Renault Koleos: Γαλλο-ιαπωνική συμμαχία στα 4x4

Με τις πωλήσεις στην αγορά των οχημάτων SUV να αυξάνονται διαρκώς, η Renault δεν θα μπορούσε να μη δώσει τη δική της απάντηση με το πρώτο της τετρακίνητο που σχεδιαστικά αλλά και μηχανικά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα λοιπά ανταγωνιστικά.
Renault Koleos: Γαλλο-ιαπωνική συμμαχία στα 4x4
Μπορεί οι τιμές των καυσίμων να έχουν πάρει την ανιούσα και η ακρίβεια να αποτελεί μόνιμο βραχνά, ωστόσο αυτά τα δύο στοιχεία δεν συνιστούν την αιτία που θα οδηγήσει στη μείωση των πωλήσεων των οχημάτων στην Ευρώπη.

Έτσι τον Απρίλιο οι πωλήσεις οχημάτων σημείωσαν νέα άνοδο με τα μοντέλα που ανήκουν στην κατηγορία των SUV/Crossover κλπ να κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην αύξηση.

Από το πάρτι των πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία δεν θα μπορούσε να λείπει η Renault, η οποία ευθυγραμμιζόμενη πλήρως με τις επιταγές της εποχής λανσάρει επιτέλους σε συνεργασία με τη Nissan ένα τετρακίνητο μοντέλο (το πρώτο μετά το Scenic Rx4) ονόματι Κoleos.

To Renault με την περίεργη τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα ονομασία έχει μήκος 4,5 μέτρα, πλάτος 1,8, ενώ το μεταξόνιο είναι στα 2,6 μέτρα. Το μοντέλο βασίζεται στο πάτωμα του Χ-Trail και διατηρεί τα γνώρισμα σχεδιαστικά στοιχεία της γαλλικής εταιρίας, τουλάχιστον στο μπροστινό τμήμα.

Το πίσω μέρος διαθέτει πιο συμβατική σχεδίαση χωρίς να χαρακτηρίζεται βαρετό ή να ομοιάζει ιδιαίτερα με άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο.
 
[Δείτε video με το νέο Renault Koleos]

Το Renault Koleos παίρνει ζωή από ένα μοτέρ 2,5 λίτρων που αποδίδει 170 άλογα, ενώ η μέγιστη ροπή των 24kgm έρχεται εκεί γύρω στις 4.000σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 190χλμ και η επιτάχυνση (0-100) τα 9,0 δευτερόλεπτα.

Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Για την ακρίβεια ο οδηγός έχει τρεις επιλογές: Την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, στους πίσω αλλά και την τετρακίνηση μέχρι κάποιο όριο ταχύτητας.

Το Koleos προτιμά τις ασφάλτινες διαδρομές (όπως και τα περισσότερα SUV), ενώ στις εκτός δρόμου φαίνεται να βρίσκεται λίγο εκτός του στοιχείου του, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα ανταπεξέλθει στις (λογικές) απαιτήσεις του οδηγού.

Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένο και θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς. Τα επίπεδα εξοπλισμού δεν έχουν ανακοινωθεί αλλά λογικό είναι να διαθέτει δερμάτινες επενδύσεις, cruise control και όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια ελέγχου του οχήματος.

Στην Ελλάδα αναμένεται το Φθινόπωρο και ως εκ τούτου δεν έχει ανακοινωθεί η τιμή του. Λογικό είναι πάντως να κυμαίνεται στα επίπεδα των 30.000 ευρώ ή λίγο υψηλότερα για να σταθεί επάξια στον ανταγωνισμό.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v