Range Rover Evoque: Σημείο καμπής

Πιο μικρό, πιο χαμηλό, πιο μυώδες και δίθυρο. Όσοι υποψιάζονται ότι το νέο Range Rover έχει σπορ διάθεση, έχουν δίκιο. Δίκιο έχουν επίσης όσοι πιστεύουν ότι οι δερμάτινες επενδύσεις, τα θερμαινόμενα καθίσματα και το infotainment πακέτο δείχνουν πολυτέλεια.      
Range Rover Evoque: Σημείο καμπής
Μοντέλο «ορόσημο» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί για τη Range Rover το Evoque που έκανε το επίσημο διεθνές ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου που διεξάγεται αυτό το χρονικό διάστημα (έως 17/10) στο Παρίσι. Το Evogue είναι το μικρότερο, ελαφρύτερο και φιλικότερο στο περιβάλλον μοντέλο της ιστορικής φίρμας και παρουσιάζει (πράγμα γενικώς ασυνήθιστο) εκπληκτικές ομοιότητες με το πρωτότυπο LRX Concept που εμφανίστηκε το 2008 στο Ντιτρόιτ.

Το αποκλειστικά –προς το παρόν– δίθυρο coupe μοντέλο έχει αρκετά φουτουριστικό και μυώδες σχήμα δίχως όμως να υστερεί σε δυναμισμό. Σε αυτό συμβάλλει το χαμήλωμα της οροφής, τα σχετικά μικρά και τραβηγμένα πίσω φωτιστικά σώματα και το συμπαγές πίσω τμήμα του αυτοκινήτου. Συνολικά έχει μήκος 4,35 μέτρα και βάρος περί τα 1.600 κιλά.

Το σχετικά περιορισμένο βάρος οφείλεται στην εκτεταμένη χρήση «ευγενών» υλικών όπως κράματα μαγνησίου, αλουμινίου και τιτανίου αλλά και (για κάθε μοντέλο) 16 κιλά πλαστικού και 21 κιλά ανακυκλώσιμων υλικών. Το εσωτερικό του μοντέλου είναι σαφώς πιο σπορ από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας αλλά δεν υπολείπεται σε πολυτέλεια και σε τεχνολογικά καλούδια.
 
[Βίντεο με το νέο Evoque]

Οι δερμάτινες επενδύσεις είναι πανταχού παρούσες όπως επίσης και οι πινελιές αλουμινίου. Στο μέσο της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει οθόνη 17 ιντσών μέσω της οποίας οι επιβάτες χειρίζονται όλο το infotainment πακέτο που εξοπλίζει το Evogue. Σε αυτό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, δυνατότητα παρακολούθησης διαφορετικών προγραμμάτων από οδηγό και συνοδηγό (κάτι σαν το διζωνικό κλιματισμό δηλαδή), δορυφορική πλοήγηση, DVD, Μp3. H δε ενεργοποίηση των προγραμμάτων γίνεται με φωνητική εντολή.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης κάμερες για να συνδράμουν τον οδηγό όταν χρειαστεί, Park assist, θερμαινόμενα καθίσματα, πλήρης δυνατότητα σύνδεσης/συμβατότητας με διάφορα smartphones, Bluetooth και πολλά άλλα. Το μοντέλο, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού θα έρχεται σε τρεις εκδόσεις τις: Pure, Prestige και Dynamic.

Αναφορικά με τους κινητήρες ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει να επιλέξει σε πρώτη φάση μεταξύ ενός τουρμποντίζελ 2,2 λίτρων που βγάζει ανάλογα 150 ή 190 άλογα, και ενός βενζινοκινητήρα.

Στην Ελλάδα όπως όλα δείχνουν, η επιλογή του βενζινοκινητήρα παραμένει μονόδρομος. Το εν λόγω μοτέρ έχει κυβισμό 2,0 λίτρων, φέρει την κωδική ονομασία si4 και, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, φέρει 4 κυλίνδρους αλλά έχει επιδόσεις 6κύλινδρου. Αποδίδει 240 άλογα με ρύπους που δεν ξεπερνούν τα 130γρ/χιλιόμετρο.

Το μοντέλο θα διατίθεται ως τετρακίνητο ή εμπροσθοκίνητο και προαιρετικά θα εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και πανοραμική οροφή (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού). Το νέο μοντέλο της ιστορικής φίρμας θα πωλείται σε περίπου 160 χώρες/αγορές από το νέο έτος. Στην Ελλάδα δεν πρέπει να αναμένεται νωρίτερα από το καλοκαίρι του 2011.

Άρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v