Fiat Freemont: Ιταλική σιλουέτα σε αμερικάνικες διαστάσεις

Μικρό θα είναι το ενδιαφέρον, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, του ελληνικού κοινού προς τη νέα σύμπραξη Fiat-Chrysler που «γέννησε» το Freemont, ένα μεγάλο, πρακτικό οικογενειακό, το οποίο όμως αρχικά θα κινείται μόνο με πετρέλαιο.
Fiat Freemont: Ιταλική σιλουέτα σε αμερικάνικες διαστάσεις
Οι εξαγορές και συνενώσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μοντέλων διαφορετικής φίρμας αλλά με κοινά σχεδιαστικά ή μηχανικά στοιχεία, όπως οι κινητήρες, το «πάτωμα», ακόμα και οι διακόπτες. Από ένα τέτοια «πάντρεμα» (των Fiat -Chrysler) βγήκε και το νέο Fiat Freemont, που φέρει το σήμα της θρυλικής ιταλικής εταιρίας από το Τορίνο, αλλά διαθέτει αμερικανικά γονίδια.

Το νέο μοντέλο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο ευρωπαίος συγγενής του Dodge Journey αν και διαθέτει ορισμένες βασικές διαφορές από το πρώτο με στόχο να καταστεί ελκυστικότερο στο ευρωπαϊκό κοινό που απευθύνεται.

Εξωτερικά το Freemont είναι ένα μεγάλο, μυώδες όχημα που… πλησιάζει στην κατηγορία των SUV και έχει μήκος 4,8 μέτρα, πλάτος 1,87 και ύψος 1,69. Oι σχεδιαστικές παρεμβάσεις της Fiat έχουν αποχαρακτηρίσει μερικώς το αμερικανικό design αν και βασικές γραμμές παραμένουν ίδιες.

Το εσωτερικό του μοντέλου χαρακτηρίζεται από την πρακτικότητα και την ευρυχωρία. Στην πράξη το Freemont μπορεί να φιλοξενήσει άνετα επτά επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του χώρου των αποσκευών μπορεί να ανέλθει έως τα 1460 λίτρα. Στοιχεία που συμβάλλουν στην πρακτικότητα είναι οι 20 αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του μοντέλου, το άνοιγμα των πίσω θυρών σε γωνία έως 90 μοίρες και οι πολλές δυνατότητες κίνησης/μετακίνησης των καθισμάτων. Στο ταμπλό ξεχωρίζουν, μεταξύ άλλων, η έγχρωμη οθόνη αφής, οι «φέτες» χρωμίου.

Δείτε video με το νέο Fiat Freemont


Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει μεταξύ δύο εκδόσεων ενός πετρελαιοκινητήρα 2.000 κ.εκ. Στη μικρότερη έκδοση αποδίδει 140 άλογα στις 4.000σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή των 350Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.750 στροφές. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185χλμ, ενώ τα πρώτα 100χλμ από στάση έρχονται σε 12,3 δευτερόλεπτα.

Στην ισχυρότερη έκδοση το μοτέρ έχει ιπποδύναμη 170 αλόγων, τελική ταχύτητα 195χλμ και επιτάχυνση (0-100χλμ) της τάξεως 11 δευτερολέπτων και μέγιστη ροπή 350Nm αλλά για μεγαλύτερο εύρος στροφών.

Σε κάθε περίπτωση η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

Η Fiat σχεδιάζει να εξοπλίσει το μοντέλο και με έναν βενζινοκινητήρα που, θεωρητικά τουλάχιστον, θα έχει πιο ενδιαφέρον στην Ελλάδα. Ωστόσο στα σχέδια είναι η τοποθέτηση μοτέρ 3,6 λίτρων και 276 αλόγων που, δεδομένης της οικονομικής και φορολογικής κατάστασης, βρίσκεται μακριά από τα ελληνικά δεδομένα.

Στον εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, υπολογιστής ταξιδίου, cruise control, αισθητήρες για το πάρκινγκ και αυτόματος κλιματισμός τριών ζωνών.

Το Fiat Freemont είναι ένα ενδιαφέρον μοντέλο που όμως στην αρχή θα φέρει μόνο πετρελαιοκινητήρα, δεδομένο που περιορίζει σημαντικά το υποψήφιο αγοραστικό κοινό. Αν επιτραπεί τελικώς η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως άφησε να εννοηθεί ο Γ. Παπακωνσταντίνου την προηγούμενη εβδομάδα, τότε σίγουρα θα έχει καλύτερη τύχη.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v