Nissan X-Trail: H X-έλιξη στα 4x4

Το X-Trail μεγάλωσε, φόρεσε τα καλά του και δείχνει να προτιμά τις ασφάλτινες διαδρομές από τους ανώμαλους, χωμάτινους δρόμους. Περισσότερο πολυτελές από τον προκάτοχό του και με ενδιαφέρουσες καινοτομίες το SUV αυτό κρύβει... εκπλήξεις.    
Nissan X-Trail: H X-έλιξη στα 4x4
του Άρη Δαμουλάκη

Το νέο Nissan X-Trail μεγάλωσε σε διαστάσεις και έγινε περισσότερο «πολυτελές» διατήρησε όμως τις βασικές αρχές που «καθιέρωσαν» το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς με κυρίαρχη την πρακτικότητα.

Εξοπλισμένο με ένα κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων που αποδίδει 140 άλογα, το νέο X-Trail δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο αλλά θα μετακινήσει με «επάρκεια» το αμάξωμα των 1.500 κιλών και τους επιβάτες τους.

Άλλωστε στην κατηγορία των SUV οι εκτός δρόμου ικανότητες αλλά και οι επιδόσεις φαίνονται να περνούν σε δεύτερη μοίρα.

Η τελική ταχύτητα του οχήματος διαμορφώνεται σε κάτι λιγότερο από 190 χ.α.ω., ενώ τα πρώτα 100χ.α.ω από στάση έρχονται σε περίπου 11 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 20kgm στις 4.800 σ.α.λ., ενώ η μέση κατανάλωση κυμαίνεται εκεί κάπου στα 10,5 λίτρα/100χιλιόμετρα.

Στον εξοπλισμό ασφαλείας περιλαμβάνονται σύστημα ελέγχου ανόδου και καθόδου (για την πορεία σε δρόμο μεγάλης κλίσης), ESP αλλά και έξι αερόσακοι. Ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 1008 λίτρα και μπορεί να φθάσει έως τα 1742 λίτρα ανάλογα με τη διαμόρφωση των καθισμάτων.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι και το σύστημα τετρακίνησης του οχήματος που ακούει στο όνομα «All Mode 4x4i». Το εν λόγω σύστημα διαθέτει τρεις ενδείξεις για ανάλογη λειτουργίας. Επιλέγοντας την ένδειξη 2WD το X-Τrail συμπεριφέρεται σαν ένα προσθιοκίνητο, ενώ αν ο οδηγός επιλέξει την ένδειξη 4WD το όχημα μοιράζει τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος. Σε κάθε περίπτωση ο πίσω άξονας δεν μπορεί να δεχθεί μεγαλύτερο ποσοστό από το 43% της συνολικής ροπής. Η τρίτη και τελευταία ένδειξη (Lock) αφορά τα «δύσκολα» και μεταφέρει αυτομάτως και μόνιμα τη ροπή κατά 57% στον μπροστινό άξονα και κατά 43% στον πίσω.

Όπως και τα περισσότερα SUV το X-Trail δείχνει να προτιμά περισσότερο τις ασφάλτινες διαδρομές, ενώ αν ο οδηγός επιλέξει να κινείται εκτός δρόμου τότε τα χωμάτινα λάστιχα θα ήταν μια καλή βοήθεια.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ακόμα ραντάρ παρκαρίσματος, δερμάτινες επενδύσεις, πανοραμική οροφή, τεχνολογία blue tooth, cruise control, φώτα τύπου xenon, ηχοσύστημα 6 ηχείων.

Το εσωτερικό του νέου Nissan δείχνει πιο «κομψό», πρακτικό και εν γένει καλαίσθητο από αυτό της προηγούμενης γενιάς συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός πολυτελέστερου προφίλ για το X-Trail.

H τιμή του νέου Nissan X-Trail (2,0 λίτρων) ξεκινά από περίπου 28.900 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v