VW Passat: Διαχρονική κομψότητα και αξιοπιστία

Συντηρητικό σχεδιαστικά και χωρίς υπερβολές στις τεχνολογικές εξελίξεις, το νέο Passat στοχεύει στην διατήρηση του πιστού κοινού του που αναζητά ένα οικογενειακό αυτοκίνητο «για μια ζωή».
VW Passat: Διαχρονική κομψότητα και αξιοπιστία
Στα τριάντα επτά συναπτά έτη της παρουσίας του στους δρόμους έχει πουλήσει περισσότερα από 15 εκατομμύρια μοντέλα σε 100 και πλέον χώρες. Τώρα η VW βγάζει στην αγορά την έβδομη γενιά του δημοφιλούς οικογενειακού που ακούει στο όνομα Passat.

Το Passat είχε πάντοτε τη φήμη, τουλάχιστον στην Ελλάδα, ενός μοντέλου που απευθυνόταν σε ένα πιο συντηρητικό κοινό και η σχεδίαση της νέας γενιάς δε δείχνει να θέλει να αποποιηθεί αυτόν τον χαρακτηρισμό.

Με οριακά μεγαλύτερο μήκος (4,769 μέτρα) έναντι του απερχόμενου, αλλά ουσιαστικά ίδιο πλάτος (1,82) και ύψος (1,47 μέτρα), το νέο Passat υιοθετεί απλές και καθαρές γραμμές που δεν τρομάζουν αλλά και δύσκολα εντυπωσιάζουν τον υποψήφιο αγοραστή. Στη νέα εικόνα ξεχωρίζει η μάσκα με τις τέσσερις γρίλιες αλλά και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα που «πλαισιώνονται» από φώτα τύπου LED.

Tο εσωτερικό είναι όμορφο, συνδυάζει την πολυτέλεια με την τεχνολογία, ενώ δεν λείπουν και οι σπορ πινελιές. Ξεχωρίζουν η μεγάλη οθόνη ψηλά στην κεντρική κονσόλα αλλά και το αναλογικό ρολόι που προσδίδει μια περαιτέρω αίσθηση πολυτέλειας.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας ο οδηγός έχει πληθώρα συστημάτων για να τον συνδράμουν. Πιο συγκεκριμένα το νέο Passat διαθέτει σύστημα αναγνώρισης κόπωσης που μπορεί να συμβουλεύσει τον οδηγό μέσω οπτικών και ηχητικών σημάτων να κάνει ένα διάλλειμα για να ξεκουραστεί. Διαθέτει, επίσης, ειδικό σύστημα για το φρενάρισμα μέσα στην πόλη και στις περιπτώσεις που συμβαίνει ατύχημα με πολύ χαμηλές ταχύτητες από αμέλεια ή απροσεξία των οδηγών.

Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί το σύστημα XDS (κλείδωμα διαφορικού), το οποίο χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε Passat, όπως επίσης και το αυτόματο (μέσω αισθητήρων στο κλειδί) άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ.

[Δείτε video με το νέο VW Passat]

Αναφορικά με τους κινητήρες βενζίνης ο υποψήφιος αγοραστής έχει ευρεία γκάμα επιλογής από τη «γενιά» των TSI. O μικρότερος των 1,4 λίτρων αποδίδει 122 άλογα, ο αμέσως ισχυρότερος των 1,8 λίτρων βγάζει 160 ίππους και ο 2λίτρος βγάζει 210 άλογα. Η κορυφαία έκδοση θα φέρει ένα V6 μοτέρ 3,6 λίτρων που θα αποδίδει 300 άλογα και θα συνδυάζεται με κιβώτιο τύπου DSG και τετρακίνηση. Για τις εκδόσεις ντίζελ οι επιλογές είναι κατά βάση δύο: Ο 1,6TDI των 105 αλόγων και ο 2,0TDI των 170 αλόγων.

Το νέο VW Passat έκανε ντεμπούτο στο φετινό Σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι και αναμένεται να βγει στην παραγωγή από τις αρχές του 2011. Στον δρόμο του θα βρει τον οξυμένο ανταγωνισμό που ακούει στα ονόματα των Ford Mondeo, Opel Insignia, Volvo S 60 αλλά και μοντέλα όπως η Alfa 159. Ωστόσο το Passat έχει «φτιάξει όνομα» στην ελληνική αγορά και η νέα γενιά κινητήρων της VW είναι εξαιρετική.

Eπιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v