Saab 9-3 Aero: Αέρας (ήπιας) αλλαγής

Διαφορετικότητα αλλά και σοβαρές επιδόσεις υπόσχεται το νέο Saab 9-3 Aero, που παρά τις αλλαγές στο στυλ και την εμφάνιση, δεν αποποιείται τα βασικά χαρακτηριστικά της σουηδικής φίρμας: Ασφάλεια, άνεση, υψηλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής.      
Saab 9-3 Aero: Αέρας (ήπιας) αλλαγής
του Άρη Δαμουλάκη

Τα Saab φαίνεται να διατηρούν τη δική τους αναλλοίωτη μέσα στο χρόνο φιλοσοφία και να απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Με το μικρής σχετικά έκτασης facelift που προχώρησε η σουηδική εταιρία στο 9-3, επιχειρεί να δώσει έναν «αέρα φρεσκάδας» διευρύνοντας τη γκάμα των υποψήφιων αγοραστών.

Οι διαφορές στο εξωτερικό δεν είναι ιδιαίτερα εκτεταμένες. Οι πιο ευδιάκριτες αφορούν τα ομολογουμένως εντυπωσιακά φώτα και τους προφυλακτήρες, όμως η συνολική εικόνα παραπέμπει σε ένα «βαρύ» σχεδιαστικά σύνολο.

Στο 2,0Τ Aero ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας κάνει τη διαφορά και αποδίδει 210 άλογα στις 5.300 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 300Nm βρίσκεται κάπου στις 3.000 σ.α.λ. Η άφθονη ισχύς που παρέχει το μοτέρ επιτρέπει στο Saab να επιταχύνει έως τα πρώτα 100χλμ σε περίπου 7,7sec με την τελική ταχύτητα να προσεγγίζει τα 235 χλμ.

Οι επιδόσεις θα ήταν προφανώς καλύτερες αν δεν «επενέβαιναν» τα 1.500 και πλέον κιλά του αμαξώματος αλλά σε κάθε περίπτωση θα ικανοποιήσουν και τους πιο ανήσυχους οδηγούς. Την παράσταση πάντως κλέβει η υψηλή ροπή, που με τη συνδρομή της υπερτροφοδότησης είναι παρούσα από αρκετές χαμηλές στροφές.

[Βίντεο με το Saab 9-3]

Το εσωτερικό του Saab 9-3 Aero
υιοθετεί τις γνωστές γραμμές της σουηδικής εταιρίας: Καλοσχεδιασμένο, ολίγον συντηρητικό με την ποιότητα κατασκευής και τη συναρμογή σε υψηλά επίπεδα. Παρά τον αέρα αλλαγής τα διάφορα στοιχεία του εσωτερικού, από τον πίνακα οργάνων έως τους αεραγωγούς, δίνουν την εντύπωση ότι οι Σουηδοί παραμένουν πιστοί στις δοκιμασμένες νόρμες.

Ξεχωρίζει το όμορφο τιμόνι με τις μεταλλικές πινελιές στο δακτύλιο και τις ακτίνες αλλά και η κλασσική για Saab θέση της μίζας που βρίσκεται πίσω από το λεβιέ των ταχυτήτων και δεξιά από τον οδηγό.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων δερμάτινες επενδύσεις, προεγκατάσταση κινητού τηλεφώνου, ηχοσύστημα Saab ES2-SS2, αισθητήρες βροχής, εγκατάσταση night panel, προβολείς xenon.

Συνολικά το μοντέλο πρέπει να «αντιπαρατεθεί» με τα γερμανικά μεγαθήρια της κατηγορίας αλλά και εναλλακτικές επιλογές όπως η Alfa Romeo και διάφορα ιαπωνικά μοντέλα. Στην πράξη δείχνει να απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν τη διαφορετικότητα χωρίς να «αποποιούνται» τις επιδόσεις και το κατά βάση σοβαρό προφίλ που υιοθετεί η Saab.

Η τιμή του Saab 9-3 Aero 2,0T ξεκινά από τα 43.000 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v