSG. Οι τετρακίνητες εκδόσεις εξοπλίζονται με νέο κεντρικό διαφορικό, ενώ αναβαθμισμένες είναι και οι αναρτήσεις.

Η Audi εξόπλισε τα Α5 με ένα νέο σύστημα που προειδοποιεί τον οδηγό να επιβραδύνει αν διαπιστώσει σημάδια κούρασης. Χρησιμοποιώντας διάφορες παραμέτρους αλλά και τις κινήσεις στο τιμόνι το σύστημα βγάζει ένα ηχητικό μήνυμα με τη σύσταση να φρενάρει. Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ηλεκτρονικά συστήματα που τον συνδράμουν όταν αλλάζει λωρίδα (υπολογίζουν την απόσταση από το πίσω όχημα) αλλά και cruise control που με τη βοήθεια ραντάρ μπορεί να διατηρεί μια σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Αναβαθμισμένα είναι και τα infotainment συστήματα των μοντέλων με έμφαση στην περισσότερη πρακτικότητα αλλά και την εργονομία. Φυσικά παρόν είναι το ηχοσύστημα με τα οκτώ ηχεία που εξοπλίζει όλη τη σειρά των Α5.

Το Α5 είναι ένα ενδιαφέρον μοντέλο με εξαιρετική σχεδίαση, που συνδυάζει πολυτέλεια και σπορ επιδόσεις. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις του πάνε αρκετά καλά, δεδομένης της κρίσης αλλά και του κοινού που απευθύνεται. Οι αλλαγές μάλλον δεν θα επηρεάσουν δραστικά την εμπορική του πορεία, εκτός και αν το καταστήσουν ακόμη πιο ελκυστικό.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v