Aston Martin Cygnet: Όταν o Bond οδήγησε Toyota

Το θέλετε τώρα; Θα χρειαστεί να έχετε ήδη ένα Aston Martin για να το παραγγείλετε, ή να περιμένετε λίγο καιρό ακόμα μέχρι το πρώτο πολυτελές μικρό να κυκλοφορήσει ευρέως στην αγορά. Προσωρινά, βολευτείτε με το Aygo, από το οποίο δεν απέχει πολύ.
Aston Martin Cygnet: Όταν o Bond οδήγησε Toyota
Για κάποιους είναι γνωστή ως μια κλασσική βρετανική φίρμα σπορ αυτοκινήτων. Για ορισμένους άλλους είναι η εταιρία που έχει πάρει «εργολαβία» τις ταινίες του James Bond παρέχοντας στον διάσημο πράκτορα αρκετά μοντέλα για τις ταινίες του.

Για όλους, όμως, η Aston Martin αποτελεί μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, η οποία κατασκευάζει, σχεδόν εκατό χρόνια τώρα, ακριβά, ιδιαίτερα σπορ μοντέλα με αρκετούς φανατικούς οπαδούς.

Σε αυτούς τους τελευταίους φαίνεται να στοχεύει -αρχικά- η βρετανική φίρμα, παρουσιάζοντας το μικροσκοπικό Cygnet. Ένα μοντέλο πόλης που σε αυτή τη φάση έχει τον χαρακτηρισμό concept car, αλλά μέσα στο 2010 αναμένεται να βγει στην παραγωγή.

Το Cygnet αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Aston Martin με την... Τoyota. Για την ακρίβεια το Cygnet θα είναι ένα «μεταμφιεσμένο» Toyota Aygo με πολλά στοιχεία από την Aston.

Ο κινητήρας που κατά πάσα πιθανότητα θα προτιμηθεί θα είναι εκείνος των 1,3 λίτρων με τα 99 άλογα, ενώ τα περισσότερα μηχανικά μέρη θα προέρχονται από την ιαπωνική εταιρία. Ωστόσο την σφραγίδα της Aston Martin φέρουν τα μπροστινά και πίσω φωτιστικά σώματα, οι γρίλιες, οι ζάντες και το καπό.

[Δείτε το πρώτο teaser video της Aston Martin για το Cygnet]


Το εσωτερικό, αν και θα διατηρεί τη βασική «δομή» του Aygo, θα είναι σαφώς πολυτελές, ανταποκρινόμενο στα υψηλά standards των πελατών της Aston Martin.

Οι πρώτες φωτογραφίες αποκαλύπτουν ένα καλαίσθητο μοντέλο, με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σχεδίαση λόγω και των σημαντικών αισθητικών παρεμβάσεων της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ξεχωριστό είναι και το εσωτερικό του μοντέλου με το σήμα της Aston να κυριαρχεί.

Το μοντέλο θα προσφέρεται αρχικά αποκλειστικά στους πελάτες της βρετανικής φίρμας -κατόχους Aston ή εκείνους που έχουν ήδη παραγγείλει μια-, αλλά αργότερα αναμένεται να διατεθεί στο ευρύ κοινό.

Το Cygnet, εφόσον βγει στην παραγωγή θα περάσει στην ιστορία ως το μικρότερο «πολυτελές» μοντέλο παγκοσμίως, ενώ σε κάθε περίπτωση θα είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την εταιρία. Όπως εκτιμούν αναλυτές της αγοράς του αυτοκινήτου, οι παραδοσιακοί λάτρεις της βρετανικής φίρμας θα πρέπει να επιδείξουν μεγάλα αποθέματα «νεωτερισμού» για να αποδεχτούν το Cygnet και αυτό ίσως αποτελεί το μεγαλύτερο σημείο-ρίσκο για την εταιρία.

Εφόσον το πείραμα πετύχει πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα βρει αρκετούς μιμητές και θα ενισχύσει σημαντικά τα ταμεία των Βρετανών. Σε κάθε περίπτωση η συνεργασία της Aston Martin με την Toyota θα δώσει πρόσβαση στην πρώτη στην πράσινη τεχνογνωσία των Ιαπώνων -μέσω των υβριδικών μοντέλων της Lexus-, όπως ανέφερε ανώτατο στέλεχος της φίρμας. Ακόμη θα αποτελέσει ένα πρώτο βήμα για την περαιτέρω συνεργασία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η τιμή του Cygnet προβλέπεται να κυμαίνεται περί τις 20.000 βρετανικές λίρες και ο αρχικός σχεδιασμός αφορά την παραγωγή 1.000 έως 2.000 μοντέλων ανά έτος, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v