Countryman: Και mini και 4x4

Το πρώτο τετράθυρο μοντέλο της θα λανσάρει σύντομα η Mini, το οποίο, αν και μοιάζει με το Cooper, είναι πιο ογκώδες, πιο υπερυψωμένο και -εν ανάγκη- τετρακίνητο. Ξεχωρίζει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της έκδοσης S, η οποία αναμένεται η πιο τσουχτερή.
Countryman: Και mini και 4x4
Με την ίδια πετυχημένη συνταγή και φιλοσοφία που διέπει και τα υπόλοιπα μοντέλα η Mini εισέρχεται στην ευρύτερη κατηγορία των SUV/Crossover με το νέο, και πολλά υποσχόμενο, Countryman.

To πρώτο τετράπορτο μοντέλο της φίρμας ξεπερνά σε μήκος τα τέσσερα μέτρα και σε πλάτος τα δυόμισι, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 350 λίτρα και μπορεί να φθάσει τα 1.170 αν «πέσουν» τα πίσω τα πίσω καθίσματα.

Εξωτερικά το Countryman είναι σαν ένα ανανεωμένο, πιο ογκώδες και υπερυψωμένο Mini Cooper. Τα μπροστινά φώτα είναι πιο τετράγωνα, ενώ ο προφυλακτήρας και η μάσκα έχουν ανασχεδιαστεί. Το πίσω τμήμα είναι πιο λιτό σχεδιαστικά με τα νέα φωτιστικά σώματα και το μεγάλο σήμα της εταιρίας να ξεχωρίζουν.

Ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει μεταξύ τριών κινητήρων βενζίνης και τριών πετρελαίου. Η έκδοση One θα φέρει το μοτέρ των 1,6 λίτρων με τα 98 άλογα, ενώ η αμέσως ισχυρότερη θα φορά επίσης μοτέρ 1,6 λίτρων με 122 άλογαΣτην έκδοση S το μοτέρ θα «πλαισιώνεται» από υπετροφοδότηση και θα βγάζει περί τα 184 άλογα στις 5.500σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα θα κυμαίνεται στα 215 χλμ, ενώ η επιτάχυνση (0-100χλμ) σε περίπου 7,5 δευτερολέπτα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή την έκδοση -όπως επίσης και στην Copper D- το μοντέλο θα διατίθεται με σύστημα ηλεκτρονικής τετρακίνησης. Στην πράξη η κίνηση θα κατανέμεται ομοιόμορφα αλλά, αν οι συνθήκες δυσκολέψουν, τότε μπορεί να διοχετευθεί έως και το 100% της δύναμης στον πίσω άξονα. Η κίνηση σε όλες τις -βενζινοκίνητες- εκδόσεις μεταδίδεται μέσω εξατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων.

Στο εσωτερικό η γνώριμη σχεδίαση είναι παρούσα. Ένα μεγάλο στρογγυλό ταχύμετρο στο κέντρο, το όργανο με τις στροφές αλλά και τις υπόλοιπες πληροφορίες μπροστά από τον οδηγό και πλήθος διακοπτών αεροπορικού τύπου. Ενδιαφέρον νέο στοιχείο αποτελεί μια μεταλλική και καλαίσθητη ράγα που βρίσκεται μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει διάφορα μικροαντικείμενα.

Δείτε video με το νέο Mini Countryman

Το νέο Mini Countryman φαίνεται να στοχεύει κυρίως στη σχεδίαση, το στυλ και, αν ακολουθεί πλήρως το μοτίβο και των υπολοίπων Mini, στην κορυφαία οδική συμπεριφορά. Είναι καλοσχεδιασμένο, η χρηστικότητα είναι αυξημένη, είναι ξεχωριστό και έχει καλές επιδόσεις, τουλάχιστον στην έκδοση S.

Από την άλλη δεν θα ικανοποιήσει πλήρως σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα και την ευρυχωρία, καθώς το πορτ μπαγκάζ είναι μικρό για τα δεδομένα του ανταγωνισμού και οι θέσεις των επιβατών είναι αυστηρά δύο συν δύο. Όμως, ποιος κάτοχος Mini ενδιαφέρεται πραγματικά για τους μεγάλους χώρους και τη δυνατότητα μεταφοράς πέντε επιβατών με τις αποσκευές τους; Μάλλον κανείς ή ελάχιστοι.

Το νέο μοντέλο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το Φθινόπωρο και η πορεία προς την εμπορική επιτυχία πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Στην πράξη, το μόνο εμπόδιο για να καταστεί το νέο Countryman ένα best seller είναι η τιμή του, που δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί. Λογικά θα είναι αλμυρή, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα Mini.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v