Peugeot RC Z: Γαλλικό blockbuster εν όψει

Εντυπωσιακό πρωτότυπο κουπέ από την Peugeot με ανάλογες επιδόσεις, ξεχωριστό εσωτερικό, σπορ χαρακτήρα και κυρίως, ιδιαίτερη σχεδίαση. Η εμπορική επιτυχία του RC Z είναι δεδομένη –εφόσον βγει τελικώς στην παραγωγή.
Peugeot RC Z: Γαλλικό blockbuster εν όψει
του Άρη Δαμουλάκη

Ένα πρωτότυπο μοντέλο που αναμένεται να «κλέψει την παράσταση» θα παρουσιάσει η Peugeot στην επικείμενη Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Το μοντέλο ακούει στο όνομα Peugeot 308 RC Z, βασίζεται στο 308 με το οποίο μοιράζεται και πολλά τμήματα όπως το πάτωμα και στοιχεία του εσωτερικού. Στην πράξη είναι ένα κουπέ που ως concept ομοιάζει με το ΤΤ της Audi αλλά διατηρεί ορισμένα χαρακτηριστικά που φανερώνουν τη γαλλική «καταγωγή και ανατροφή» του.

Στο μπροστινό μέρος του οχήματος ξεχωρίζει το μεγάλο παρμπρίζ, τα φουσκωμένα φτερά, ενώ σχεδιαστικό ενδιαφέρον προκαλεί και η οροφή, της οποίας ένα κομμάτι του κεντρικού τμήματος «βαθαίνει» ώστε να ενισχύεται η αεροδυναμική του αμαξώματος.

Ένα όχημα ανάλογου σχεδιασμού δε θα μπορούσε να μη συνοδεύεται από ένα ανάλογο κινητήρα. Το RC Z παίρνει ζωή από ένα υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα που εξέλιξαν από κοινού η BMW με την PSA. Είναι χωρητικότητας 1,6 λίτρων και αποδίδει περί τα 220 άλογα, ενώ η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 230 χ.α.ω.

Σύμφωνα πάντα με τη γαλλική φίρμα τα 0-100χ.α.ω. έρχονται σε περίπου 7 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση κατανάλωση είναι χαμηλότερη των 7 λίτρων ανά 100 χλμ. Η μέγιστη ροπή διαμορφώνεται στα 28,5kgm, ενώ η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Peugeot έκανε εκτεταμένη χρήση υλικών όπως το αλουμίνιο ώστε να κρατήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα το βάρος του οχήματος, στόχο που φαίνεται να πέτυχε και με το παραπάνω, αφού το RC Z αναμένεται να ζυγίζει χαμηλότερα από 1.600 κιλά.

Το εσωτερικό διατηρεί στοιχεία από το 308 αλλά ο σπορ χαρακτήρας έχει τονισθεί περισσότερο. Η γαλλική φίρμα έκανε εκτεταμένη χρήση δέρματος και αλουμινίου και τοποθέτησε δύο εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα. Όμορφη και η κεντρική κονσόλα στο πάνω τμήμα της οποίας και μεταξύ των δύο αεραγωγών βρίσκεται το ρολόι.

Συνολικά το εσωτερικό καταφέρνει να στηρίζει τον «επιθετικό» εξωτερικό σχεδιασμό δίχως να χαρακτηρίζεται από σχεδιαστικές ακροβασίες.

Το πότε θα μπει στη γραμμή παραγωγής το νέο πρωτότυπο δεν έχει διευκρινισθεί αλλά το πιθανότερο «διάστημα» είναι το 2008. Επίσης δεν είναι σαφές αν τα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους θα έχουν υποστεί τροποποιήσεις σε σχέση με το υπάρχον RC Z, δεδομένου ότι πολλά πρωτότυπα «μεταλλάσσονται» ελαφρώς μέχρι να δοθούν στην παραγωγή. Σε κάθε περίπτωση και με τα έως τώρα δεδομένα το RC Z αναμένεται να τύχει ευρείας αποδοχής από το αγοραστικό κοινό.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v