Saab 9-4X: Παραπάνω από ένα ακόμα SUV

Ένα ακόμα SUV; Κάτι πολύ παραπάνω. Το 9-4Χ μπορεί μεν να χαρακτηρίζεται ως "μεσαίο" στην κατηγορία του, διαθέτει όμως ένα πραγματικά ξεχωριστό σαλόνι, "φορά" έναν εξαιρετικά δυνατό κινητήρα και -το σημαντικότερο- έχει οικολογική συνείδηση.  
Saab 9-4X: Παραπάνω από ένα ακόμα SUV
Στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των «μικρομεσαίων» SUV εισέρχεται η Saab με το νέο 9-4Χ. Μετά το «μεγάλο» 9-7Χ, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία εισβάλλει και στα μικρότερα οχήματα για να διεκδικήσει μερίδιο από μια κατηγορία που γνωρίζει σημαντική άνθηση και προσελκύει το αγοραστικό ενδιαφέρον.

Το νέο 9-4Χ δεν «αποποιείται» τη γνώριμη σχεδιαστική ταυτότητα της Saab, καθώς εξωτερικά περίπου υιοθετεί τα γνωστά φωτιστικά σώματα και τη μάσκα των υπολοίπων μοντέλων της φίρμας. Το πίσω μέρος είναι επίσης όμορφο σχεδιαστικά δίχως να διεκδικεί- ή να δρέπει- δάφνες για την πρωτοτυπία του.

Στη σχεδίαση του εσωτερικού οι μηχανικοί της Saab εμφανίστηκαν πιο τολμηροί και, αν εξαιρεθούν οι χαρακτηριστικοί αεραγωγοί, το υπόλοιπο κομμάτι είναι πραγματικά ξεχωριστό, δίχως να καταφεύγει σε σχεδιαστικούς ακροβατισμούς.

Το ταμπλό «αγκαλιάζει» τον οδηγό, ενώ ορισμένα χειριστήρια είναι διαφανή και σε πράσινο φόντο, σαν να είχαν «παγώσει», όπως διατείνεται χαρακτηριστικά η Saab.

Μια σημαντική καινοτομία που εφαρμόζει η αυτοκινητοβιομηχανία και ταιριάζει και με το οικολογικό πνεύμα των καιρών είναι ότι το 9-4Χ μπορεί να καταναλώσει εκτός από βενζίνη και βιοαιθανόλη.

[Δείτε video με το νέο Saab 9-4X]


Κατά το άλλα το όχημα φορά ένα δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ που αποδίδει 300 άλογα στις 5.400σ.α.λ. με την μέγιστη ροπή των 400Nm μεταξύ των 2.600 και 5.100σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 230χλμ, ενώ η επιτάχυνση έως τα πρώτα 100χλμ έρχεται σε λιγότερο από 8,4 δευτερόλεπτα.

Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων στους 4 τροχούς, ενώ αναφορικά με τις αναρτήσεις, το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με γόνατα Mc Pherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 10,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το νέο μοντέλο της Saab δεν πρόκειται να βρεθεί στους ελληνικούς δρόμους νωρίτερα από το 2009
, έτος που αναμένεται να βγει στην παραγωγή. Άγνωστο παραμένει επίσης αν το τελικό μοντέλο θα ομοιάζει και σε πόσο βαθμό με το συγκεκριμένο πρωτότυπο.

Σε κάθε περίπτωση, το 9-4Χ θα έχει να αντιμετωπίσει τα γερμανικά «μεγαθήρια» της κατηγορίας αλλά και τις έως τότε νέες παρουσίες, ενώ στα συν του οχήματος θα ήταν, μεταξύ άλλων, μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή.
 
Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v