Μitsubishi Ralliart: Ένα baby EVO με 240 άλογα

Για όλους εκείνους που βρίσκουν το EVO πολύ άγριο, ακριβό ή βενζινοβόρο η ιαπωνική εταιρία έχει μια πιο ισορροπημένη πρόταση, το Ralliart. Κινητήρας με 240 άλογα, 6τάχυτο κιβώτιο και ολίγο από… Lancer στο εσωτερικό.

Μitsubishi Ralliart: Ένα baby EVO με 240 άλογα
του Άρη Δαμουλάκη

Το Μitsubishi Lancer EVO αποτελεί το «αυτοκινητικό όνειρο» πολλών επίδοξων οδηγών αγώνων, αφού είναι ό,τι πιο κοντινό σε όχημα για ράλι με συμβατικές πινακίδες. Ωστόσο κοστίζει αρκετά, απαιτεί την ύπαρξη δεύτερου αυτοκινήτου και βεβαίως καίει αρκετά.

Οι Ιάπωνες μηχανικοί και σχεδιαστές επιχείρησαν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ των EVO και των απλών Lancer παρουσιάζοντας το Mitsubishi Lancer Ralliart. To νέο μοντέλο δανείζεται στοιχεία και από τις δύο εκδόσεις, τόσο μηχανικά όσο και και σχεδιαστικά.

Μηχανικά το δυνατό σημείο του Ralliart όπως και του EVO αφορά τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Εξοπλίζεται με το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ που στη συγκεκριμένη διαμόρφωση βγάζει 240 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 35 kgm περίπου.

Το Ralliart πιάνει τα πρώτα 100 χλμ σε 7 δευτερόλεπτα, διαθέτει τελική ταχύτητα της τάξεως των 230 χλμ, ενώ η κατανάλωση, σύμφωνα πάντα με τη Mitsubishi, κυμαίνεται στα επίπεδα των 10,2 λίτρων/100 χλμ. Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω 6τάχυτου κιβωτίου δύο προγραμμάτων (κανονικό και σπορ), ενώ σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις το Ralliart φέρει γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
 
[Βίντεο με το Mitsubishi Lancer Ralliart]

Στο εσωτερικό το Ralliart διατηρεί τα στοιχεία των απλών Lancer, όμως διαθέτει και σπορ στοιχεία. Ξεχωρίζει το τριάκτινο τιμόνι, ο λεβιές ταχυτήτων αλλά και η οθόνη που ενσωματώνει το χειρισμό διαφόρων λειτουργιών. Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι το πίσω μέρος της έκδοσης sportback (θα διατίθεται και σε sedan) έχει μικρή κλίση, και διαχωρίζεται σχεδιαστικά από το EVO. Μπροστά ξεχωρίζουν οι αεραγωγοί στο καπό και η μεγάλη μάσκα με το intercooler να διακρίνεται πίσω από τη σίτα.

Το Ralliart παραπέμπει σε ένα “baby EVO” που διαθέτει μπόλικη δύναμη και ισχύ στο δρόμο, καλό κιβώτιο, τετρακίνηση όπως και το ισχυρότερο μοντέλο. Το εσωτερικό και η γενικότερη σχεδίαση βρίσκονται ίσως πιο κοντά στο απλό Lancer αλλά αυτό είναι και το «τίμημα» της διαφοροποίησης.

Σε κάθε περίπτωση προβλέπεται να ζωηρέψει το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών που ψάχνουν μια λιγότερη σκληροπυρηνική λύση από το EVO αλλά αναζητούν ταυτόχρονα επιδόσεις και ολίγη… αδρεναλίνη. Το νέο Mitsubishi Ralliart αναμένεται σε Ευρώπη και Ελλάδα το 2009, ενώ η τιμή του λογικά θα βρίσκεται πιο κοντά στο EVO παρά στο απλό Lancer αλλά σε κάθε περίπτωση δεν αναμένεται να «ξεφεύγει».
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v