Lexus RX450h: Πολυτέλεια... φιλική προς το περιβάλλον

Mε μία υβριδική "πινελιά" να προστίθεται σε κάθε νέο της μοντέλο, η Lexus, το δεξί (πολυτελές) χέρι της Toyota, μας συστήνει ένα ακόμα ενδιαφέρον πολυμορφικό όχημα για απαιτητικούς αγοραστές με γούστο αλλά και οικολογικές ανησυχίες.
Lexus RX450h: Πολυτέλεια... φιλική προς το περιβάλλον
Η Lexus αρέσκεται στην πρωτοτυπία και στην παραγωγή μοντέλων που συνδυάζουν την πολυτέλεια, τις επιδόσεις, την τεχνολογία με ολίγη από... οικολογία και μάλιστα σε περιόδους που οι ανησυχίες για το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα των μοντέλων δεν βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των κατασκευαστών.

Η νέα γενιά του Lexus RX450h (με το h να παραπέμπει στο hybrid) αποτελεί ακριβώς αυτή την περίπτωση: Είναι τεχνολογικά εξελιγμένο, είναι πολυτελές και δεν θα δειλιάσει στην αριστερή λωρίδα.

Εξωτερικά φαίνεται και είναι πιο ογκώδες από το απερχόμενο μοντέλο και χαρακτηρίζεται από λιγότερο καθαρές γραμμές που προσδίδουν δυναμισμό. Δεν είναι τόσο τολμηρό σχεδιαστικά καθώς φαίνεται ότι οι Ιάπωνες σχεδιαστές εξάντλησαν τη φαντασία τους στους υπόλοιπους τομείς.

[Δείτε video με το νέο Lexus RX450h]

Εκεί όμως που το Lexus κάνει πραγματικά τη διαφορά είναι στο κομμάτι του κινητήρα και των επιδόσεων. Ουσιαστικά διαθέτει τρεις κινητήρες εκ των οποίων δύο ηλεκτροκινητήρες.

Στις αστικές μετακινήσεις, ή όταν απαιτούνται χαμηλές ταχύτητες, την κίνηση του μοντέλου αναλαμβάνουν οι ηλεκτροκινητήρες, ενώ καθώς η ταχύτητα αυξάνεται στο παιχνίδι μπαίνει και ο V6 βενζινοκινητήρας των 3,4 λίτρων. Η συνδυασμένη λειτουργία των μοτέρ επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με μόλις 148 γραμμάρια ανά 100 χιλιόμετρα, επίδοση που αντιστοιχεί σε ένα αυτοκίνητο πόλης με «συμβατικό» μοτέρ.

Όλα αυτά βέβαια δεν γίνονται σε βάρος των επιδόσεων αφού το μοντέλο των 2 και πλέον τόνων έχει τελική ταχύτητα στα 200χλμ, επιταχύνει έως τα πρώτα 100χλμ σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ροπή βρίσκεται κάπου στα 317Nm και στις 4.800σ.α.λ.

Ουσιαστικά σε αυτό τομέα το RX 450h δείχνει να αποτελεί, τουλάχιστον προσώρας, μονόδρομο στην κατηγορία του.

Το εσωτερικό και σε ό,τι αφορά την εργονομία το κύριο χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι το Remote Touch, ένα σύστημα που ελέγχει διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Βρίσκεται στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και μέσω ενός σταθερού «ποντικιού» ελέγχει λειτουργίες όπως τις ροές ενέργειας στους κινητήρες, το σύστημα πλοήγησης, τον κλιματισμό, τις επαφές του κινητού τηλεφώνου, το ηχοσύστημα.

Όλες αυτές οι πληροφορίες αποτυπώνονται σε μια οθόνη που βρίσκεται στο πάνω τμήμα του ταμπλό. Κατά τα άλλα το εσωτερικό είναι πολυτελές, ποιοτικό και με μια hi-tech αίσθηση. Αξίζει ακόμη να αναφερθούν οι 10 αερόσακοι, οι προβολείς ομίχλης χαμηλής δέσμης και ο προσαρμοζόμενος φωτισμός που τις νυχτερινές ώρες παρέχουν καλύτερη ορατότητα στον οδηγό.

Η τιμή του νέου RX 450h κυμαίνεται στα επίπεδα των 60.000 ευρώ.
 
Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v