Το νέο κομψοτέχνημα της Pagani λέγεται Huayra

Ιπποδύναμη που φθάνει τα 700 άλογα, μέγιστη ροπή τα 1.000Nm, τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 370 χλμ. Το νέο "πείραμα" της Pagani δεν είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο. Αλλά αυτό μάλλον το έχετε ήδη καταλάβει από τη φωτογραφία...   
Το νέο κομψοτέχνημα της Pagani λέγεται Huayra
H Pagani είναι μια μικρή ιταλική εταιρία που ειδικεύεται στην παραγωγή «εξωτικών» super sport μοντέλων τα οποία διεκδικούν κατά καιρούς διάφορα παγκόσμια ρεκόρ, όπως εκείνα του ακριβότερου ή του γρηγορότερου μοντέλου παραγωγής και (κατά πολλούς) κάνουν τις Ferrari και τις Lamborghini να φαίνονται... καθημερινά αυτοκίνητα. Η ιταλική εταιρία μετά το Zonda παρουσίασε το νέο υπεραυτοκίνητό της, το Huayra, όνομα που δανείστηκε από ένα αρχαίο θεό της Λατινικής Αμερικής, ο οποίος «εξουσίαζε» τους ανέμους και τις καταιγίδες.

Υπό αυτή την έννοια η ονομασία είναι ιδιαίτερα εύστοχη και απηχεί απόλυτα ορισμένα από τα κυριότερα σημεία της «φιλοσοφίας» του νέου μοντέλου: τις καταιγιστικές επιδόσεις, και την αεροδυναμική σχεδίαση. Η Huayra δεν φορά κινητήρα της ιταλικής φίρμας αλλά ένα μοτέρ από το γνωστό βελτιωτικό οίκο της Mercedes, την AMG. Συγκεκριμένα εξοπλίζεται με ένα 12 κύλινδρο μοτέρ 6.000 κ.εκ. με διπλά τούρμπο, που μετατρέπει το μοντέλο σε πραγματική θύελλα.

Η ιπποδύναμη φθάνει τα 700 άλογα, η μέγιστη ροπή τα 1.000Nm και η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 370χλμ. Επίσημα στοιχεία για τις επιταχύνσεις δεν έχουν δοθεί αλλά ένας χρόνος της τάξεως των 3,5 δευτερολέπτων για τα πρώτα 100χλμ δεν θα προκαλούσε καμία έκπληξη. Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω επτατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, συνολικού βάρους 96 κιλών.
 
[Βίντεο με το νέο Pagani Huayra]


Σχεδιαστικά το μοντέλο δείχνει να προέρχεται από άλλο πλανήτη
. Έμφαση έχει δοθεί στο αεροδυναμικό σχήμα και τη συγκράτηση του βάρους ώστε να ευνοηθούν οι επιδόσεις. Το αμάξωμα των 1.350 κιλών αποτελείται κυρίως από κυρία υλικά από ανθρακονήματα και κράματα τιτανίου, ενώ η εξωτερική σχεδίαση είναι μυώδης, σπορ, ίσως και «προκλητική».

Ξεχωρίζουν οι δύο πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, όπως της θρυλικής Mercedes 300SL Gull-wing ή της τρέχουσας SLS. To μήκος του είναι στα 4,6 μέτρα, το πλάτος στα 2,03 και το ύψος στα 1,16, ενώ η κατανομή βάρους είναι 44% στο μπροστινό μέρος και 56% στο πίσω.

Το εσωτερικό είναι εξίσου εντυπωσιακό με το εξωτερικό. Κυριαρχούν το δέρμα, το αλουμίνιο, τα ανθρακονήματα και το μπλε χρώμα του πίνακα οργάνων και της οθόνης πολλαπλών λειτουργιών στο κέντρο του ταμπλό. Η όλη εικόνα είναι ολίγον φουτουριστική και σίγουρα μοναδική. Περιττό βέβαια να αναφέρουμε ότι από ένα τέτοιο μοντέλο δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν όλες οι ηλεκτρονικές ευκολίες (cruise control, δορυφορική πλοήγηση, συστήματα ελέγχου, ευστάθειας κλπ).

Η εταιρία αναμένεται να κατασκευάζει περί τα 20 κομμάτια το έτος και επίσημο ντεμπούτο θα πραγματοποιηθεί στο Σαλόνι αυτοκινήτου στη Γενεύη. Επίσημη τιμή δεν έχει ανακοινωθεί αλλά αναμένεται να κυμαίνεται στα επίπεδα των… 1,3 εκατ. δολαρίων! Κάντε τις αντιστοιχίες για τις εναλλακτικές επιλογές (σε άλλα αυτοκίνητα, οικήματα, ταξίδια, κλπ) μόνοι σας.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v