Alfa Romeo 4C: Φινέτσα και επιδόσεις αλά ιταλικά

Σχεδίαση, επιδόσεις και τεχνολογία είναι το τρίπτυχο στο οποίο στηρίχθηκε η νέα Alfa Romeo 4C Concept που έκλεψε την παράσταση στο σαλόνι της Γενεύης. Ενα γέννημα- θρέμμα σπορ αυτοκίνητο που θα ενθουσιάσει τους λάτρις της ιταλικής φίρμας.   
Alfa Romeo 4C: Φινέτσα και επιδόσεις αλά ιταλικά
Ένα από τα μοντέλα που κυριολεκτικά έκλεψαν την παράσταση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ήταν η Alfa Romeo 4C Concept, ένα πραγματικά σπορ αυτοκίνητο, που συνδυάζει σχεδίαση, επιδόσεις και τεχνολογία. Το νέο Concept της ιταλικής φίρμας ακολουθεί την κλασική επιτυχημένη συνταγή των σπορ μοντέλων: Αυστηρά διθέσιο, πισωκίνητο, με τη μηχανή στο κέντρο, μικρό μήκος (περί τα 4 μέτρα) και ένα μεταξόνιο της τάξεως των 2,4 μέτρων.

Εξωτερικά, το μοντέλο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ο μικρότερος αδελφός του 8C Competizione: Επιθετικές, σπορ γραμμές με τη χαρακτηριστική μάσκα της ιταλικής φίρμας να δεσπόζει στο μπροστινό τμήμα, αλλά και ένα πολύ όμορφο «τελείωμα». Το δε πίσω τμήμα με τα μεγάλα στρογγυλά φώτα και τον συμπαγή όγκο παραπέμπει σε Ferrari.
 
Η εκτεταμένη χρήση «εξωτικών» υλικών οδήγησε στη συγκράτηση του βάρους κάτω από τα 850 κιλά και σε μια αναλογία βάρους προς ισχύ κάτω από 4 κιλά ανά ίππο.
Το εσωτερικό είναι και αυτό σπορ, hi tech και ολίγον φουτουριστικό. Ξεχωρίζει η λεπτή κεντρική κονσόλα, το τιμόνι με το οριζοντιομένο κάτω τμήμα και η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου.

Το πρωτότυπο φέρει τετρακύλινδρο μοτέρ 1.750κ. εκ. που με τη βοήθεια υπερσυμπιεστή αποδίδει περί τα 200 άλογα και χαρίζει στο πανάλαφρο μοντέλο επιδόσεις supercar. H τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250χλμ και τα πρώτα 100χλμ έρχονται σε 5 δευτερόλεπτα.

[Βίντεο με το Alfa Romeo 4C Concept]
 
Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στη Giulietta Quadrifoglio Verde, ξεχωρίζει για τις τεχνολογικές καινοτομίες όπως η άμεση έγχυση καυσίμου στο θάλαμο, ο διπλός και συνεχόμενος χρονισμός των βαλβίδων, ο σύγχρονος υπερσυμπιεστής και το επαναστατικό σύστημα ελέγχου σάρωσης που καταργεί την υστέρηση του turbo.

Η κίνηση μεταδίδεται μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, ενώ ιδιαίτερα εξελιγμένες είναι οι αναρτήσεις με τετράπλευρα ψαλίδια στο μπροστινό άξονα και γόνατα Mc Pherson στον πίσω. Το τελικό αποτέλεσμα δημιουργεί μια κατανομή βάρους 40% – 60% για τους δύο άξονες αντίστοιχα.

Το μοντέλο αναμένεται να βγει στην παραγωγή από το 2012 (σε σχέδιο που δεν θα διαφέρει σημαντικά από το τρέχον) και είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει ένα ακόμη best seller στην ιστορία της μιλανέζικης φίρμας. Και αν όχι στην Ελλάδα, λόγω της γνωστής οικονομικής κρίσης και της υπερφορολόγησης του αυτοκινήτου, σίγουρα στην Ευρώπη αλλά και σε πιο «εξωτικές» αγορές.

Άλλωστε και το «θηριώδες» 8C Competizione αποτέλεσε μια μεγάλη επιτυχία για την ιταλική φίρμα παρά την υψηλή τιμή του και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v