Auris HSD: Η οικονομία οδηγεί Toyota

Έχοντας ως βασική του αρετή, πέρα από τη γνωστή ποιότητα Toyota, την χαμηλότατη κατανάλωση, το νέο Auris Hybrid Synergy Drive (HSD) ξεδιπλώνει τις οικολογικές του περγαμηνές σε τιμή που ξεκινά από τις 23.000 ευρώ.
Auris HSD: Η οικονομία οδηγεί Toyota
Οι αρετές των Τοyota είναι γνωστές και έχουν καταστήσει την ιαπωνική φίρμα πρώτη στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα. Τα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας φημίζονται για την αξιοπιστία τους όμως δεν απολαμβάνουν αντίστοιχης προβολής και για την τεχνολογική τους πρωτοπορία, τουλάχιστον τα περισσότερα εξ αυτών.

Η Toyota ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που παρήγαγε μαζικά υβριδικό μοντέλο, δηλαδή ένα επιβατικό όχημα που για την κίνηση του χρησιμοποιεί μαζί ή χωριστά έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα βενζινοκινητήρα 1.800 κυβικών. Η αρχή έγινε με το Prius (βρισκόμαστε ήδη στη τρίτη γενιά του) και έχει επεκταθεί και στο Auris.

To Auris Hybrid Synergy Drive (HSD) διαθέτει ένα ηλεκτροκινητήρα και ένα μοτέρ βενζίνης που αθροιστικά αποδίδουν 136 άλογα, χαρίζουν στο μοντέλο τελική ταχύτητα 180 χλμ και τα πρώτα 100 χλμ από στάση σε περίπου 11,4 δευτερόλεπτα.



Όμως η ουσία δεν βρίσκεται τόσο σε αυτές τις επιδόσεις όσο στην οικονομία καυσίμου και στις επιλογές του οδηγού. Με ταχύτητες έως και 50χλμ το μοντέλο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ από εκεί και πέρα αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας.

Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης: Την EV, που εμπλέκει μόνο τον ηλεκτροκινητήρα, την Eco η οποία είναι μια ενδιάμεση επιλογή και συνδυάζει οικονομία και επιδόσεις αλλά και την Power, που χαρίζει τη μέγιστη απόδοση.

Το Auris HSD καταναλώνει μόλις 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα όταν ένα μοντέλο αντίστοιχης ιπποδύναμης θα μπορούσε να καταναλώνει 8 λίτρα.

Εξωτερικά, το αποκλειστικά πεντάθυρο υβριδικό μοντέλο διαφοροποιείται σε ορισμένα από το συμβατικό τόσο για λόγους εμφάνισης όσο και ουσίας. Διαθέτει στο μπροστινό τμήμα διαφορετικό προφυλακτήρα και σπόιλερ, φώτα τύπου led και στο πίσω μια αεροτομή για καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή αλλά και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα.

Το εσωτερικό του οικολογικού Auris είναι καλοσχεδιασμένο και είναι σχεδόν ίδιο με του συμβατικού με κάποιες σημαντικές όμως διαφορές. Στη θέση του γνώριμου λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει ο μικρός ηλεκτρονικός επιλογέας που ελέγχει ποιος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί και ακριβώς πιο κάτω τα τρία κουμπιά για τις λειτουργίες οδήγησης.

Επίσης μπορείτε να ξεχάσετε τον συμβατικό πίνακα οργάνων που γνωρίζατε. Στο Auris HSD ο πίνακας είναι μπλε, διαθέτει δείκτη για τη λειτουργία και την κατάσταση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ και στο ταχύμετρο παρέχονται πληροφορίες για το ποιος κινητήρας είναι σε λειτουργία.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και ασφάλειας. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τεσσάρων ειδών αερόσακοι, κάμερα οπίσθιας προβολής, αισθητήρες βροχής και φωτεινότητας, cruise control, αυτόματος κλιματισμός.

Αξίζει να αναφερθεί ακόμη ότι ο χώρος των αποσκευών είναι μικρότερος από εκείνο του απλού Auris, καθώς έχει χωρητικότητα 279 λίτρα. Το Auris HSD είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις (Unique και Premium) σε τιμή που ξεκινά από τα 22.980 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v