Νέο Impreza: Φιλικότερο και πάντα "βρώμικο"

Με το νέο Impreza η subaru "θάβει το τσεκούρι του πολέμου" και βγάζει στο δρόμο ένα περισσότερο φιλικό προς τους πολλούς όχημα. Οπτικά μόνο. Γιατί μπορεί το διάσημο μοντέλο να εμφανίζεται τώρα λιγότερο "βρώμικο", αλλά... η ψυχή του το ξέρει!        
Νέο Impreza: Φιλικότερο και πάντα βρώμικο
του Άρη Δαμουλάκη

Λίγοι από όσους ασχολούνται έστω και περιφερειακά με το αυτοκίνητο αγνοούν τη γοητεία ενός Subaru Impreza. Για πολλούς θεωρείται (και δικαίως) το όριο ανάμεσα στην συμβατική και την αγωνιστική οδήγηση, ενώ οι αποδόσεις του έχουν κατά καιρούς αποτελέσει σημείο σύγκρισης άλλων υποσχόμενων οχημάτων.

Το Impreza δεν "έπαιζε" ποτέ με όρους κάλλους και πόζας και αυτό αποτελούσε ένα σημείο κριτικής όσον αυτοπροσδιορίζονταν ως "καλόγουστοι". Και αν το φιλοθεάμον πόπολο δεn έδινε μία, οι ιθύνοντες της εταιρίας αποφάσισαν πως ήρθε η ώρα για ένα lifting.    

Το νέο Subaru Impreza δεν φαίνεται να έχει την παραμικρή σχεδιαστική σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα της ιαπωνικής αντιπροσωπείας: η νέα γενιά έχει «απεκδυθεί» τα μεγάλα αμαξώματα με τις εξίσου μεγάλες αεροτομές και διαθέτει ένα πιο φιλικό χαρακτήρα.

Τα προηγούμενα Impreza έδιναν την αίσθηση ότι ο οδηγός κατέβαινε στο δρόμο «πάνοπλος» για αγώνες ανά πάσα στιγμή, ακόμη και αν ο ίδιος πεταγόταν να αγοράσει τσιγάρα και εφημερίδες. Με το νέο μοντέλο η (εξωτερική) αίσθηση είναι πως η Subaru έθαψε το «τσεκούρι των αγώνων» προς όφελος της αποδοχής από το ευρύ κοινό.

Το 5θυρο χάτσμπακ αμάξωμα χαρακτηρίζεται, μεταξύ άλλων, από τα πίσω φώτα τύπου Led, τις δύο νευρώσεις στο καπό αλλά και το μικρότερο μήκος, στα 4415 από 4465 προηγουμένως. Επίσης μικρότερος είναι ο χώρος αποσκευών του οποίου η χωρητικότητα ανέρχεται πλέον στα περίπου 300 λίτρα σε σχέση με τα 400 του προηγούμενου μοντέλου.

Η διαθέσιμη γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει δύο μοτέρ 1,5 και 2,0 λίτρων αντίστοιχα. To μικρότερο αποδίδει 107 άλογα, επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χ.α.ω. σε 14 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα προσεγγίζει τα 175 χ.α.ω. Η μέγιστη ροπή φθάνει τα 14,5 kgm.

Πιο ομοιογενές είναι το νέο Impreza με το 2δίλτρο μοτέρ που αποδίδει 150 ίππους. Η τελική ταχύτητα διαμορφώνεται λίγο κάτω από τα 200 χ.α.ω. και τα 0-100 έρχονται σε 9,6 δευτερόλεπτα. Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου μοντέλου, ενώ υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου. Αξίζει ακόμη να αναφερθεί η ύπαρξη του εξελιγμένου συστήματος τετρακίνησης (symmetrical AWD) αλλά και οι νέες αναρτήσεις με τα διπλά ψαλίδια πίσω.

Το εσωτερικό δίχως να διεκδικεί σχεδιαστικές δάφνες έχει προχωρήσει ένα βήμα πιο μπροστά συγκριτικά με το εσωτερικό των προηγούμενων μοντέλων, ενώ διαθέτει άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Ωστόσο δεδομένης της σχεδιαστικής στροφής του νέου μοντέλου θα μπορούσε να είναι πιο ευφάνταστο.

Η τιμή του νέου Subaru Ιmpreza ξεκινά από τα 18.900 ευρώ, ενώ το νέο μοντέλο θα αρχίσει να είναι διαθέσιμο στη χώρα μας αυτή την περίοδο. Εκείνοι που αδημονούν για κάτι πιο γρήγορο θα πρέπει να περιμένουν τον Οκτώβριο για το WRX των 250 ίππων, ενώ για το κορυφαίο STi των 300 αλόγων, υπομονή έως το νέο έτος.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v