Laguna: Όταν η ασφάλεια γνώρισε τις επιδόσεις

Η τρίτη γενιά του γαλλικού μοντέλου είναι ακόμη πιο εξελιγμένη. Με τους νέους αποδοτικότερους κινητήρες να προστίθενται στην πολυτέλεια και την ασφάλεια, αναζητούνται αυτοκίνητα της κατηγορίας που θα μπορούν να κοιμούνται ήσυχα...
Laguna: Όταν η ασφάλεια γνώρισε τις επιδόσεις
Οι δύο πρώτες γενιές του Renault Laguna ξεχώριζαν για τους χώρους των επιβατών και, όπως τα περισσότερα μοντέλα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, για τον εξοπλισμό ασφάλειας που προσέφεραν. Όμως, ούτε η ποιότητα ούτε οι επιδόσεις ήταν το δυνατό τους σημείο, τουλάχιστον συγκριτικά με τον ιδιαίτερα ισχυρό γερμανικό ανταγωνισμό.

Η τρίτη γενιά του Laguna ποντάρει και πάλι στην ασφάλεια αλλά και στον τομέα της πολυτέλειας που αποπνέει το εσωτερικό του οχήματος. Το τελευταίο σου δίνει την αίσθηση ενός οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας τόσο λόγω του σχεδιασμού της κεντρικής κονσόλας όσο και λόγω των επιμέρους στοιχείων.

Ενδιαφέρουσα είναι η τοποθέτηση ενός περιστροφικού διακόπτη κάτω από το μοχλό των ταχυτήτων, όπως το idrive της BMW, το κουμπί start/stop για την εκκίνηση της μηχανής και το γενικότερο φινίρισμα . Σε κάθε περίπτωση είναι όμορφο και καλοσχεδιασμένο χωρίς να δείχνει ότι χρειάζεται ιδιαίτερη εξοικείωση από τον οδηγό.

Εξωτερικά η Renault δεν προχώρησε σε σχεδιαστικούς ακροβατισμούς διατηρώντας το βασικό μοτίβο της προηγούμενης γενιάς. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα είναι εμφανώς μεγαλύτερα και καταλαμβάνουν σημαντικότερο τμήμα του καπό. Το πίσω μέρος δίνει την αίσθηση ότι είναι υψηλότερο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα σχετικά ψηλά. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων «πληθώρα» αερόσακων, ESP, ραδιοCD με Mp3 Player.


     [Δείτε video με το νέο Laguna]


Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες το νέο μοντέλο θα διατίθεται με τρεις επιλογές. Η πιο προσιτή επιλογή αφορά τον κινητήρα των 1,6 λίτρων που αποδίδει 110 άλογα με την τελική ταχύτητα να κυμαίνεται κάτω από τα 200χλμ.

Ακολουθεί ο 2λίτρος κινητήρας των 140 αλόγων και των 20kgm ροπής. Με το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 210χλμ, ενώ τα πρώτα 100χλμ έρχονται σε περίπου 9 δευτερόλεπτα. Ανάλογες είναι και οι επιδόσεις με τον 2λίτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 170 ίππων με την τελική ταχύτητα να προσεγγίζει τα 225χλμ.

Σύμφωνα με τη Renault και ανεξαρτήτως κινητήρα, η μέση κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 9 λίτρα/100Km/h.

Το νέο μοντέλο αναμένεται σύντομα στις εκθέσεις της Renault, ενώ η τιμή αγοράς δεν έχει ανακοινωθεί. Εκτιμάται ότι με μια ανταγωνιστική τιμή, ιδιαίτερα για τα μοντέλα που εξοπλίζονται με κινητήρα μικρότερης απόδοσης, θα προσελκύσει όχι μόνο τους παραδοσιακούς φίλους της γαλλικής φίρμας αλλά και άλλους υποψήφιους αγοραστές, καθώς το όχημα είναι συνολικά ανώτερο από τις προηγούμενες γενιές.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v